K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2012, 21:47   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Skal man søge pension nu?

Jeg kommer aldrig på arbejdsmarkedet igen. Dette er sikkert, men er ikke afklaret færdig endnu.
Har de endelige diagnoser og er godt igang med medicin. Starter i angstklinik forløb til september.
Det er bestemt, at NÅR/HVIS jeg skal afklares, så skal jeg starte i daghus, for at se, om jeg overhovedet kan afklares videre derfra. Daghuset er ligesom det sted for folk, som har mindst chance for at vende tilbage på arbejdsmarkedet.

I skriver alle om den nye reform.

Jeg er 33 år - kan jeg så efter dec 2012 ikke få førtidspension tilkendt før jeg bliver 40 år?
Skal jeg så søge nu selvom min sag ikke er belyst nok og jeg så nok vil få afslag?
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 21:54   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næsten dumt at søge §17 på det foreliggende, hvis du ved det bliver afslag, og ellers ikke kan bruge afslaget til noget.....
- den er mere hvis sagen er gået i stå, eller der er smøl mht at få lavet ressourceprofilen, eller man falder for sygedagpenge reglerne, eller man selvfølgelig mener, at ens sag er så veldokumenteret, at den lige frem vil have en chance for at gå igennem. Det er en god paragraf at ''banke i bordet med'' når man gerne vil videre i teksten.....

Sådan som de nye reformer er præsenteret, tror jeg ikke pension vil være muligt efter 2013.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 22:09   #3
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Hvad så hvis psykiatrien mener, at man ikke kan klare en afklaring?
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 22:18   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg må være der svar skyldig!

Et led i de nye reformer er jo netop, at ens læge og/eller speciallæge ikke længere må beskrive hvad patienten IKKE kan, men KUN hvad patienten kan.
- ressourceforløbene, som ens egen læge og psykiater skal være med i og opdateres på, er også tilknyttet mentor, psykolog og andre...så konsekvenserne er svære at spå noget om
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 22:34   #5
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
For at være berettiget til fleksjob eller førtidspension kræves, at relevante tilbud eller andre foranstaltninger har været afprøvet.

Der er derfor ikke megen ide i at søge førtidspension nu, da dit behandlingsforløb ikke er afsluttet

Du kan jo godt undgå videre aktiveringsforløb, hvis speciallægerne konkluderer at det vil forværre din tilstand. Men det fortæller ikke noget om din tilstand er stationær. Det kan man først vide når dine behandlingsforløb er afsluttede
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 23:32   #6
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Jeg tror desværre heller ikke der er noget at gøre. Ressourceforløbene tror jeg ikke du kan slippe uden om. De er jo ikke som aktivering eller arbejdsprøvning. Som jeg forstår det kan de også bestå af et behandlingsforløb hvilket en psykiater nok ikke kan sige så meget til. Men hvis man skal prøve at se det fra den lyse side betyder det måske at du bare skal fortsætte med den behandling du allerede er i.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 23:42   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan læser jeg det også, Top, med muligheder for behandlingsforløb, hvor man bliver fulgt tæt af et helt team (psykolog, psykiater, sociallæge, mentor) mf.....

Det er jo hele det der ''KAN IKKE'' de vil gøre op med, og istedet fokuserer på alt det borgeren KAN og så fokuserer på dét med alt hvad den kan trække og bære.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 07:09   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skriver
Starter i angstklinik forløb til september, samt ingen arbejdsprøving

så glem alt om en §17, det vil være spild af tid
både for dig og kommunen

så længe det ikke er fuldt ud dokumentet at du aldrig kommer på arbejdsmarkedet
så vil du få et afslag. udfra det som du skriver, så er det ikke fuldt ud dokumentet

de nye Ressourceforløb, er ikke som en arbejdsprøvning i dag
så nej en psykiater kan ikke bare skrive at man ikke kan klare et Ressourceforløb
da det netop også skal bestå af behandling
det har folketinget nemlig forstået
så nogen vil stadig sidde i systemet i 22 år fra 18 til 40 år, selvom de sikkert havde fået en pension i dag

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-07-2012 kl. 07:13.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 07:37   #9
B-P
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
B-P er ny på vejen
Forsørgelse

Du er 33 år.... du skriver du har angst..... et ressourceforløb hvor du gennemgår et længerevarende behandlingsforløb kan måske godt bedre din tilstand. Angst er jo ikke dødbringende eller 100 procent indvaliderende. . . .

Når jeg læser de forskellige indlæg herinde så virker det som om,at folk de har fokus på at få en forsørgelse og ikke fokus på at få det bedre. Det er som om, at man fortæller om alt det man ikke kan, fremfor at vende blikket mod at få det bedre......Som man nu vil få mulighed for og ro til, med de nye reformer. . . . .
B-P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 08:14   #10
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Nu kan du jo ikke vide hvor lang tid folk har prøvet at få det bedre, så jeg synes du skulle stoppe dine fordomme

Sidst redigeret af Webmaster; 08-07-2012 kl. 12:45. Årsag: Sprogbrug
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal, skal ikke søge fleksjob? frkhansen Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 29-08-2011 22:09
Synes i jeg skal søge pension efter §17 Nu MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 70 31-01-2011 22:46
Om at søge pension. Stella Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-03-2009 19:55
Burde jeg søge pension? mumle_mund At søge førtidspension 13 06-03-2008 23:20
søge større pension. mail Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-08-2006 13:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension