K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2016, 17:28   #1
stuffhappens
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
stuffhappens er ny på vejen
FTP, EU og arbejde.

Jeg har fået tilkendt FTP fra i dag, efter lang tids venten!

Jeg har forsøgt at læse og søge lidt rundt her på siden og andre steder, men der er nogle ting jeg stadig er i tvivl om. Noget af det er muligvis besvaret før, så har jeg ikke fundet de rigtige oplysninger, må I meget undskylde hvis det betyder at I skal repetere Jer selv.

Jeg har brug for svar på følgende:

1. Må jeg flytte til anden kommune eller endda land (indenfor EU) uden at det går udover min FTP?

1.a: Hvis ja, SKAL jeg så beholde min danske CPR adresse? Og er der noget med at jeg skal være i DK x antal dage om året? Eller gælder det kun hvis jeg er udenfor EU?

2. Så vidt jeg kan forstå må man gerne tjene ldt penge ved siden af FTP (vist nok 65.000). Gælder det også i udlandet? Og må man evt. tjene dem ved at få sit eget CVR nr.? (Også med adresse i udlandet).

På forhånd tak.

Stuffhappens.
stuffhappens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2016, 18:51   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Stort tillykke.

Du kan finde nogle af svarene her

https://www.borger.dk/Sider/handling...c-1260d1256ee4
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2016, 21:44   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stuffhappens Se meddelelser
2. Så vidt jeg kan forstå må man gerne tjene ldt penge ved siden af FTP (vist nok 65.000). Gælder det også i udlandet? Og må man evt. tjene dem ved at få sit eget CVR nr.? (Også med adresse i udlandet).
At tjene penge er ikke nødvendigvis det samme som at arbejde, indtægten kan f.eks. komme fra renter.

Hvad dette angår skal du nok mere være obs på, at hvis kommunen vurderer, at du vil kunne blive selvforsørgende i et fleksjob, så kan du miste din førtidspension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2016, 22:14   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stuffhappens Se meddelelser
2. Så vidt jeg kan forstå må man gerne tjene ldt penge ved siden af FTP (vist nok 65.000)...
Det er jo ikke ubetinget at du må tjene et bestemt beløb ved arbejde, for hvis du er tilkendt pension på ingen arbejdsevne... så er det jo underligt hvis der stort set samme dag som du er tilkendt pension, faktisk er en arbejdsevne alligevel.
Jeg kan da undre mig over at du er tilkendt pension, hvis du faktisk kan arbejde.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2016, 18:00   #5
stuffhappens
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
stuffhappens er ny på vejen
Tak for svar


Jeg kan heller ikke arbejde som det er lige nu. Men det er da mit håb at jeg vil kunne blive rask nok til at kunne begynde bare lidt, på et tidspunkt.
stuffhappens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2016, 22:59   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stuffhappens Se meddelelser
Tak for svar


Jeg kan heller ikke arbejde som det er lige nu. Men det er da mit håb at jeg vil kunne blive rask nok til at kunne begynde bare lidt, på et tidspunkt.
Undskyld, men jeg kan ikke lade være med at tænke:

Sagde du også sådan til rehabiliteringsteamet? Og hvad svarede de?

Hvis du havde sagt sådan er jeg sikker på at du havde fået et ressourceforløb, da alle muligheder nu og på sigt skal være afprøvede inden pension tilkendes.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2016, 08:56   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
håber du bare er super optimistsk men det er sådanne indlæg der giver siden et dårlig ry

undskylder på forhånd
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2016, 09:50   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Undskyld, men jeg kan ikke lade være med at tænke:

Sagde du også sådan til rehabiliteringsteamet? Og hvad svarede de?

Hvis du havde sagt sådan er jeg sikker på at du havde fået et ressourceforløb, da alle muligheder nu og på sigt skal være afprøvede inden pension tilkendes.
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
håber du bare er super optimistsk men det er sådanne indlæg der giver siden et dårlig ry

undskylder på forhånd
Det er sket nogle få gange, at der er kommet en ny bruger på K10, kun med det formål, at få hjælp til snyd, og i de situationer bør vi selvfølgelig være hurtige til, at sige fra.

Men samtidig synes jeg vil skal passe på, ikke at være for hurtige til at dømme.
Når en bruger er blevet tilkendt fp efter de seneste regler, som jo er ret så stramme, så synes jeg vi bør have tillid til, at fp'en er berettiget.

Af tidligere tråde kan jeg se, at stuffhappens har flere psykiske lidelser, nogle af dem i den tunge ende, så jeg kan forestille mig, at der mest er tale om et håb om, at få det bedre, men måske også noget manglende erkendelse af egen situation.

Fordømmelse er der rigeligt af i den virkelige verden, det synes jeg ikke, at vi skal have ind på K10.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2016, 14:16   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tak Vovse...

Nej man bør ikke fordømme eller som det første regne med at folk snyder...det kan man bare gå på kommunen for hvis man vil fordømmes eller mistænkes for snyd....det skal ikke foregå her på K10..

Husk på at INGEN af jer har den fulde historie bag de indlæg der skrives her på siden.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2016, 22:07   #10
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Stuffhappens, også tillykke med pensionstilkendelsen herfra, og jeg håber for dig at du på sigt finder et rigtigt godt arbejde igen.

Men spørg i givet fald om hvor meget beskæftigelse du må udføre inden de nupper pensionen fra dig igen.

Stavnsbåndet er i øvrigt ophævet for flere hundrede år siden, så du må gerne flytte til en anden kommune og formentlig også til et andet land. Men spørg i givet fald først i det pågældende land om deres regler og dine muligheder.

Sidst redigeret af Moreo; 18-09-2016 kl. 22:33.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension