K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2011, 02:44   #1
missjane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Lokation: Lolland
Indlæg: 12
Styrke: 14
missjane er ny på vejen
Endnu et afslag. HJÆLP

Puha sikke en elendig dag, har da lige fået vendt hele følelsesregistret.

Jeg blev sygemeldt i maj 2010 pga. smerter i ryg. Og selvfølgelig blev jeg smidt ud af systemet allerede i oktober 2010, pga. jeg havde været sygemeldt pga. en blodprop i hjernen.

Jeg ankede sagen og fik medhold. Og så måtte sygedagpenge teamet tage min sag op igen. De sendte mig til neurolog Hanne Schaldemose Nielsen på privat hospitalet Valdemar, og der mente denne at jeg ikke kunne klare et normalt job, både fuldtid og pga. de mén jeg stadig har.

Derefter gik turen til Reumatolog Per Bugge, der udtalte at jeg ikke kan klare et normalt job, der skulle være tale om skåne/flexjob med muligheder for hjælpemidler. Samt at et kontor job nok ville være det der var aktuelt hvis det skulle lykkedes mig at vende tilbage på arbejdsmarkedet.

Jeg havde selv bedt om en "åben" henvisning, og tog til Reumatolog Hans-Jakob Haga, der kom med præcist samme udtalelse.

Begge reumatologer har stillet samme diagnoser:
Psoriasis artrit (psoriasisgigt)
Hypermobilitetssyndrom
Fibromyalgi

Neurologen har stillet diagnosen:
Apopleksia cerebri, seq (følger efter blodprop i hjernen)

Disse undersøgelser skete i maj og juni 2011, og da vi nåede til oktober klagede jeg over manglende opfølgning på disse. Dagen efter ringede sagsbehandler Susanne Svarre fra sygedagpengeteamet til mig, og sagde at hun manglede at modtage min egen valgte speciellæge udtalelse.
Kørte straks op med den.

Skrev så igen efter 14 dage til hende, og bedte om en udtalelse om ventetiden og proceduren. Samt beskrev min tilstand dags dato.

Igen ringede hun og kom med en lang forklaring om at jeg jo har Lolland Kommunes lægekonsulent som egen læge, så nu skulle hun finde en anden. Min læge er den berygtede Thomas Bo Clasen, og tør ikke skifte læge, da han har et ry for at være kommunens mand.

Nu er der så gået tre uger siden jeg talte med sagsbehandleren, og idag fik jeg så afgørelsen:
Kommunen har revurderet din sag om sygedagpenge og påtænker at fastholde den oprindelige afgørelse af den 20. okt. 2010, om at du ikke vurderes at opfylde bestemmelserne i sygedagpengeloven § 7 og § 27 stk. 1, nr. 1-7


Og nu står jeg så her, har kun til og med onsdag til at komme med bemærkninger til ovenstående.

Jeg har virkelig brug for jeres gode råd.

Vil lige skrive hvad Lollands kommunes lægeskøn Simone Rasmussen skrev. (har ikke mødt denne læge)

JG har især vanskeligheder fra bevægeapparatet i form af smerter på baggrund af fibromyalgi, psoriasisgigt og hypermobeliltetssyndrom.
Der peges på bwhandlingsmuligheder i form af motion og såvidt det ses endnu uafprøvede medicinske behandlingsmuligheder for smerterne (lycrica, cymbalta). evt. kan tilbud om hjælp til vægttab, hvis kommunen har adgang til sådanne, ellers via egen læge. Det anbefales derfor at disse muligheder afprøves, kombineret af motion, som foreslået at Hans-Jakob Haga. Uanset effekten heraf vil der være skåne hensyn: Kan ikke have fysisk krævende arbejde, der skal være mulighed for skiftende arbejdsstillinger, ikke ensidige gentagne bevægelser, gerne hjælp til arbejdspladsindretning fra ergoterapeut (f.eks. hæve-sænke bord m.v.).
De medicinske behandlingsmuligheder vil relativt hurtigt kunne afprøves, mens de øvrige (motion og vægttab) er langvarige tiltag, og det synes derfor rimeligt efter evt. optimering af den medicinske behandling afprøves, om arbejdstiden i forhold til tidligere, så vidt det forstås på den korte udtalelse fra A2B, vellykket praktik kan øges, med ovennævnte skånehensyn.
Såfremt arbejde på fuld tid ikke lykkes, foreslås efterfølgende ny vurdering fra egen læge (statusattest), mhp. om tilstanden er stationær, eller om der kan forventes afgørende yderligere bedring efter længere tids motion/vægttab.
Mhp. optimering af den medicinske behandling anbefales, at JG henvender sig til egen læge.


Håber at det var til at komme igennem. Vil lige bidrage med at jeg i min sygdomsperiode har taget 35kg. da jeg er gået fra at være i fuld gang næsten alle døgnets timer til at vralte rundt uden at kunne klare noget fysisk pga. smerter.

Jeg overvejer at gå til medierne, og har båndet rigtig mange optagelser med læger og sagsbehandler på kontanthjælpafd. Har været så heldig at han udtalte sig om at sygedagpenge teamet skal give afslag altid, for det er få% der magter at tage sagen op derefter. og Lolland kommune skal spare rigtig rigtig mange penge.
Han udtaler sig også om at læge Thomas Bo Clasen, skriver til kommunen at folk ikke er syge de er bare fede. Men disse udtalelser får borgerne aldrig at se.

Nå men nu vil jeg kravle i seng.
missjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 02:51   #2
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Hvordan føler du selv at du har det i hverdagen, har selv været turen igennem efter apopleksi. Har der været OBS på dine følgevirkninger. Hvor hurtigt kom du i behandling da apopleksien blev opdaget?
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 14:07   #3
missjane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Lokation: Lolland
Indlæg: 12
Styrke: 14
missjane er ny på vejen
Hej Keld60.
Min hverdag er ramt af frygtelige smerter, heldigvis ingen flere fysiske lidelser efter blodproppen, men derimod kronisk træt, har ingen koncentration, mangler overblik, let til at blive stresset osv. så lider meget psykisk af denne prop.
Nej der har ikke været OBS. på det, så jeg blev hurtigt efterladt til mmig selv.
Jeg blev indlagt samme dag, og startede genoptræning efter en månedes indlæggelse.
missjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 16:01   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hvilken begrundelse har de givet for ikke at forlænge dig efter §27, stk.1, nr. 2?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 16:30   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Hvilken begrundelse har de givet for ikke at forlænge dig efter §27, stk.1, nr. 2?
Spørgsmålet er vel om alle lidelser er stationære, således at en arbejdsprøvning kan iværksættes, er de det bør kommunen gøre dette. Så Miss Jane ved du hvorfor du ikke har været i arbejdsprøvning eller har du ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 21:46   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af missjane Se meddelelser
Puha sikke en elendig dag, har da lige fået vendt hele følelsesregistret.

Jeg blev sygemeldt i maj 2010 pga. smerter i ryg. Og selvfølgelig blev jeg smidt ud af systemet allerede i oktober 2010, pga. jeg havde været sygemeldt pga. en blodprop i hjernen.

Jeg ankede sagen og fik medhold. Og så måtte sygedagpenge teamet tage min sag op igen. De sendte mig til neurolog Hanne Schaldemose Nielsen på privat hospitalet Valdemar, og der mente denne at jeg ikke kunne klare et normalt job, både fuldtid og pga. de mén jeg stadig har.

Derefter gik turen til Reumatolog Per Bugge, der udtalte at jeg ikke kan klare et normalt job, der skulle være tale om skåne/flexjob med muligheder for hjælpemidler. Samt at et kontor job nok ville være det der var aktuelt hvis det skulle lykkedes mig at vende tilbage på arbejdsmarkedet.

Jeg havde selv bedt om en "åben" henvisning, og tog til Reumatolog Hans-Jakob Haga, der kom med præcist samme udtalelse.

Begge reumatologer har stillet samme diagnoser:
Psoriasis artrit (psoriasisgigt)
Hypermobilitetssyndrom
Fibromyalgi

Neurologen har stillet diagnosen:
Apopleksia cerebri, seq (følger efter blodprop i hjernen)

Disse undersøgelser skete i maj og juni 2011, og da vi nåede til oktober klagede jeg over manglende opfølgning på disse. Dagen efter ringede sagsbehandler Susanne Svarre fra sygedagpengeteamet til mig, og sagde at hun manglede at modtage min egen valgte speciellæge udtalelse.
Kørte straks op med den.

Skrev så igen efter 14 dage til hende, og bedte om en udtalelse om ventetiden og proceduren. Samt beskrev min tilstand dags dato.

Igen ringede hun og kom med en lang forklaring om at jeg jo har Lolland Kommunes lægekonsulent som egen læge, så nu skulle hun finde en anden. Min læge er den berygtede Thomas Bo Clasen, og tør ikke skifte læge, da han har et ry for at være kommunens mand.

Nu er der så gået tre uger siden jeg talte med sagsbehandleren, og idag fik jeg så afgørelsen:
Kommunen har revurderet din sag om sygedagpenge og påtænker at fastholde den oprindelige afgørelse af den 20. okt. 2010, om at du ikke vurderes at opfylde bestemmelserne i sygedagpengeloven § 7 og § 27 stk. 1, nr. 1-7


Og nu står jeg så her, har kun til og med onsdag til at komme med bemærkninger til ovenstående.

Jeg har virkelig brug for jeres gode råd.

Vil lige skrive hvad Lollands kommunes lægeskøn Simone Rasmussen skrev. (har ikke mødt denne læge)

JG har især vanskeligheder fra bevægeapparatet i form af smerter på baggrund af fibromyalgi, psoriasisgigt og hypermobeliltetssyndrom.
Der peges på bwhandlingsmuligheder i form af motion og såvidt det ses endnu uafprøvede medicinske behandlingsmuligheder for smerterne (lycrica, cymbalta). evt. kan tilbud om hjælp til vægttab, hvis kommunen har adgang til sådanne, ellers via egen læge. Det anbefales derfor at disse muligheder afprøves, kombineret af motion, som foreslået at Hans-Jakob Haga. Uanset effekten heraf vil der være skåne hensyn: Kan ikke have fysisk krævende arbejde, der skal være mulighed for skiftende arbejdsstillinger, ikke ensidige gentagne bevægelser, gerne hjælp til arbejdspladsindretning fra ergoterapeut (f.eks. hæve-sænke bord m.v.).
De medicinske behandlingsmuligheder vil relativt hurtigt kunne afprøves, mens de øvrige (motion og vægttab) er langvarige tiltag, og det synes derfor rimeligt efter evt. optimering af den medicinske behandling afprøves, om arbejdstiden i forhold til tidligere, så vidt det forstås på den korte udtalelse fra A2B, vellykket praktik kan øges, med ovennævnte skånehensyn.
Såfremt arbejde på fuld tid ikke lykkes, foreslås efterfølgende ny vurdering fra egen læge (statusattest), mhp. om tilstanden er stationær, eller om der kan forventes afgørende yderligere bedring efter længere tids motion/vægttab.
Mhp. optimering af den medicinske behandling anbefales, at JG henvender sig til egen læge.


Håber at det var til at komme igennem. Vil lige bidrage med at jeg i min sygdomsperiode har taget 35kg. da jeg er gået fra at være i fuld gang næsten alle døgnets timer til at vralte rundt uden at kunne klare noget fysisk pga. smerter.

Jeg overvejer at gå til medierne, og har båndet rigtig mange optagelser med læger og sagsbehandler på kontanthjælpafd. Har været så heldig at han udtalte sig om at sygedagpenge teamet skal give afslag altid, for det er få% der magter at tage sagen op derefter. og Lolland kommune skal spare rigtig rigtig mange penge.
Han udtaler sig også om at læge Thomas Bo Clasen, skriver til kommunen at folk ikke er syge de er bare fede. Men disse udtalelser får borgerne aldrig at se.

Nå men nu vil jeg kravle i seng.
Afgørelse nr.: D-14-08: Kommunens afgørelse om standsning af sygedagpenge var ugyldig, idet der ikke forud for afgørelsen var taget stilling til, om der var behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage på arbejdsmarkedet.
Som jeg har forstået det skriver flere speciallæger, og din egen læge at der IKKE er flere behandlingsmuligheder? Dvs. tilstanden er stationær?

Se her hvad en lægekonsulent må og IKKE må:
Link til beskæftigelses ministeriet

Som jeg læser dit indlæg, kommer lægekonsulenten med op til flere behandlings forslag...! Dette må de IKKE!

Du skal klage hurtigere end et forsinket lyn!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 10:11   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Spørgsmålet er vel om alle lidelser er stationære, således at en arbejdsprøvning kan iværksættes, er de det bør kommunen gøre dette. Så Miss Jane ved du hvorfor du ikke har været i arbejdsprøvning eller har du ?
Men forlængelsen efter stk 2 behøver ikke kun være arbejdsprøvning

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

Andre afklarende foranstaltninger kan jo også være helbredsmæssigt?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 16:23   #8
missjane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Lokation: Lolland
Indlæg: 12
Styrke: 14
missjane er ny på vejen
Tassi: begrundelsen er: "citat"
Jobcentret har herefter revurderet din sag om sygedagpenge og påtænker at fastholde den oprindelige afgørelse af den 20okt. 2010, om at du ikke opfylder bestemmelserne i sygedagpengelovens §7. samtidig at du ved general varighedsbegrænsning pr. 31. okt.2010 jf. sygedagpengelovens §24 stk. 1, ikke er omfattet af undtagelsesvis forlængelse i henhold til sygedagpenge
missjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 16:28   #9
missjane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Lokation: Lolland
Indlæg: 12
Styrke: 14
missjane er ny på vejen
Enteneller:
Uha arnejdsprøvning, nej det har jeg ikke været så heldig at være igennem.
Dog bedte jeg min sagsbehandler på kontanthjælpen(som jeg er på, pga. jeg ikke er berettiget til s.dp. og a-kassen vil ikke betale når jeg er syg) om at jeg gerne ville ud og lave noget, så blev sendt på et "kursus" A2B, hvor jeg skrev jobansøgninger og sad på facebook, da jeg klagede tilpas mange gange, fik jeg lov til at være på et kontor i 4 uger, hvor jeg lavede ingenting.
missjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 16:31   #10
missjane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Lokation: Lolland
Indlæg: 12
Styrke: 14
missjane er ny på vejen
Ricky M. :
Der blev jeg lidt klogere, mht. hvad de må og ikke må. Jeg skal imorgen torsdag til rundbordssamtale med min fagforening 3F, sagsbehandleren Susanne Svarre og en faglig konsulent fra Lolland kommune, og skal der medbringe mine bemærkninger til sagen.
Har brug for al hjælp inden mødet, til hvad jeg kan skrive i den bemærkning.
missjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu et afslag om § 100 merudgift til voksne. Indiansummer Alt det andet 18 07-05-2013 08:20
Endnu et standard-afslag på §18 kresten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 14-12-2011 14:21
Endnu engang afslag på ansøgt merudgiftsydelse Indiansummer Alt det andet 28 14-07-2011 13:20
En lang kamp og afslag endnu en gang Mella Dit og Dat 10 25-10-2010 10:39
Endnu en gang svigter systemet Benny G. ved afslag i Strausbourg og fra Ombudsmand @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 8 08-10-2008 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension