K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2007, 21:45   #1
arhar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
arhar er ny på vejen
Mellem flex og ftp

Hej derude!
har spørgsmål. Hvad er det der findes mellem flex og ftp? Fik at vide at ikke berettiget hverken til flex eller ftp. Har svær slidgigt i nakken og deffekt i skulderen. Er under arbejdsprøvning på 3 timer, men har det svært at fastholde timen pga smerter, har flere sygedage og kan ikke øge timeantallet. Tak på forhånd for svaret.
arhar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2007, 22:16   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Mellem flex og ftp

Hej arhar.

Jeg kender ikke til at der skulle findes noget mellem fleks og førtidspension, så jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad det er de vil stille op med dig, har de ikke sagt noget om det.. ??

Normalt ville det jo være sådan at hvis man ikke var syg nok til en fleks ja så ville man rette sig mod revalidering , men da man fortrinsvis revalidere med henblik på at komme tilbage til det ordinære marked via en omskoling , ja så kan jeg da heller ikke se denne mulighed for dig B)

Hvad med kommunen har de ikke sagt noget til dig om hvad det er de mener at du kan klare , og hvad siger stedet hvor du er i arbejdsprøvning ?

Hvis du er på tre timer og har flere sygdage og ikke kan øge timeantallet så virker det da på mig helt forrykt at du skulle få den besked at hverken fleks eller ftp skulle være noget du kunne få ?

Hvem har fortalt dig det ? og under hvilke forhold har de fortalt dig det ?

grunden til at jeg spørger er at man desværre tit oplever at en borger får sådan en usaglig kommentar fra en sagsbehandler, men at de ikke har noget at hænge deres hat på , mange gange vil jeg vove den påstand at de giver sådanne oplysninger for at se om de kan få en borger til at tabe modet helt og evt gå ud og tage et fuldtidsjob, man kan bare undre sig over hvordan de kan tro at denne løsning kan være en mulighed .. for man er jo for hulen ikke i arbejdsprøvning og kan med nød og næbbe skrabe sig igennem i 3 timer hvis ikke der er noget galt ...

Men fortvivl ikke, uanset hvad kommunen tror tænker og mener så er der altså love i danmark og de skal overholdes , det vil sige at de skal sætte noget i stedet for fleks eller ftp som kan gøre dig selvforsørgende.

Dertil har du altid den mulighed at du kan få prøvet din sag via en §17 men det er en længere historie og kræver nok at man kender lidt mere til din kommunens kommentar og bevæggrunde og hvordan de er kommet frem til det resultat at det forholder sig på den måde at du ikke er berettiget til hverken fleks eller ftp

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 05-06-2007, 22:54   #3
arhar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
arhar er ny på vejen
RE: Mellem flex og ftp

Tak Hajdien for din respons.
Kommer med flere detaljer. Det var under anden besøg af min sagsbehandler fra Reva huset på praktikpladsen, hvor virksomhedschefen var tilstedet.
Sagsbehandleren sagde, at "det er umiddelbart min vurdering, at du ikke beretiget hverken til flex, eller til ftp. der du opfylder ikke de kriterier til flex og ftp, men det afgøres din kommunal sagsbehandler"
Hun sagde også at man skulle være mere stabil i forhold til arbejdsprøvning.
Til mit spørgsmål, hvad er det der venter på mig, sagde hun "kontanthjælp"
Det nævnte 3 timer nogle gange svinger fra 2-3 timer.
Nu venter jeg til et møde med kommunal sagsbehandler+sagsb. fra reva og inden der, begyndte presse mig yderligere(dumt af mig og uforsvarligt) til at fastholde de 3 timer og endnu en 1/2 timer, der jeg begyndte at være bange for kontanthjælpen, også fordi min kone er også syg og er truet til kontanthjælp, så derfor ville jeg helst gøre det, end falde på kontant
arhar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
Jeg er en lus mellem to negle... pige29 Alt det andet 35 19-05-2012 11:00
Findes der en mellemting mellem flex og pension? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 11 05-05-2012 07:25
Til alle mellem 18 og 40 år karsten1983 Dit og Dat 6 20-12-2010 22:23
Fanget mellem flex og førtidspension Bigmum Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 05-05-2009 13:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension