K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2015, 10:53   #1
lenovo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
lenovo er ny på vejen
Kan ikke få for meget indbetalt retur fra privat socialrådgiver

Hej

Jeg skriver i håb om at I kan give mig et svar på et problem, jeg har fået.

Jeg har benyttet en privat socialrådgiver til at assistere mig i forhold til jobcentret, da jeg var nede med stress, blev sygemeldt og siden arbejdsløs. Det var en fin ordning. Jeg betalte regningen da den kom x antal timer. Efter et møde, hvor socialrådgiveren deltog, sagde hun, at jeg jo kunne vælge at betale for 5 timer og få en rabat derved. Jeg vidste ikke, om jeg skulle bruge hende igen, men muligvis. Da regningen for timen løb ind, valgte jeg derfor at betale for de 5 timer, som jeg kunne læse om, på hendes hjemmeside (mht rabat).

Siden er tiden gået og jeg har ikke haft brug for hende igen. Forleden kontaktede jeg hende, om hun ville være sød, at gøre regnskabet op og sende mig en kreditnota på de formeget indbetalte penge. Hun reagerede i chok over, at jeg kunne forestille mig at skulle have penge tilbage.. de faldt da til hendes favør, mente hun. Sådan er det bare, sagde hun. Hun mente de nu var hendes, eller jeg kunne få hjælp for dem. Det har jeg bare ikke brug for.

Jeg er i chok. Det har hun aldrig nævnt, og det oplyste jeg hende også. Jeg spurgte også, om jeg kunne have læst det på hendes hjemmeside, hvortil hun sagde nej.

Kan det være rigtigt, at jeg ikke kan få de resterende penge tilbage? Det er som at blive bestjålet og meget meget ubehageligt! Jeg fulgte hendes råd og sidder nu i saksen.

What to do?
lenovo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2015, 12:43   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det lyder rigtigt. Sådan kan det også være i andre sammenhæng, hvor man har indgået en deal, man ikke får brug for.

Du kan jo evt vende det med en gratis retshjælp.

Er der ikke noget, du kan bruge hende til, så du kan få lidt valuta for pengene?

Der kan dog også være en gyldighedsdato på en sådan pakkeløsning.
Håber du har læst betingelserne inden du købte eller har spurgt ind til, hvad der vil ske, hvis du alligevel ikke får brug for ydelserne.

Pakken er jo formentlig oprettet som en fordel for jer begge. Udbyderen er garanteret en indtægt og får penge forud og du får rabat.

Men indrømmet sure lærepenge.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2015, 13:29   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er helt normalt at når man har købt en ydelse, kan man ikke få pengene tilbage.
Den rabat der er givet, er jo netop relateret til at der er forudbetalt for et bestemt antal timer.
Det er ikke blot et a conto beløb som skal gøres op.

Så spørg hende om hvilken tidsramme der er i forhold til at bruge de betalte timer.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2015, 09:38   #4
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Det ville dog klæde den sagsbehandler at vise lidt venlighed overfor en borger med en beskeden økonomi.
Med hendes instilling vil jeg nok ikke have lyst til at hyre, selv om det er retslig korrekt.
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2015, 20:02   #5
lenovo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
lenovo er ny på vejen
Hun havde ikke sagt noget om, at jeg ikke kunne få pengene retur, hvis ikke jeg brugte timerne og der sod ikke noget på hendes hjemmeside, indrømmede hun.
lenovo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2015, 22:35   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du må vel tilbyde hende, at du betaler fuld pris for de timer du har brugt og så bede om at få differencen tilbagebetalt. Så deler I ligesom tabet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2015, 12:30   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lenovo Se meddelelser
Hun havde ikke sagt noget om, at jeg ikke kunne få pengene retur, hvis ikke jeg brugte timerne og der sod ikke noget på hendes hjemmeside, indrømmede hun.
Nej men der stod vel heller ikke, du kunne? Det ville være meget imod sædvane.

Det er jo en deal, man kan tage som en win-win situation eller lade være.

Du siger, du har betalt for 5 timer med rabat og brugt x timer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2015, 13:04   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Måske du skal kontakte forbrugerombudsmanden? Der er nogle afgørelser omkring rabat kort. Ved ikke om du kan bruge det, men der er for eksempel denne om tilbagekøb af klippekort http://www.forbrugerombudsmanden.dk/...-af-klippekort.

Jeg tænker du kan klage til forbrugerombudsmanden, hvis betingelserne for købet af rabatten ikke tydeligt fremgår på enten hjemmesiden eller rabat/klippekortet (hvis du har fået et sådant udleveret).
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2015, 14:15   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men regn på, hvad du skulle have givet for x antal timer til fuld pris og de 5 tilbudstimer, du hr betalt for.
Kast ikke gode penge efter dårlige.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension