K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2017, 09:39   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Bare en tanke - måske har andre opgså oplevet det?

I Avisen.dk fra i går kan man læse et en prak. læge få 44 kr. for en emailkonsultation.

Jeg før selv brug af denne funktion, hvis jeg ikke behøver at gå til den prak. læge el. ikke behøver at ringe (dvs. det ikke haster) el. man ikke kan komme igennem pr. tlf.tiden om morgenen.

Efter oplysning om de 44 kr. pr. email og seneste erfaringer i brug af dette ved ny læge, kan jeg ikke lade være med at tænke, at udgifterne for emailkonsultationer kan løbe løbsk pga. flg. seneste erfaring:

Jeg mailer til lægen, og får ikke svar på det jeg har spurgt om, hvorfor jeg igen må maile. Ja, der ryger faktisk 3 mail frem og tilbage uden der bliver afklaring, hvorfor jeg til sidst ringer.

Og nu seneste eks. efter en blodprøvetagning: den prak. læge er bekendt med jeg benytter mig af Sundhed.dk, hvor også blodprøveresultater fremgår eft. et par dage. Trods dette får jeg så en mail fra den prak. læge, hvor denne har copy pastet disse resultater fra samme kilde. Altså helt unødigt efter min mening, specielt, hvis blodprøverneværdierne alle er normale. Men den prak. læge tjener, altså lige 44 kr. for at sende den information jeg allerede har fra Sundhed.dk.

Artiklen oplyser samtidig, at de prak. læger i:

Citat:
gennemsnit modtager en fuldtidslæge 1,36 millioner kroner årligt i honorarer fra det offentlige.
http://www.avisen.dk/e-mail-til-laeg...er_438917.aspx

Herfra skal selvfølgelig trækkes sekr. (fuldtid i storkøbenhavn på sidste løntrin ca. 360.000 kr. pr. år), lokaler og udstyr fra. Men sådan som jeg husker de tabeller der ind i mellem laves over forskellige faggruppers indtjening over et helt arbejdsliv, ligger lægerne altid i toppen, blandt de 3 øverste. Som vel er renset for disse udgifter.

Under jeg dem en rimelig løn, ja da. Men samtidig ser vi jo alle et sundhedsvæsen, der er hårdt spændt for i forhold til manglende folk på gulvet, og hvor der i mange år har været "djøffer" ind over for at gøre det mere effektivt, politikere som hvert år beder sygehussystemet om at spare m. ca. 2 %. Øvelsen ser ikke ud til at virke, og alt kan ikke forklares med fler udgifter til medicin og nye behandlinger.

Måske skulle der nogle andre en "djøfferne" ind over for, at kunne se hvor der kan arbejdes mere økonomisk uden kasse- og bureaukratitænkning.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2017, 14:18   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Sjovt nok har jeg oplevet det samme, jeg stiller lægen et spørgsmål i øst og får svar i vest og må stille spørgsmålet igen og igen før jeg endelig får svar på mit spørgsmål.
Har sågar aftalt med lægen pr. mail at jeg skulle sendes til en speciallæge og fik besked om at nu var der lagt en henvisning i serveren men fik ikke at vide hvad speciallægen hed eller hvilket telefonnummer vedkommende har og så er det jo lidt svært at ringe og bestille en tid, derfor måtte jeg igen kontakte lægen og spørge om hvem det var.

Selv om jeg ikke dengang vidste at lægen får 44 kr. pr. mailsvar havde jeg godt en ide om at lægen får penge pr. svar og har tænkt at det er groft at makværk skal belønnes med ekstra penge.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2017, 15:07   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Jeg synes det er underordnet Hvordan den enkelte ydelse afregnes.
Hvis lægen kun får 44 kr for en Email skal der godtnok klemmes nogle svar afsted for at holde en ordentlig timeløn som svarer til det ansvar som ligger bag læge gerningen.
12 svar i timen giver en timeløn på 528 kr
Det er ikke en høj løn for en høj uddannelse.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2017, 22:40   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis jeg skal have telefonisk samtale med en læge i mit lægehus, skal jeg først snakke med sekretæren, bede om telefonsamtale, og så på den måde komme i snak med lægen.
Lægerne har ikke den der faste kl 8-9 telefontid i det lægehus. Det har de simpelthen valgt at afskaffe.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2017, 00:12   #5
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvis jeg skal have telefonisk samtale med en læge i mit lægehus, skal jeg først snakke med sekretæren, bede om telefonsamtale, og så på den måde komme i snak med lægen.
Lægerne har ikke den der faste kl 8-9 telefontid i det lægehus. Det har de simpelthen valgt at afskaffe.
I mit gamle lægehus skrev jeg en mail til en af lægerne. Jeg skrev 100% konkret, og fik svar at han havde afsat en tid til mig.
Jeg skrev tilbage at jeg accepterede, men da jeg kom havde han en helt anden agenda.
der var vidioovervågning, og de emner jeg ville have udredt omgik han behændigt, med: er du bekymret!!
Jeg foreholdt ham hans agenda om funktionelle lidelser , men han var kold og svarede ikke.
Om det koster 44 kr. eller 144 kr er ligegyldigt i den forstand at hellere betale 100kr. mere og så få en ordentlig behandling fremfor 20 ganges ørkenvandring.
Kvalitet fremfor kvantitet er at foretrække.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2017, 10:16   #6
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Har skrevet en del emails med min læge og synes generelt hun har været ret god til at svare. De 44 kr. lyder i mine ører fornuftigt, måske endda til den lave side. Dog er det trist hvis der er læger der bevidst svarer ufuldstændigt. Håber at det er de færreste.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension