K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2013, 12:50   #11
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Tusind tusind tak for jeres virkelig gode svar... Det betyder enormt meget for mig !

Desværre er jeg igen gået ned med flaget, bare ved at tage hul på sagen og skrive om det herinde - jeg var ellers lige kommet ind i en ''god'' periode, og følte jeg kunne gå i gang med at tage mig af det, men jeg må indrømme at det tager alt energi fra mig

Jeg er så ked af det, og jeg aner slet ikke hvad jeg skal stille op... Jeg er blevet svigtet så mange gange nu, både af kommunen men også af forskellige private rådgivere, at jeg faktisk slet ikke har troen på at dette nogensinde løser sig
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 13:52   #12
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Du indsender et print eller en mail med dette

Formalitetsklageog manglende retssikkerhed.


Citat:
Oprindeligt indsendt af TBQ Se meddelelser
I december 2012 ansøgte jeg om pension på det foreliggende grundlag... Det kom en anelse bag på kommunen, og der fulgte en masse store fejl i sagsbehandlingen, i kølvandet på den beslutning jeg tog.

- Kommunen har aldrig lavet en ressourceprofil på mig,
trods at jeg har været i systemet på kontanthjælp, igennem godt og vel 12 år... Afbrudt af en del forsøg på uddannelse eller job.

Min daværende sagsbehandler mente ikke at hun skulle lave en ressourceprofil, da jeg havde søgt på det foreliggende grundlag - men jeg fik hjælp fra DUKH, og hun blev derfor ''tvunget'' til det, på baggrund af den lovgivning der var.

Da jeg modtager ressourceprofilen, som hun har udarbejdet på meget kort tid (omkring 30 minutter max.), er den simpelthen så mangelfuld og fyldt med fejl, at den faktisk er totalt ubrugelig - ydermere har hun under sin konklusion, brugt en anden persons initialer som forkortelse af mit navn, og det er uden tvivl fordi hun blot har kopieret teksten fra en andens ansøgning.

Min daværende private rådgiver klager derfor over den mangelfulde ressourceprofil, og jeg får en ''ny'' ressourceprofil sendt til partshøring, indenfor ganske få dage - men den ''nye'' ressourceprofil er stadig fyldt med fejl, og der er INTET nyt tilføjet, hun har blot brugt en masse fyldord... Dog er der i konklusionen rettet, således at det er de rigtige initialer for mit navn...

Jeg må derfor selv lave en ressourceprofil, og bruger rigtig mange dage på at skrive den - min rådgiver indgiver sammen med partshøringen og min ''hjemmelavede'' ressourceprofil, en klage over den mangelfulde sagsbehandling og ressourceprofil... Men kommunen reagerer aldrig på det, og træffer en afgørelse om afslag kort tid efter.

- Kommunen har aldrig indkaldt mig til fremmøde for pensionsudvalget, da de mener at man ikke skal have den mulighed, når man har ansøgt om pension på det foreliggende grundlag.
Denne del af sagen har også været forbi Ankestyrelsen, men der er kommet besked om, at de ikke tager sig af sådanne sager.

- Kommunen træffer afgørelse om afslag på pension, i marts måned få dage før fristen for sagsbehandlingen.
Min rådgiver og jeg, klager med det samme over afslaget, samtidig med at vi pointere at vi mangler svar på tidligere klager, over den meget mangelfulde sagsbehandling -
men kommunen reagerer ikke, og har ydermere jo netop, truffet en afgørelse selvom der forinden blev klaget over deres sagsbehandling.

Efter ca. 2 og en halv måned kommer der en reaktion fra en sagsbehandler, der har siddet med afgørelsen på min pension... Hun svarer at hun har været syg i 3 uger, og vil se på min sag med det samme, og efterfølgende vende tilbage med et svar på de klager vi har indgivet - men hun vender aldrig tilbage, og efter halvanden måned ca. indgiver min rådgiver atter en klage, som kommune heller ikke reagerer på... Vi er nu oppe på omkring 9 - 10 klager, over kommunens sagsbehandling mv.


I juli måned 2013 kommer jeg helt tilfældigt i forbindelse med den før nævnte sagsbehandler der har været syg, og det er fordi jeg kontakter kommunen telefonisk i en anden forbindelse... Men det er hende der svarer, og vi får os en snak på godt og vel 1 times tid - en samtale jeg synes er ret behagelig, og jeg føler virkelig at jeg får talt min sag, og forklaret med mine ord, hvordan jeg rent faktisk har det og hvorfor jeg har søgt pension... Og det virker faktisk til at hun forstår mig.
Efter ca. 1 måneds tid, modtager jeg et tykt brev fra kommunen, om at de har sendt min sag til Ankestyrelsen - og der er vedlagt en kopi af det de har sendt afsted.
Jeg får i den forbindelse nogle sagsakter jeg aldrig har modtaget før, til trods for at jeg løbende beder om aktindsigt.
Jeg gennemgår sagsakterne og også de papirer de har sendt til Ankestyrelsen...

- Jeg kan se i mine sagsakter, at kommunen i marts måned da de har truffet afgørelsen om afslag på pension, har brugt en fremmede kvindes arbejdsevnevurdering...
Kommunen har lige så fint listet op, hvilke papirer de har brugt (speciallæge-erklæringer, statusattest fra egen læge... Osv osv osv.), og midt imellem står der skrevet en helt anden persons papirer !
Men det bliver værre endnu... Sørme om ikke også kommunen, har sendt denne kvindes papirer med til Ankestyrelsen... !!! Som en del af mine papirer... Og denne gang har de OGSÅ skrevet papirerne ind som en del af mine papirer - de har på den første side til Ankestyrelsen, listet op hvilke sagsakter der vedlagt, og der er de papirer skrevet ind fuldstændigt som mine egne papirer !

Og så tænker jeg - har det overhovedet læst og gennemgået min ansøgning ? Når de ikke opdager at der er en anden persons papirer i min sag ?

Jeg vil lige tilføje, at kommunen har undladt at sende alle klagerne med til Ankestyrelsen - de har sorteret godt og grundigt i tingene, således at de ikke fremstår som totalt ubrugelige...
Men at opdage den anden kvindes papirer, det har de så alligevel ikke formået !
I

Stil det jobcenter, Ankestyrelsen eller borgmester

Cpr nr , Underskrive og send du har beskrevet det ualmindeligt godt og tydeligt
Og der er ingen rigtig måde at skrive det på, jeg har inddelt det lidt i afsnit og slettet lidt

Sidst redigeret af østerbro; 02-10-2013 kl. 14:04. Årsag: Slåfejl
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 14:02   #13
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Hvor er du bare god !! Tusind tusind tak...

Det havde jeg slet ikke tænkt på - synes bare det hele er så uoverskueligt, og selvfølgelig kan jeg da gøre det sådan.

Så kan jeg tilføje de I har skrevet i de andre kommentarer... Jeg behøver vel så ikke at vedhæfte alle sagens akter ?
Kommunen har jo det hele, og Ankestyrelsen har fået papirerne fra kommunen - eller det burde de, jeg har ikke hørt noget endnu.

Jeg tænker at når Ankestyrelsen så reagerer, så kan jeg sende de klager der mangler osv ?
De træffer vel ikke en afgørelse uden jeg er blevet ''hørt'' ?

Jeg tænker også at sende det til Borgmesteren og kommunens hovedmail...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 14:09   #14
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TBQ Se meddelelser
Hvor er du bare god !! Tusind tusind tak...

Det havde jeg slet ikke tænkt på - synes bare det hele er så uoverskueligt, og selvfølgelig kan jeg da gøre det sådan.

Så kan jeg tilføje de I har skrevet i de andre kommentarer... Jeg behøver vel så ikke at vedhæfte alle sagens akter ?
Kommunen har jo det hele, og Ankestyrelsen har fået papirerne fra kommunen - eller det burde de, jeg har ikke hørt noget endnu.

Jeg tænker at når Ankestyrelsen så reagerer, så kan jeg sende de klager der mangler osv ?
De træffer vel ikke en afgørelse uden jeg er blevet ''hørt'' ?
Det er det vi er her for, at hjælpe hinanden
Ofte kan man ikke se skoven for træer
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2013, 20:57   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TBQ Se meddelelser
Det havde jeg slet ikke tænkt på - synes bare det hele er så uoverskueligt, og selvfølgelig kan jeg da gøre det sådan.
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Det er det vi er her for, at hjælpe hinanden
Ofte kan man ikke se skoven for træer
Mon ikke vi allesammen har prøvet, at miste overblikket, eller stirre os så blinde på et eller andet, at vi slet ikke kan komme videre.

Og så er det bare så dejligt når der kommer en, og hjælper os videre.

Super skønt, at der igen er en, som har fået god hjælp til, at komme videre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2013, 22:27   #16
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Nu er man typisk under pres for at sammenstille klage mv. inden for klagetidsfristen.

Det er derfor også en god idé, at man:

1) indsender en (evt. kort) klage med sine klagepunkter inden for tidsfristen

2) betinger at klagen ikke afgøres, før klager har haft mulighed for at udtale sig yderlig til sagen med afsæt i samtlige de aktstykker, der indgår eller burde indgå i klagesagens afgørelse

3) indhenter samtlige sagens akter - dvs. i den konkrete sag: aktindsigt både hos kommunen og hos klageinstansen (hvis man ikke i forvejen mener at have ALT materialet klageinstansen sidder inde med)

... og så skal man gennemgå samtlige sagsakter (evt. med hjælp) og skrive sin udtalelse til sagen ud fra det materiale.


Vil man sikre sig at klageinstansen rent faktisk modtager klagen og den evt. senere udtalelse til sagen kan man sende klage og udtalelse til klageinstansen som anbefalet breve [1] - således at klageinstansen kvitterer for modtagelsen ... breve kan jo (evt. belejligt) blive væk både i postforsendelsen og efter modtagelsen ("falder om bag en radiator" osv).

Prisen for et anbefalet brev ligger på 76,00 kr. [2]


Noter:
-------

1: http://www.postdanmark.dk/da/Erhverv...mmanderet.aspx

2: http://www.postdanmark.dk/da/Documen...omibreve-0.pdf
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
danske bistandsmillioner blev brugt på afrikanske fitnesscentre! L.S. Politik og Samfund 3 30-04-2013 04:02
fra sygedagpenge til barselsdagpenge? er min forlængelsesmulighed jo ikke brugt op?? aloecare Alt det andet 7 19-04-2010 22:23
Aabenraa har brugt 250.000 for at spare 28.000 Ragdoll Politik og Samfund 2 28-10-2009 10:07
Papirer på arbejdsprøvning. CHNEVIDE Alt det andet 10 15-08-2009 20:54
Arbejdskraften er der – den bliver bare ikke brugt Stella Politik og Samfund 1 02-11-2007 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension