K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2014, 14:49   #1
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Har kommunen en svarfrist på genoptag af sygedagpengesag?

Et spørgsmål til nogen af de kloge jura-hoveder herinde

For et par måneder siden fik jeg den gode nyhed, at Ankestyrelsen havde ændret kommunes afgørelse om sygedagpengestop (for 2. gang). Jeg har siden kontaktet kommunen skriftligt flere gange for at få genoptaget min sygedagpengesag - uden resultat. Først for 14 dage siden fik jeg besked om, at de ville sørge for, at min sag blev sagsbehandlet. Men jeg har stadig ikke fået tildelt en sagsbehandler eller hørt noget om, hvornår de forventer at kunne genoptage min sag.

Spørgsmål:
1) Har andre oplevet noget lignende? Første gang jeg vandt min sygedagpengesag i Ankestyrelsen, gik der kun få dage, før jeg blev kontaktet af kommunen.
2) På kommunens hjemmeside er svarfristen 20 dage på sygedagpenge. Er det "bare" servicedeklarationer eller har svarfristen hjemmel i en lov? Jeg har tænkt mig at klage til ledelsen over manglende sagsbehandling.

Mange hilsener fra egeskov
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2014, 14:53   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er desværre ikke sat nogle frister for hvor hurtigt en kommune skal reagere på ankestyrelsens afgørelser...

Det er set flere gange før at de endda kan være meget langsomme til at komme igang...

Det bedste du kan gøre er at klage til ledelsen....og hvis det ikke hjælper ja så til borgmesteren og hele kommunal bestyrelsen...

Kontakt evt sideløbende borgerrådgiveren i Næstved http://www.naestved.dk/Kommunen/Borgerraadgivning.aspx

Der findes et klageskeama på borgerrådgiverens side som du kan bruge https://xform.oib.dk/?Xform=KA965_370&EntityCode=370
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2014, 15:03   #3
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Hej webmaster.
Tusind tak for hurtigt og kvalificeret svar. Jeg må vist bare til tasterne igen..og så væbne mig med tålmodighed
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2014, 15:05   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror at alle kan sætte sig ind i dine frustrationer....når nu ankestyrelsen har ændret en fejl som kommunen har lavet...

Det manglede da bare at de fik fingeren ud og fik genoptaget sagen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2014, 15:18   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Egeskov er mit ynglingsslot

Kære Egeskov.

Min svigerfar bor i Ringe.

Jeg styrtede ned med fly på Baronens gamle landingsplads, som ung.

Totalskadede 3 fly totalt, men ingen personskade.

Så ved du det.

Læs følgende og følg Web`s råd:

Hvad betyder det, når et socialt nævn hjemviser en sag til kommunen?

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...-hjemvisninger

For mange borgere er det en lang og besværlig proces at klage til det sociale nævn. Når en klagesag ender med en hjemvisning, oplever borgeren, at sagen så at sige starter forfra i kommunen. Det kan opleves meget hårdt og tungt for borgeren. Og i sager, hvor kommunen har frakendt en løbende ydelse, er det problematisk for borgerens retssikkerhed, hvis kommunen,samtidigt med at der går lang tid med at behandle hjemvisningen, undlader at reetablere den tidligere retstilstand.

Når kommunen ikke reagerer

Hvis en kommune ikke reagerer på en hjemvist klagesag, kan borgeren rykke sagsbehandleren for et svar. Hvis dette ikke fører til det ønskede resultat, kan borgeren kontakte sagsbehandlerens leder og evt. i sidste ende borgmesteren, der har ansvaret for den administrative tilrettelæggelse af arbejdet i kommunen.
Fører det heller ikke til, at der sker noget i sagen, er der mulighed for at rette henvendelse til Statsforvaltningen, der fører tilsyn med, at kommunerne overholder lovgivningen.


Klage til Statsforvaltningens Tilsyn

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=5792

Men allerede nu kan du fornemme, at vi på k10 har stor viden og erfaring i sagsbehandlingsfrister og servicefrister.

Tilsynet har aldrig gjort brug af deres sanktionsmulighed i sociale sager!

og læs følgende tråd # 10 her, generelt om sagsbehandlingsfrister:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30100

Hurtighedsprincippet.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...hedsprincippet

Hilsen Peter OY-AGF

Sidst redigeret af phhmw; 20-10-2014 kl. 15:21.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-10-2014, 16:19   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Der gik 1.5 måned i mit tilfælde da sagen blev hjemvist.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension