K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2013, 22:51   #91
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
må jeg spørge om hvor lang tid der må gå ,fra ban hjemsender en sag om sygedagpenge til kommune reagere på den .det er 1 m. siden den kom hjem og jeg har ikke hørt noget endnu...
på forhånd tak.
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 23:18   #92
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa hh,

Du skal for det første have modtaget en bekræftigelse på at BAN har modtaget din sag, dette nok ca. en måned efter afslag. Deri gør de opmærksom på at man kan komme med tilføjelser efter en hvis dato og alt afhængig af hvor du bor i landet er ventetiden på svar forskellig. Se evt. www.statsforvaltningen.dk for din region i forhold til ventetider.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 23:44   #93
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
den er hjemsendt efter 11 måneder i BAN og ligger nu ved kommune til ny behandling ... spørgsmål er : hvor længe må kommune trække sagen før de giver mig svar
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 23:48   #94
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Du må gør det bedste du kan, dvs. følge op på din sag og dette skulle du nok have gjort for et par mdr. siden.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 01:32   #95
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
det gjorde jeg skam også... men mit store spørgsmål er jo hvor længe kan der gå eller må der gå før kommune skal afgøre om jeg kan få sygedagpenge igen eller jeg skal blive på kontanthjælp....
jeg tror du ikke har forstået min spørgsmål Enteneller ..... i de andre 2 beskeder
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 10:11   #96
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej havheks

Jeg fik også min sag hjemsendt efter en sagsbehandlingstid på 10 måneder i BAN. Jeg ringede til BAN for at høre hvor længe kommunen havde til at tage ny stilling til sagen. Svaret var at kommunen skal gøre det så hurtigt det er muligt. Det er jo i sig selv et diffust svar.

MEN det du skal være opmærksom på er at kommunen skal indkalde dig til et møde hvor I sammen skal drøfte hvad der kan være af mangler – det vil sige at du skal høres inden de træffer ny afgørelse. Det kan måske også ske på skrift. Så mit råd er, skriv en mail til teamleder af sygedagpenge og hør om de har modtaget hjemsendelsen og om hvornår du vil høre nyt fra dem.

Vil du fortælle om grunden til dit sygedagpengestop.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 19:05   #97
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
ja kommune mente ikke jeg kunne forlænges ... da jeg afventet en operation for 2 g. på en skulderskade ...som er en arbejdsskade som jeg fik på min job som ansat ved kommune.... vil du vide mere ..
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 11:28   #98
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej herinde.
Beklager at jeg ikke har svaret nogle af jer tilbage, men jeg trænger til en pause.

Det kan nemlig godt blive alt for meget. og så ødelægger det også ens dag.

Jeg skriver fordi, at jeg har talt med avisen.dk - journalisten er igang med at skrive en artikel, og jeg sku gerne modtage en kopi af det hun har skrevet, inden det ryger ud på avisen.dk . Jeg afventer stadigvæk Familie og beskæftigelses formanden Mai Britt Iversen i Aalborg Kommune, skal modtage og kigge på min sag, inden den sendes videre til Ankenævnet.

Hold jer munter!
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 11:56   #99
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Lyder godt Bodrum vedr. avisen.dk - vil du ligge artiklen ind her når den udkommer.?

Havheks - hvad er det BAN har hæftet sig ved i din sag, som har gjort at de har hjemsendt den til kommunen til fornyet behandling.?

Bodrum du fik jo en afgørelse fra BAN at du var berettiget til 39 ugers forlængelse - er det sådan lidt tilfældigt hvornår ens sag bliver afgjort af BAN eller bliver hjemsendt. (Hjemsendelse for midt vedkommende er blevet til længere tids forhaling) hmmm...?!!!
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 14:13   #100
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja man kan kun spekulere over hvorfor det kan tage så lang tid for BAN at træffe en afgørelse. Der gik jo en uge fra jeg modtog afgørelsen, til at jeg stod for varighedsbegrænsningen igen, og kommunen så skulle træffe en ny afgørelse.

Jo, jeg skal nok ligge artiklen ud, når den kommer
Men jeg tror dog ikke, at det vil have nogen effekt. I sidste ende handler det jo om kroner og ører... Forestil dig, at der kom en principafgørelse på det, og alle som var kommet ud for det, skulle kontakte deres kommune for at få beløbet refunderet. Det ville være et kæmpe av for kommunens pengepung ! hehe

Dog syntes jeg, at det er lidt trist at ingen andre end dig sims, også vil støtte op om det ( som har været ude for det)

Sidst redigeret af Bodrum; 03-07-2013 kl. 14:16.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.? simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-04-2013 01:41
Kontanthjælp tilbagebetaling med tilbagevirkende kraft? Freddy282 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-03-2013 14:49
§100 med tilbagevirkende kraft? Road66 Alt det andet 4 26-01-2012 11:59
med tilbagevirkende kraft fortvivletpige At søge førtidspension 1 12-06-2008 19:48
FØP med tilbagevirkende kraft ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-04-2008 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension