K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2014, 23:41   #1
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Arbejdsprøvning hjemme

Er der nogen der ved om det er muligt at få lov at blive arbejdsprøvet "som hjemmearbejde."?
Jeg kan måske selv finde en der kan finde noget til mig i arbejdsprøvning og måske ansætte mig i et fleksjob senere- en fleksibel løsning, hvor tiden ikke ligger fast - altså når jeg kan lidt.
Jeg har været i 3 arbejdsprøvninger og det er endnu ikke lykkes at finde en arbejdsevne og de kan ej heller opfylde mine skånehensyn.

Jeg er nu i 5 års ressource forløb og skal til mit første opfølgningsmøde i morgen tirsdag kl. 10 med ny sagsbehandler her 8 mdr. senere.
Teamet har sagt jeg skal have ro de første år, men håber virkelig det kan blive lavet om, da jeg ikke får det bedre af at være parkeret.

Jeg har forgæves søgt med lys og lygte efter steder hvor det står, at det er muligt. Dog har jeg læst om andre der er arbejdsprøvet i eget hjem???
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 08:38   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kan jo blive svært at beskrive dig, når du arbejder hjemme.

Men er der blot tale om, at du gerne vil igang, er det vel ok.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 15:02   #3
modic
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Nordjylland
Alder: 47
Indlæg: 25
Styrke: 13
modic er ny på vejen
Der står i lov at ressourceforløb skal være målrettet mod at øge erhvervsevnen, det er en parkering vel dybest set ikke??
modic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2014, 00:28   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvis de ikke kan finde en arbejdsevne.....Har du søgt pension? Hvem har du som rådgivere?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2014, 11:06   #5
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Jeg har søgt pension men fik et ressourceforløb på 5 år. Jeg fik i går mødt min nye Sagsbehandler. Hun startede mødet med at sige at nu ligger vi al tidligere væk og starter forfra. Vi skal ikke snakke afgørelser og afklaring, da jeg nu har et ressourceforløb. Jeg fik til opgave at gå hjem og nedskrive hvad jeg har af ressourcer, mine interesser og ønsker for hvad jeg gerne vil deltage i......suk suk efter 4 1/2 år i systemet og som er opgivet at hjælpe i sundhedssystemet. Kroniske smerter efter arbejdsulykke, uden udsigt til forbedringer. Hvilke ressourcer leder vi nu efter tænker jeg. Hvilke tilbud skulle kunne give mig livet tilbage - jeg ved simpelthen ikke hvad det her går ud på. Jeg har prøvet følgende: akupunktur, tankefeltsterapi, psykolog, neuropsykolog, fysioterapeuter, kiropraktor, mindfuldness, smertecenter, hovedpineklinikken med botox behandling i nakken, er scannet og undersøgt i det offentlige og i det private. Egen læge har sammenfattet alle undersøgelser og konkluderet at der sammenstemmende ikke er nogen funktionsevne. Alle siger de ikke kan hjælpe mig og at jeg skal acceptere min situation. Er der gode råd til at komme med flere ønsker, for jeg vil da rigtig gerne have det bedre og rigtig gerne vende tilbage til arbejdsmarkedet hvis jeg kunne. PS.ankestyrelsen har givet kommune ret
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 09:04   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Brug evt nogle argumenter fra Ankestyrelsen og kommunen imod dem selv.

Du skal selvsagt IKKE starte forfra, be evt om at få dette på skrift og be om at de henviser til, hvor i loven dette står.

Be, skriftlig om, at kommunen må pege på hvilke tiltag der kan udvikle din restarbejdsevne, da din opfindsomhed åbentbart ikke virker ift deres. osv.

Du bør be kommunen dvs sagsbehandler arbejde, hver gang de forsøger at tørre dette af på dig!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2014, 18:17   #7
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Ja, det er muligt at blive arbejdsprøvet hjemmefra. I min kommune er det Revacentret, som forestår den opgave. Jeg ved ikke, hvilke aktører, som din kommune samarbejder med. Jeg har en veninde, som man arbejdsprøvede hjemmefra. Hun var telefonpassere én time hver dag.
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 00:17   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man kan jo gennemføre sin egen arbejdsprøvning, smække den på bordet og søge pension på §17, hvor man først sørger for at alt relevant materiale er indleveret til kommunen.

Jeg "arrangerede" selv arbejdsafklaring, hvilket blev taget i betragtning da jeg søgte §17, og blev godkendt til pension.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension