K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2015, 10:21   #1
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Overvågning i udlandet

Regeringen vil med den foreslåede nye terrorpakke, give politiet mulighed for, uden dommerkendelse, at overvåge danske statsborger i udlandet. Dvs. telefon aflytning, email etc.

Hvem stemmer du på ved næste valg ?
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2015, 11:11   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
I al fald ikke på dem, der vil minimere ydelserne til de svageste i samfundet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2015, 11:34   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aflytninger mm i forbindelse med terrorpakken?

Jamen så stemmer jeg rødt. Lyder fornuftigt. Men kan vel ikke blive til noget, uden blå stemmer.

Sidst redigeret af Ninja; 25-02-2015 kl. 11:39.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2015, 19:46   #4
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Interessent Helene

Du mener also at det er rimeligt at jeg, fordi jeg opholder mig i udlandet, mister lovens beskyttelse af mit privatliv?
At det er en rimelig pris at betale for at man måske en gang om hundrede år kan finde en terrorist før han bliver terrorist?

Det er nemelig lige denne tankegang som undergraver demokratiet og retssamfundet og ikke den enkelte terrorhandling
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2015, 21:57   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan ikke se hvad de skal bruge informationer om Hr Hansen fra Spanien til. Mon ikke de kun sætter ind, hvis der er begrundet tvivl?

Men lad os se hvad der sker, kan ikke forestille mig et flertal gå indfor et forslag, der ikke hælder til en dommerkendelse...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 05:39   #6
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men lad os se hvad der sker, kan ikke forestille mig et flertal gå indfor et forslag, der ikke hælder til en dommerkendelse...
Lidt naiv kan man vel altid være?

Pilen peger ellers aktuelt i en helt anden retning end den, der rummer din drømmevision ... og der er tilsyneladende udsalg på alle hylder ...


BTW: Tilkendegiver du fx offentligt, at du synes, at Angela Merkel er cool, selv om hun er blevet overvåget i hoved & røv som en terrorist af et eller andet oversøisk stats-kriminelt foretagende, så snupper de gode myndigheder bare dit pas ... og så kan du jo passende blive hjemme frem for at rejse ud ... og så er den potte pis vel ude af verden? :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 10:27   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Spørgsmålet lød, hvad stemmer du på - jeg stemmer rødt, anset lovpakke på terrorområdet. Som iøvrigt kun kan blive aktuel med blå stemmer. Så spørgsmålet er irrelevant hvad angår hvem man stemmer på....

Men vi kan da også lade være med at få en terrorpakke - personligt er jeg fuldstændig ligeglad, jeg er ikke bange. Og er hverken bange for terrorister,
eller udlandsophold.

Iøvrigt er jeg heller ikke enig i at vi har været udsat for et terrorangreb, selvom medierne og politikerne så gerne vil se det sådan, og selvom mindehøjtidligheder og antal af fakler i vinden fortæller en historie om et voldsomt terrorangreb, er jeg bare stadig ikke enig i historien.

Og jeg stemmer stadig rødt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 12:57   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu drejer det sig om retssikkerhed...og den skal vi vel ikke bare sådan give slip på...eller skal vi...

Der er lige nu KUN 2 partier som mener at vi skal beholde den retssikkerhed vi har nu....og det er LA og EL...som man kunne se af den debat der var på tv2news i går aftes om terrorisme...

Det er nemlig de eneste i hele folketinget som mener at der skal indhentes en dommerkendelse når der skal overvåges...altså danskere i udlandet...

Alle de andre...SF, S, Radikale, Venstre, Konservative og DF ja de kan virkelig ikke se problemet med at give carte blanche til forsvarets efterretningstjeneste ang overvågning...

Der er INGEN af disse klaphatte der kan give en god grund til at det skal foregå uden at der indhentes en dommerkendelse som trods alt giver en vis form for retssikkerhed...

Problemet er sikkert nok at der ikke findes en god grund til at gøre det på den måde...uden dommerkendelse...medmindre man ønsker at overvåge alle danskere i udlandet..

Det er virkelig skræmmende at et enkelt "terror" angreb kan få næsten alle til at opgive retssikkerheden...

Så man bør ikke bilde sig ind at flertallet i folketinget gerne vil have at denne overvågning skal ske med en dommerkendelse...for det vil de IKKE...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 16:26   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Derfor vil jeg stemme rødt - fx EL, selvom jeg er uenig med dem på ret mange andre områder.

LA er for underlige til mig
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 18:19   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Derfor vil jeg stemme rødt - fx EL, selvom jeg er uenig med dem på ret mange andre områder.

LA er for underlige til mig
Det handler om at få opgaverne løst ud fra nogle ret vide helhedskriterier.

Jeg har lige fået min vaskerobot til at klare en "koge" ... endda uden at der skulle parlamenteres yderlig med den ... sådan du! :-)


Når der - som nu - først er gået ren klaphat i hvervet på Borgen, så går der næppe mange år, før hele bundtet er erstattet af kunstig intelligens :-)


Barren for hvornår et AI-system vil være bedre end det nuværende scenarie ligger ret lavt.

Ligesom det ikke altid synes at være det rationelle afsæt der er fremherskende i den aktuelle lovgivende beslutningsproces - også det problem vil man komme ud over med AI.


Jeg stemmer (hvis jeg når at få et dansk pas ... igen inden valget afholdes) et antal ASIMO [1] version 2+ ind i Folketinget ... så slipper både jeg og alle I andre også for at høre på alle de nuværende klaphatte, skvatmikler, pølse- & lagkagekræmmeres evindelige bavl, når de i tide og utide maser sig på for at kaste hinanden for løverne til stor folkelig underholdning.


BTW: Jeg læste i øvrigt for nyligt Hr. Mogens Lykketoft lufte en vision, der HVIS den lykkes for ham vil blive refereret til i historiebøgerne ... javist er der plads til forbedringer ... og javist bør der modificeres enkelte steder ... og javist skal han ha' dygtige folk til at hjælpe sig med få projektet i mål ... men omvendt så meget andet bavl der kommer fra S, så er der en fremtid i det han ventilerer ...

Jeg vil ønske Mogens god vind med projektet ...

Så hatten af for Mogens!

http://www.avisen.dk/lykketoft-fagbe...al_310583.aspx


Note:
-------
1: http://www.diseno-art.com/encycloped...ive/ASIMO.html
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension