K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2014, 11:41   #11
lyhne36
Føler sig hjemme på K10
 
lyhne36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2014
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
lyhne36 er ny på vejen
du har nemlig ret, og når vi nu har næste møde jeg beder om udsættelse pga bliver forvirret .
som er her sidst på måneden vil jeg forlange hendes udtagelse uddybet, samt .
jeg har som tidl jo beskrevet her og fik agt indsigt i min sag fik jeg i feb sidste år ca 200 sider mindst er min sag på i deres regi og der står det jeg beskriver her med mine sygdomme og min søn, hvorfor jeg fik ham, osv osv , .aktiveringsforsøg der er mislykkes igennem 20 år pga sygdom dengang og nu frem til i dag, og 7 år tilb på permanent kontanthjælp .før det havde jeg min søn boende hjemme og ufaglært og med hans massive behov for hjælp også dengang og alene om ham siden han var 10 år gammel det bliver man udbrændt af og får permanent stress .,,..mine migrener er stor slemme får stærk medicin få 6 år samme med min kol medicin på 7 år nu . og derfor er jeg sengeliggende 2 til 3 dage ugentligt oven i de psykiske ting forbundet med mine overgreb dengang og derfor for mig helt indelysende med en paragraf 17 og ikke en 18 det magter jeg simpelthen ikke min psykolog siger i en af de første samtaler vi har at hun er rystet i sin grundvold, over omfanget af vanrøgt, og misbrug hun havde aldrig før haft en sag lignende min og det er en af de sager som burde ha udløst en pension for mange år siden .
hun beskriver i sin udtagelse af jeg absolut hører til den absolutte mest belastede gruppe vi har i vores samfund bla og at jeg er traumatiseret igennem mit liv .. mener at sådanne udtagelser burde vægtes bla .. får stress af det system ...

ide jeg jo har forsøgt søge uden svar bla tidl 2 gange udførligt søgt.?
.
ide hun ikke kender min sag ordentligt siger hun jo selv til mødet i går ?

ide hun knap gad læse 2 års psykoteraput udtagelser ,samt 1 års psykolog udtg. i går vægtede intet af det jeg fremlage ? ikke nogen betydning?

så kommer der ikke noget konstruktivt ud af det næste møde føler jeg faktisk jeg bør, henv mig og betaler for en jurist ..ellers opgiver jeg snart ..

Sidst redigeret af lyhne36; 15-04-2014 kl. 12:21.
lyhne36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2014, 20:38   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lyhne36 Se meddelelser
...så jo det er absolut relevant i min sag at jeg har ham. som jo ikke hjemme boende mere ide han er voksen ,men ide han er som en på 5 og ikke kan være alene samt ik renlig og jeg kunneblive ved, er det absolut relevant i min sag ide sådan er hans tilstand også når jeg bliver 60 det er fysisk og psykisk hårdt at stå med uanset anden situration og derfor skal der tages højde for min samlede siturasion siger lægen godt nok...
Der skal rigtignok tages hensyn til din samlede situation, og derfor skal der også tags hånd om din søn så du kan bevise at det ikke er ham der er en hindring for at du kan være på arbejdsmarkedet.
(det er noget kommunen gerne vil sikre sig)

Du skal skille din søns situation og din egen helt fra hinanden....
-Din søn skal selvfølgelig have den indsats han har behov for !
-Så du også kan få den indsats du har behov for !
Hvis flere personers problematikker bliver blandet sammen bliver det overordentligt svært for kommunen at gennemskue hvad der foregår, og så er det man havner imellem to stole.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2014, 09:00   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som sagsbehandler selv har udtalt, at du ville kunne få førtidspension, på en §18??

Men hvad skulle være forskellen?

Brug dette selvmodsigende pjat imod dem!

Du fastholder selvsagt din ansøgning, og tilføjer herunder sagsbehandlers udtagelse!

Det er jo ikke forskel på tilkendelses betingelserne!

Start evt/gerne med at skrive til sagsbehandler om be om en begrundelse/uddybning af hvori forskellen er imellem §17 og §18, siden hun mener at du har størrre chance for førtidspension, osv.. Citere gerne fra journal.
Brug dette svar, alternativt; optag skjuld spørg om uddybning, og brug optagelserne i den sag, som bevis!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2014, 16:31   #14
lyhne36
Føler sig hjemme på K10
 
lyhne36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2014
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
lyhne36 er ny på vejen
1.hvis jeg fastholder en § 17 , hvordan sikre jeg mig at læge papirer Psykolog;og psykoteraput udtagelser og det jeg selv er kommet med ,samt sags agter kommer med over til rehabiliterings teamet der hvor de afgør sagen ?
2. hvordan skal et rehabiliterings planens forberedende del udfyldes / ud udfyldes den både ved en 18 og 17 ? eller er det kun §18?

1. jeg undre mig jo hvorfor skemat ikke kom frem? søgte jo §17
og hvis ikke rebiliteringskema skal bruges på en §17 er det så kun mine sagsagter samt div lægpapirer der bruges?

sorry men forvirret..
ps har henv mig i går til DUKH og fremlage min sag i korte træk afventer svar derfra
lyhne36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2014, 17:00   #15
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lyhne36 Se meddelelser
1.hvis jeg fastholder en § 17 , hvordan sikre jeg mig at læge papirer Psykolog;og psykoteraput udtagelser og det jeg selv er kommet med ,samt sags agter kommer med over til rehabiliterings teamet der hvor de afgør sagen ?
2. hvordan skal et rehabiliterings planens forberedende del udfyldes / ud udfyldes den både ved en 18 og 17 ? eller er det kun §18?

1. jeg undre mig jo hvorfor skemat ikke kom frem? søgte jo §17
og hvis ikke rebiliteringskema skal bruges på en §17 er det så kun mine sagsagter samt div lægpapirer der bruges?

sorry men forvirret..
ps har henv mig i går til DUKH og fremlage min sag i korte træk afventer svar derfra
Hej lyhne
Håber dette gamle indlæg kan hjælpe dig til bedre forståelse:
Søgt efter §17 stk. 2 dvs. på det foreliggende grundlag.

Citat fra Sundhed.dk
Kan en patient selv anmode om at få rejst en førtidspensionssag?
En patient kan bede kommunen at få behandlet sin ansøgning om førtidspension på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Det betyder, at sagen overgår til behandling af ansøgningen, uden at kommunen indhenter yderligere ny dokumentation. Kommunen skal orientere patienten om, at mangelfuldt dokumentationsgrundlag kan medføre, at patienten ikke tilkendes førtidspension. Kommunen skal forelægge sagen for rehabiliteringsteamet umiddelbart efter ansøgningen. Efter indstilling fra rehabiliteringsteamet, træffer kommunen umiddelbart efter endelig afgørelse.

NOTE vedr. §17 stk 2 fra AM
Spørgsmål 5 c (teamets behandling af ansøgningssager efter pensionslovens § 17, stk. 2):
[….] skal venligst bede Arbejdsmarkedsstyrelsen besvare følgende spørgsmål:
En kommune fortolker Styringsloven og Pensionsloven således, at når en borger søger førtidspension på det foreliggende grundlag jf. pensionslovens § 17, så kan der på rehabiliteringsmødet ikke tages stilling til anden form for hjælp f.eks. ressourceforløb eller fleksjob [….]?.

Svar:
Personer, der ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan anmode herom, jf. pensionslovens § 17, stk. 2. Ansøgningssager efter pensionslovens § 17, stk. 2, skal forelægges rehabiliteringsteamet, men sagerne behandles på det foreliggende grundlag.

Det vil sige, at rehabiliteringsplanens forberedende del udarbejdes på baggrund af de foreliggende oplysninger, og den praktiserende læges vurdering af sagen (LÆ 265) skal ikke indhentes.
Umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Sagen skal således overgå til behandling efter reglerne om førtidspension uanset om teamet indstiller, at der gives afslag på førtidspension

Lovgrundlag: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=158074#Kap3
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2014, 17:31   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lyhne36 Se meddelelser
1.hvis jeg fastholder en § 17 , hvordan sikre jeg mig at læge papirer Psykolog;og psykoteraput udtagelser og det jeg selv er kommet med ,samt sags agter kommer med over til rehabiliterings teamet der hvor de afgør sagen ?

når du og din sagsbehandler har udfyldt det forberedende skema til rehabiliteringsteamet, er der en liste hvor du kan se hvilke papirer der vedhæftes. Her kan du tjekke at alt er med inden du skriver under.



2. hvordan skal et rehabiliterings planens forberedende del udfyldes / ud udfyldes den både ved en 18 og 17 ? eller er det kun §18?

[COLOR="rgb(153, 50, 204)"]Det forberedende skema skal udfyldes når du søger pension efter 17. Men der er kun åbnet op for at teamet tager stilling til om de støtter pension eller ej.

Når man indstilles til pension efter 18 udfyldes skemaet også, men her er der åbnet op for indstilling til bæde fleks, pension og ressourceforløb på en gang.[/COLOR]

1. jeg undre mig jo hvorfor skemat ikke kom frem? søgte jo §17
og hvis ikke rebiliteringskema skal bruges på en §17 er det så kun mine sagsagter samt div lægpapirer der bruges?

[COLOR="rgb(153, 50, 204)"]skemaet skal dig og din sagsbehandler udfylde sammen, derfor skal du efter su har søgte pension, indkaldes til et møde hvor skemaet skal udfyldes - herefter vil du så skulle møde rehabiliteringsteamet. De beslutter så efter mødet om de støtter eller ikke støtter din ansøgning. Først herefter kan pensionssagen startes op.[/COLOR]


sorry men forvirret..
ps har henv mig i går til DUKH og fremlage min sag i korte træk afventer svar derfra
Kan godt forstå du er forvirret - rodede selv rundt i forberedelse til rehabiliteringsteam mødet over et år, inden min sag var klar og det er total forvirrende
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2014, 19:08   #17
lyhne36
Føler sig hjemme på K10
 
lyhne36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2014
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
lyhne36 er ny på vejen
tilbage efter rehabiliterings afgørelse

inden mødet var afgørelsen truffet, helt klart på forhånd det indtryk fik jeg , men jeg søger på en paragraf 17 stk 2.

rehab teamet : ville have en psykiatrikisk vurdering?
trods 1 års psykoterapi,efterfølgende 1 års psykolog, som siger jeg har ptsd, osv. egen læge siger ptsd,koll osv en psykolog fra socialstyrelsens tilbud til voksne som har været udsat for sexuelmisbrug siger ptsd mm og henviser mig til csm center som igen er et tilbud for sexuelt misbrugte ( igennem stat)der går jeg så nu .. ?
så der går jeg en gang i ugen.
teamet ville indstille til 2 års resurseforløb hos denne samme psykolog? ?det forstår jeg ik så lige noget af får jeg sagt ,? og der bliver sagt du skal slet ik ud og arb lotte, og vi kalder ik ind til møde??? jeg har panik angst og ptsd.)..nogen her der kan belyse det jeg skriver lidt for mig er total opgivende lige nu nemlig og i vildrede med deres indstilling..

1. hvor længe går der fra mødet og til jeg modtager kommunens indstilling på skrift, som var lidt underlig?

2. hvor længe vil der gå i pensionsnævnet før endeligt svar.?
og hvad sker der hvis jeg får afslag i pensionsnævnet, : skal jeg sige ja til resurseforløb så, for et videre forløb i min sag ?

3 og hvad mener de når de siger de jeg beskriver helt konkret ? .
4. og er der nogen her, der trods kommunens afslag i indstilling, har fået sin pension?
håber der sidder en derude som kan forklarer mig lidt.

Sidst redigeret af lyhne36; 19-10-2014 kl. 20:42.
lyhne36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2014, 19:50   #18
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej Lynge,

Din sag er fuldstændig som min.

Jeg har søgt fø 17.stk.2. På rehabiliteringsteametsmøde har de indstillet mig til ressourceforløb.

Har du haft lægeattest 265 i akter?

Hvis nej, så skal du klage over.

1. Iflg.lov skal kommunen indhente lægeattest indtil mødet med rehabiliteringsteamet paragraf 30a stk 3, lov om aktiv social.
2. Har du søgt selv fø så der under mødet skulle de tage hensyn til hvor meget er du berettiget til fø og ikke anden.

3. Det med ressourceforløb skulle du igen under rehabiliteringsteametsmøde efter pensionsnævnet sagt nej til din fø på forelligende ok ikke nu.

4. Du skal ikke klage over ressourceforløb som sådan du skal klage over afslag på førtidspension og samtidig nævne at rehabiliteringsplanen skulles igen opfyldes med nye oplysninger mere hvilken grundlag står for rehabiliteringsteamet ang.indstilling til ressourceforløb.
Din sag er ens med min egen.

De indstiller os i ressourceforløb fordi kommunen spare op og samtidig få kommunen penge i revision fra staten på alle som kommer fra nu af to år på ressourceforløb. Det er helt klar at det er kun motivet PENGE og ikke anden.

Klage over du skal det. Læs paragraf 30a i lov om aktiv social lov. Så kan du bedre forstår hvad jeg mener.

M.v.h.eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2014, 20:20   #19
lyhne36
Føler sig hjemme på K10
 
lyhne36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2014
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
lyhne36 er ny på vejen
ja eln jeg har læ265 med på mødet, udtagelser fra samt psykoteraput , egen læge, samt psykolog- uafhængig af hinanden, siger de det samme i alle mine papirer.

i øvrigt hvad mener du når du skriver sådan her ;:" du skal klage over afslag på førtidspension og samtidig nævne at rehabiliteringsplanen skulles igen opfyldes med nye oplysninger mere hvilken grundlag står for rehabiliteringsteamet ang.indstilling til ressourceforløb ?

ja sorry men det forstår jeg ikke

Sidst redigeret af lyhne36; 19-10-2014 kl. 20:24.
lyhne36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2014, 07:11   #20
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Jeg miner at når rehabiliteringsteamet har indstille dig til ressourceforløb så skal pensionsnævnet tage hensyn til det. Ressourceforløb.

Du skriver at du har selv søgt førtidspension. Ikke?

Gik din sag ikke videre?

Din sag skal gå videre til pensionsnævnet, uanset hvad rehabiliteringsteamet har indstillet dig til.

Så skal du nævne det for din sagsbehandler hvis de har ikke sagt noget om det til dig og samtidig skal du sige at du vil møde pensionsnævnet.

Det har du ret til.

Det står klar i lov om det.

Efter din sag er behandlet i pensionsnævnet og give dig afgørelse i sagen, muligvis afslag på førtidspension, så skal du klage over det, da i din sag skulle Rehab.teamet tage hensyn til 17. Stk.2 i pensionslovens og ikke hensyn til ressourceforløb, da det er ikke kommunen som har søgt fø. For dig.

Til sidst når din afgørelse fra pensionsteamet er truffet, så skal kommunen tage hensyn til hvad skere der videre i din sag, mere skal de igen sende sagen til Rehab,teamet på nyt m.h.p ressourceforløb, fleksjob eller anden.

Det er bare sådan det skal, men for at spare penge kommunerne springer over for det process som er beskriver i social aktiv lov og behandler sagerne som de har lyst til.

Hilsen Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension