K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2015, 16:20   #1
Mon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mon er ny på vejen
Fleksjob men ingen adresse

Jeg har et fleksjob. Bor iojeblikket paa forsorgshjem da kommunen kraever jeg har et fast bosted. Jeg onsker ikke et fast bosted og kan sagtens passe mit fleksjob uden et fast bosted. Har adresse ved kommunen
Er der nogen der kan fortaeelle mig hvordan reglerne er i forhold til at jeg saa laenge jeg passer mit arbejde, ikke kan bestemme hvordan og hvor jeg vil leve mit liv.
Mon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2015, 16:47   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg tror nu heller ikke kommunen vil blande sig i hvordan du bor, men du skal have en adresse ellers kan de ikke komme i kontakt med mig.............
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2015, 17:43   #3
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mon Se meddelelser
Jeg har et fleksjob. Bor iojeblikket paa forsorgshjem da kommunen kraever jeg har et fast bosted. Jeg onsker ikke et fast bosted og kan sagtens passe mit fleksjob uden et fast bosted. Har adresse ved kommunen
Kommunen må have en eller anden form for "bekymring" for dig, siden du har kunnet opfylde de strænge krav til visitation til forsorgshjem ?

Man kan, ifølge lovgivningen, kun visiteres til forsorgshjem, hvis man har massive fysiske, psykiske eller sociale problemer, OG ikke er i stand til at bo selvstændigt.
Har du ikke nogen af ovenstående problemer, bør kommunen ikke visitere dig til forsorgshjem.

Citat:
...men du skal have en adresse ellers kan de ikke komme i kontakt med mig.............
Det med adressen holder ikke, folk har i utallige år haft adresse på "rådhuset" og i disse digetale tider, hvor der findes båd telefon og E-Boks, ja der skal de nok få fat på folk.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2015, 20:06   #4
Mon
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mon er ny på vejen
Mon

Jeg er sikker paa kommunen har en vis form for bekymring for mig.
Jeg blev visiteret til fleksjob efter et biluheld hvor jeg slog hovedet.Saa jeg husker kun i nuet. Udover dette har jeg ingen fysiske skader, misbrugsprolemer eller andet.
Mit sporgsmaal lyder dog ogsaa mest paa hvorhvidt der er lovhjemmel til dette at skulle have et fast bosted for at kunne modtage flekslons-ydelse.
Mon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2015, 20:19   #5
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mon Se meddelelser
Mit sporgsmaal lyder dog ogsaa mest paa hvorhvidt der er lovhjemmel til dette at skulle have et fast bosted for at kunne modtage flekslons-ydelse.
De kan i hvert tilfælde ikke begrunde det med at de skal kunne få fat på dig, for det kan de jo med nutidens teknologi, og der kan måske også aftales at de kontakter dig på arbejdet, så den begrundelse vil være langt ude, og sikkert dække over at DE synes DU har behov for et sted at bo.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2015, 21:06   #6
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Det må være en af de utallige ooffentlige ansatte som selv opfinder love og regler. Ingen kan bestemme hvor du bor, mm du er umyndig gjort.

Du skal registreres der hvor du bor, har du ingen bopæl skal du registreres "uden fast bopæl". Det er i henhold til cpr loven
Din sagsbehandler har intet at gøre med cpr loven
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2015, 21:51   #7
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Bopælskommunen/opholdskommunen udbetaler en del af din løn i forbindelse med dit fleksjob.

Derfor skal de vide noget om hvor du bor eller opholder dig det meste af tiden.

Og da du ikke har fast adresse eet sted, skal du muligvis jævnligt bekræfte at du opholder dig mest i den kommune.

Men bed om en begrundelse (på mail/skriftligt) med henvisning til lovgivning fra den sagsbehandler, der siger at du skal have en fast adresse? insister på at få svaret skriftligt...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2015, 22:02   #8
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Bopælskommunen/opholdskommunen udbetaler en del af din løn i forbindelse med dit fleksjob.

Derfor skal de vide noget om hvor du bor eller opholder dig det meste af tiden.

Og da du ikke har fast adresse eet sted, skal du muligvis jævnligt bekræfte at du opholder dig mest i den kommune.
Så længe man ikke er tilmeldt i en ny kommune, hører man til den sidste kommune, og det er ikke noget der skal kontrolleres !
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2015, 01:14   #9
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Men de elsker det, dem i kommunen. Kontrol er godt, mere kontrol er mere godt.
Det eneste gode man kan sige om det er at det giver arbejdspladser, hvis man synes det er et gode.
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2015, 07:27   #10
Yan
Ved at vænne sig til K10
 
Yans avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2015
Indlæg: 19
Styrke: 10
Yan er ny på vejen
Pif, hvornår er de begyndt på ikke at kontrollere, for det handler om penge, hvem skal betale?

Er du registreret i den ene kommune, men du reelt opholder dig i en anden, så er det opholdskommunen der skal betale og behandle vedkommendes flex.

Opholder man sig i samme kommune som man er tilmeldt betyder det intet.

Men nu er mon jo et menneske og det passer ikke ind i sagsbehandlingen, der skal man være en paragraf som kan fortolkes efter kommunens gode eller dårlige dage.
Yan er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension