K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2014, 16:15   #131
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
OBS Kender du nogen???



Jeg har lige fået afslag fra Civilstyrelsen vedr fri proces bevilling omkring modregning i sociale ydelser på et meget tyndt grundlag.
Den skal selvfølgelig ankes til Procesbevillingsnævnet.


Jeg har derfor en forespørgsel, som jeg vil høre om i kan hjælpe med:



Jeg skal bruge et eksempel på en borger, som uretsmæssigt har fået stoppet sine sygedagpenge i perioden 2003-2011 eller før, som har fået en efterbetaling af sygedagpenge, hvor vedkommende ikke har skulle leve af efterbetalingen i mange måneder.
Der skal således kun statueres eksempel på hvor kommunen har set bort fra efterbetalingen, så en afgørelse uden personfølsomme oplysninger vil indgå som dokumentation for at praksis har været anderledes i denne periode.
Der vil ikke blive videregivet nogle personfølsomme oplysninger af nogen art.
Har du kendskab til en eller flere, som måske har været udsat for det - så tøv endelig ikke med at kontakte mig.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 18:29   #132
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
http://www.ugebreveta4.dk/styrelse-s...det_14571.aspx

"Kirsten Ketcher mener, at arbejdsmarkedsstyrelsen i sin vejledning prøver at smyge sig uden om det ellers enkle og letforståelige retsprincip: Hvis en borger har været udsat for en ugyldig beslutning, så skal vedkommende stilles, som om afgørelsen ikke var taget – og dermed have de penge efterbetalt, som borgeren ulovligt er blevet frataget."
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2014, 10:37   #133
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan blot undre sig, at Ankestyrelsen, følger ministeriets vejledning, trods den manglende lovhjelm!
Se den ændrede retstilstand, via Ankestyrelsen fra 2011!

Og når vejledningen bliver dikteret af embedsmænd, der er politisk orienterede frem for at tage udgangspunkt i loven.

Dette ville aldrig holde i en retssal!

Man er nu igang med at gøre det igen, vedr. tilbagebetalingspligtige ydelser via §34(se 30-14).
Dette beror på AFTALER imellem skatteministeriet og beskæftigelsesministeriet, UDEN lovhjelm!

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 20-09-2014 kl. 10:40.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2014, 11:11   #134
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja popiae.
Det er rystende.

Jeg afventer advokaten på mandag, og hører hvad han har tænkt sig.

Der er sendt en mail til dig
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 12:09   #135
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Civilstyrelsen gav afslag på fri proces.
Derfor har jeg skrevet stikord til hvad der bør præciseres i klagen til Procesbevillingsnævnet.

Det vil advokaten så have penge for.

Sagens omstændigheder er, at jeg tidligere har stillet spørgsmålstegn ved sagsfremstillingen inden den blev sendt ind pga manglende henvisning til retsprincipper.

Derfor har jeg opsagt samarbejdet med advokaten, og indsender således selv en klage til Procesbevillingsnævnet.

Muligheden for hjælp til sagsfremstillingen er ved at blive undersøgt igennem Den Sociale Retshjælp.

Hvis ikke, så må jeg selv bikse noget sammen og få sendt det afsted.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 01:34   #136
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Sagen er sendt til Procesbevillingsnævnet her i fredags.
Så der går to måneder, før jeg får svar.

Nu praler Socialdemokraterne på fjæs sørme' med at de har lavet lovændringen.

https://www.facebook.com/jensjoel?fref=ts

Jens Joel skriver
Pia vandt en sag og fik 39.000 i erstatning - men fik ikke en krone ud af det!
Hun blev modregnet i kontanthjælp da hun fik erstatning i en sygedagpengesag. Kommunen tabte sagen. Pia betalte.
Det er ikke rimeligt og derfor laver vi det om nu!
Ingen modregning i kontanthjælp hvis man får erstatning fordi det offentlige har begået en fejl.
En god dag på 'kontoret' — sammen med Ane Halsboe-Jørgensen.

- Så fik han søreme også en lille sviner!

Mail sendt til Finn Sørensen her til aften:



På baggrund af lovforslaget som er til høring, vil jeg minde dig om, at vi tidligere har drøftet et §20 spg som bør komme med ind under den seneste lovændring.

http://www.ft.dk/samling/20141/lovforslag/L13/index.htm Lovforslag til høring

20 spg http://www.ft.dk/samling/20131/spoer...1743/index.htm


Mener ministeren, at det er rimeligt, at en kontanthjælpsmodtager modregnes i kontanthjælpen for en tilbagebetaling af et løntilgodehavende fra en tidligere arbejdsgiver, og hvis ministeren ikke mener, at det er rimeligt, at sådanne beløb modregnes, vil ministeren så være med til at ændre lovgivningen i overensstemmelse hermed?


Derudover havde vi også tidligere snakket om følgende §20 spg
http://www.ft.dk/samling/20131/spoer...1743/index.htm ( NU med indsat link)

Hvor jeg skrev til dig:

Har borgeren modtaget en efterbetaling med tilbagevirkende kraft, så skal der ske fradrag i den periode ,hvor borgeren har været på sygedapgenge.
Der er nemlig ingen regler for formue på sygedagpenge.

Når efterbetalingen kommer til udbetaling med tilbagevirkende kraft, så skal efterbetalingen betragtes som en efterbetaling der kommer til udbetaling på et for sent tidspunkt.
Derfor skal en borger stilles som om, at udbetalingen var sket på det rigtige tidspunkt. Det er et forvaltningsretlig princip.

Jeg er enig i at der skal ske modregning af invalidepension/løbende ydelse (privat) på kontanthjælp fremadrettet.




Samt denne mail sendt på et tidligere tidspunkt....




I forlængelse af seneste §20 spg

http://www.ft.dk/samling/20131/spoer...1743/index.htm

Samt kommende forhandling vedr

http://bm.dk/da/Aktuelt/Nyheder/Arki...i-hoering.aspx



Bør dette også belyses yderligere.


§20 Spørgsmål:

Mener Beskæftigelsesministeren at det er rimeligt, at syge borgere som overgår fra sygedagpenge til kontanthjælp og som får udbetalt private pensions/invalidudbetalinger med tilbagevirkende kraft, skal modregnes i kontanthjælpen, når udbetalingen er med tilbagevirkende kraft?


Jeg er ved at hjælpe en borger, som bliver sygemeldt i 2006.
Fra 2006 til 2009 er hun på sygedagpenge.
I 2009 kommer hun på kontanthjælp, kort efter modtager hun en afgørelse fra sin private pensions/invalidsparing om at hun er berettiget til en løbende udbetaling, som bliver udbetalt med tilbagevirkende kraft fra da hun var på sygedagpenge.

Nu går kommunen ind og beregner hvor længe hun skal leve af den efterbetaling.

Men der er ingen formueregler på sygedagpenge, ej heller regler for modregning for private invalid/pensionssudbetalinger. – Men dette tager kommunen ikke højde for.

Kommunen går udelukkende ind og kigger på, hvornår pengene er kommet til udbetaling. Og udbetalingen kommer først, når borgeren ikke længere er berettiget til sygedagpenge, men er blevet henvist til kontanthjælp.

Det er af min opfattelse, at kommunen burde have foretaget en skønsmæssig vurdering, og skulle derfor se bort fra udbetalingen i den periode, hvor hun var på sygedagpenge.

Det fremgår af de forvaltningsretlige principper, at en borger skal stilles som om at vedkommende havde modtaget afgørelsen på et tidligere tidspunkt.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 08:39   #137
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enig i ovenstående!
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2014, 11:33   #138
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jep så skete der lidt nyt..

Jeg søgte engangshjælp i Jan 2014. Min efterbetaling af sygedagpenge rækkede fra juni 2013-31 december 2013. Da kontanthjælp er bagudbetalt, ville jeg ikke få nogen ydelse i jan 2014. Derfor søgte jeg engangshjælp og fik afslag.

Igår fik jeg så medhold i Ankestyrelsen... Men et år senere... meningsløst at der skal gå 11 måneder før man skal få svar om "engangshjælp"



Sagen i procesbevillingsnævnet kører fortsat.. afventer.. sidste chance ellers så dropper jeg hele idéen med at køre sag på efterbetalingen af sygedagpenge...
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 08:55   #139
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Jeg søgte engangshjælp i Jan 2014. Min efterbetaling af sygedagpenge rækkede fra juni 2013-31 december 2013. Da kontanthjælp er bagudbetalt, ville jeg ikke få nogen ydelse i jan 2014. Derfor søgte jeg engangshjælp og fik afslag.

Igår fik jeg så medhold i Ankestyrelsen... Men et år senere... meningsløst at der skal gå 11 måneder før man skal få svar om "engangshjælp"
Tillykke med, at du endelig fik medhold.

Men det er helt urimeligt, at man skal bruge så meget tid og energi på, at få sin ret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2014, 09:04   #140
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med sagen.

Håber at du får lov at køre fri proces vedr sygedagpengene.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kbh tabte Helle Smith Politik og Samfund 7 16-09-2012 14:27
Henrik G.J: Vandt over kommunen(Næstved) buster Politik og Samfund 0 05-05-2011 23:19
Michael Nord - vandt over kommunen Molly-1 Skal kommuner ikke overholde loven? 3 29-12-2010 21:00
Jeg tabte... DaisyBoo Spørgsmål ang fleksjob 111 16-02-2010 22:10
Vandt kamp mod kommunen Risa Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 22 14-11-2009 14:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension