K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2014, 12:28   #11
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
"Blev sat til at ordne en masse og passe kassen, mens andre på arbejdet (som også er i aktivering) kunne sidde og hyggesludre med lederen over en kande kaffe.
På et tidspunkt, skulle jeg have en bid brød, sammen med min medicin. Der kom så kunder imens. Men INGEN af de andre gad at tage kassen. De pointerede bare at det var mig der havde kassen og så drak de ellers mere kaffe! ORK!"

Har du undersøgt om der er en anden indgangsvinkel til din oplevelse. Det kan være at "du har vagten" imens andre har "møde/supervision" over en kop kaffe.

I mit gamle arbejde forekom det dagligt, da der er arbejdsopgaver som ikke kan ligge stille. Personer blev derfor pålagt arbejde imens andre havde pause/møde
.

Fik frataget min mobil i frokost pausen af en 'kollega', fordi hun lige ville vise de andre hvor afhængig jeg er af min mobil (hvor sur jeg ville blive) uden lederen reagerede!

Jeg er uforstående for du ikke selv siger fra, alternativt henvender dig til din leder og forklarer du har et problem.
Hvorfor forventer du at lederen skal se det er et problem, når du ikke selv siger fra ?
Lederen er ikke tankelæser, så derfor forklar dit problem/giv udtryk for det overskrider din privatsfærre


Den episode er desværre ikke første gang. Lederen har selv taget min telefon før, fordi jeg sad og skrev sms'er mens jeg ventede på de andre blev færdig med morgenmaden. Dog skal det lige pointeres at der ALDRIG er lyd eller vibrator på min mobil når jeg er på 'arbejde'. Så den er på ingen måder forstyrrende.

Får gang på gang af vide at der skal være plads til alle! Men har jeg et problem, må jeg bare sluge kamelen og acceptere at de andre er sådan...
Får lige så tit af vide at jeg skal opføre mig voksent, men samtidig bliver jeg behandlet som et barn..[/QUOTE]

Sidst redigeret af lgkh62; 22-10-2014 kl. 12:32.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 13:29   #12
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
"Blev sat til at ordne en masse og passe kassen, mens andre på arbejdet (som også er i aktivering) kunne sidde og hyggesludre med lederen over en kande kaffe.
På et tidspunkt, skulle jeg have en bid brød, sammen med min medicin. Der kom så kunder imens. Men INGEN af de andre gad at tage kassen. De pointerede bare at det var mig der havde kassen og så drak de ellers mere kaffe! ORK!"

Har du undersøgt om der er en anden indgangsvinkel til din oplevelse. Det kan være at "du har vagten" imens andre har "møde/supervision" over en kop kaffe.

I mit gamle arbejde forekom det dagligt, da der er arbejdsopgaver som ikke kan ligge stille. Personer blev derfor pålagt arbejde imens andre havde pause/møde
.
Du siger at der muligvis var tale om et møde. Jeg skriver de hyggesludre over kaffe, netop fordi jeg kunne hører hvad de snakkede om. At tale om hvilke møbler man har købt, hvilken frisure der passer til hinanden osv. synes jeg måske ikke er så arbejdrelateret. Pointen er bare at jeg synes det er forkert at jeg ikke kan få en bid brød, fordi de skal sidde 5 mennesker og diskutere private ting.

Fik frataget min mobil i frokost pausen af en 'kollega', fordi hun lige ville vise de andre hvor afhængig jeg er af min mobil (hvor sur jeg ville blive) uden lederen reagerede!

Jeg er uforstående for du ikke selv siger fra, alternativt henvender dig til din leder og forklarer du har et problem.
Hvorfor forventer du at lederen skal se det er et problem, når du ikke selv siger fra ?
Lederen er ikke tankelæser, så derfor forklar dit problem/giv udtryk for det overskrider din privatsfærre


Min leder er udmærket opmærksom på det. For jeg sagde det til hende dengang hun selv gjorde det, at jeg ikke accepterede det. For så længe de andre bruger deres, vil jeg også have lov at bruge min.

Den episode er desværre ikke første gang. Lederen har selv taget min telefon før, fordi jeg sad og skrev sms'er mens jeg ventede på de andre blev færdig med morgenmaden. Dog skal det lige pointeres at der ALDRIG er lyd eller vibrator på min mobil når jeg er på 'arbejde'. Så den er på ingen måder forstyrrende.

Får gang på gang af vide at der skal være plads til alle! Men har jeg et problem, må jeg bare sluge kamelen og acceptere at de andre er sådan...
Får lige så tit af vide at jeg skal opføre mig voksent, men samtidig bliver jeg behandlet som et barn..
[/QUOTE]

Men mit problem bunder jo i, at jeg ikke kan snakke med lederen. Når jeg går til hende med et problem, bliver det bare fejet væk. Det er jo derfor jeg ikke kan samarbejde med hende.

Sidst redigeret af VilSelvKanIkke; 22-10-2014 kl. 13:37.
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 13:51   #13
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Fik frataget min mobil i frokost pausen af en 'kollega', fordi hun lige ville vise de andre hvor afhængig jeg er af min mobil (hvor sur jeg ville blive) uden lederen reagerede!
En uanstændig måde at behandle voksne mennesker på.
De kan jo bare have en politik i firmaet for brug af mobiltelefon.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension