K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 12:06   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vil ikke anbefale en arbejdsprøvning, før alt lægefagligt er på plads
gruden til det er så kan kommmune sender en ud flere gange
fordi kommunen kan sige, at da arbejdsprøvning fandt sted
var ens lidelse ikke varig.

men er helt enig klag til BAN
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 12:36   #22
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Som de andre siger... Du skal klage, hårdt og hurtigt ;-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 12:51   #23
missjane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Lokation: Lolland
Indlæg: 12
Styrke: 14
missjane er ny på vejen
Jeg har også i sinde at klage, og fortsætter kampen. Men nu har Lolland kommune indtil den 17/12-2011, at komme med den endelige afgørelse. Så må vist ok lige vente med at klage til jeg får den endelige afgørelse, som desværre ser ud til at jeg IKKE får medhold.

Er der nogen der kender til, om man kan betale sig til proffesionel hjælp, og evt. hvad det koster?
missjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 19:37   #24
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af missjane Se meddelelser
Jeg har også i sinde at klage, og fortsætter kampen. Men nu har Lolland kommune indtil den 17/12-2011, at komme med den endelige afgørelse. Så må vist ok lige vente med at klage til jeg får den endelige afgørelse, som desværre ser ud til at jeg IKKE får medhold.
Godt du vil klage, hvis du ikke får medhold ved kommunens endelige afgørelse af din sag den 17. dec. 2011!



Mens du venter på afgørelse, så afskriv - på et A4 ark - diagnoser og skånebehov fra dine seneste speciallægeerklæringer , som du fortæller om først i tråd:


Først: "Neurolog Hanne Schaldemose Nielsen på privathospitalet Valdemar, som vurderede, at jeg ikke kunne klare et normalt job, både fuldtid og pga. de mén jeg stadig har.

Derefter gik turen til Reumatolog Per Bugge, der udtalte at jeg ikke kan klare et normalt job, der skulle være tale om skåne/flexjob med muligheder for hjælpemidler. Samt at et kontor job nok ville være det der var aktuelt hvis det skulle lykkedes mig at vende tilbage på arbejdsmarkedet.

Jeg havde selv bedt om en "åben" henvisning, og tog til Reumatolog Hans-Jakob Haga, der kom med præcist samme udtalelse.

Begge reumatologer har stillet samme diagnoser:
Psoriasis artrit (psoriasisgigt)
Hypermobilitetssyndrom
Fibromyalgi

Neurologen har stillet diagnosen:
Apopleksia cerebri, seq (følger efter blodprop i hjernen)."



Jeg synes ikke alle disse speciallægers vurderinger er nævnt i sagsbehandlers/lægekonsulents sammenskrivning om dit sygdomsbillede i dit første indlæg i tråden.

Sagsbehandler har notatpligt om vigtige lægefaglige oplysninger i din sag.

Notatpligt om vigtige lægefaglige oplysninger i din sag er forsømt.



Derfor skal du selv på et A4 ark:

- nedskrive de præcise oplysninger om diagnoser og skånebehov fra hver af dine seneste speciallægers vurderinger

- skriv øverst på A4 ark, at dette er opsamlende notat om præcise speciallægefaglige oplysninger i din sag - til sagsbehandler og til jobcenterleder

- aflever dette notat i skranke på jobcenter snarest

- tag også kopi med af notat og bed jobcenter om dato og underskrift og stempel på kopi - som bevis på de har modtaget dit notat - kopi af notat med underskrift og dato og stempel på modtaget - tager du med hjem og gemmer som dit bevis i sag

- herefter skal sagsbehandler tage nyt præcist notat om de nye lægefaglige oplysninger i din sag, som du har opsumeret - jf. notatpligt

- sagsbehandlers notater om nye lægefaglige oplysninger i din sag er gået for stærkt, så alle oplysninger ikke er kommet med - i første omgang - men nu må du så selv støtte med opsamling af vigtige nye speciallægefaglige oplysninger om diagnoser og skånebehov - snarest - i god tid før den 17. dec. 2011!

Sidst redigeret af Katharina; 19-11-2011 kl. 19:49.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu et afslag om § 100 merudgift til voksne. Indiansummer Alt det andet 18 07-05-2013 08:20
Endnu et standard-afslag på §18 kresten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 14-12-2011 14:21
Endnu engang afslag på ansøgt merudgiftsydelse Indiansummer Alt det andet 28 14-07-2011 13:20
En lang kamp og afslag endnu en gang Mella Dit og Dat 10 25-10-2010 10:39
Endnu en gang svigter systemet Benny G. ved afslag i Strausbourg og fra Ombudsmand @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 8 08-10-2008 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension