K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2010, 16:02   #81
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser

Maj-Britt er viljestærk, styrende og bliver let dominerende. Har en meget personlig viden og evne for at gennemføre sine mål.. Er mental stærk og forholder sig til de forskellige udfordringer i sit liv med fornuft og handling. Hun kan være hård ved sig selv, på grund for behov for kontrol og styring. Hun er bevidst om egne stærke kompetencer, men har svært ved at acceptere de mere bløde sider af sig selv Kan bedst lide selvstændige opgaver, orden og systemer.
lige præcis det her, der ser jeg så meget vores egen datter i dig.
Men i skolen der er der desværre ikke noget der hedder jeg vil diskutere fordi de har uret, også selvom det er skolelederen.

Så der er sat rammer for vores datter, diskussion er i orden, men husk at skolelederen og nogle lærer der går man ikke på kant med.

Manden ja han siger også sin mening på arbejdet,og det har da kostet nogle hug, men 'kan man komme med sin mening og utilfredshed, samt løsningsforslag til hvad der kan gøres ellers, så kommer man længst har han da fundet udaf.

Jeg er mere diplomaten i hjemmet ;-)

Nogle gange må man bare bide sig i læben og tænke sit,fremfor og sige det.
Og det gælder desværre også kommuner. nogle tiltag er totalt tåbelig, men man er nødt til at give efter for at komme videre i systemet.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 17:25   #82
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Jeps, det gjorde han - men selv han måtte til sidst bøje sig for, at det skulle lægedokumenteres hvis han skulle slippe for en arbejdsprøvning. Først derefter var der ingen problemer i hans sag.

Uanset hvor tåbeligt man syntes systemet er, og uanset man syntes at de jobkonsulenter man har er nok så magtliderlige og strammer den ud over alt hvad man selv syntes er rimeligt, så står det rimeligt fast, at for at få fleks eller pension så skal de fleste igennem et forløb - medmindre man er totalt lam eller døende, eller en læge dokumenterer at man får forværret sin sygdom eller udvikler nye.

Jeg selv var blevet tosset hvis de havde sendt mig på et livsstilskursus, og jeg havde selv klaget over det.

Men du skal jo huske på Mai-Britt, at du har udviklet en KOL af din rygning - og her i landet må vi ryge, spise og drikke, hoppe og danse alt det vi vil, MEN når vi bliver så syge af det og det påvirker så vi ikke kan arbejde og selv tjene vores penge - og beder det offentlige om hjælp, så underlægges vi også de regler og love der gælder. Man har simpelthen pligt til selv at agere på en måde der måske kan helbrede, forbedre eller genskabe arbejdsevnen. Det betyder at det IKKE kan udelukkes at hvis du holder op, så kan du muligvis beholde den smule arbejdsevne du måtte have. Det samme gælder hvis man er meget for overvægtig eller drikker og det giver problemer med ens arbejdsevne.

Så måske din rygning og din bombastiske holdning om at "de" ikke skal blande sig er årsag til at de netop sender dig på livsstilskursus, i håb om at du stopper. Kort sagt, så må de blande sig alt det de lyster hvis der er håb for din arbejdsevne og din evne til selvforsørgelse og de vurderer også hvad der skal til af tiltag, inden for rimelighedens grænser. Faktisk står der også i loven, at ALLE behandlingsmuligheder skal være udtømt, ved KOL og rygestop er der håb om at sygdommen ikke forværres.

En måde at omgå dèt på, er at sige at du er stoppet med at ryge. Så er du ude over dèn.

Du skal, efter min mening, bruge det du har og kan selv - inden for de rammer der nu engang er i systemet, Ace brugte fingerspitzgefuhl og jeg siger at du skal handle på en måde der er til fordel for din sag nu, også selv om det betyder at du for en kort stund må omgåes dine principper.

Systemet ER tungt, men også rimeligt klart - det hele handler om arbejdsevne, hvor du skal bevise at du ingen har, mens kommunen skal bevise du har. Er du klog, så har du selv enorm indflydelse på DIN bevisførelse, brug hvad du kan inden for rammerne. (giv kejseren hvad kejseren vil ha`- men så heller ikke mere end dèt) en arbejdsprøvning tror jeg ikke du kan undgå, men èn skal jo være den første.

12 år i systemet er tungt, og du har kun dig selv og din læge at stole på.
Den manglende motivation stod i forbindelse med den arbejdsprøvning, jeg ALDRIG har været i, så hvor de lige får det fra, det står for deres egen regning.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 17:37   #83
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, og det kan så også være meget svært at samarbejde med sin sagsbehandler hvis samme ikke ønsker at møde hans klienter.

det kan også være svært at få gang i mere og ny afklaring, når jobcenter ikke svarer på ens breve. selv på trods af klager til chefen.
jeg har i al den tid min 1. omgang i beskæftigelsesankenævn stået stille i afklaring, fordi kontanthjælpsafd. ikke kunne gå ind i at afklare mig, fordi de så ville betyde de underkendte sygedagpengeafd. afgørelse. det er der gået meget tid med nu.

jeg har ved egen læge gang i jævnlige oplysninger til hende om hvordan jeg har det, smertemæssigt. så ikke jeg får smasket den i hovedet med at jeg ikke er syg fordi jeg ikke går hos lægen hver uge. udover det har jeg været til røngten 2 gange, til reumatolog 1 gang og på vej for 2. gang til en ny.
min sagsbehandler i sygafd. har taget et standpunkt fra start.. som kun hed.. luk sagen, spar penge. klient fuld af løgn. samt er nasser og doven.

så nogen af os må altså kæmpe med andet end kun sygdommene.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 12:43   #84
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Den manglende motivation stod i forbindelse med den arbejdsprøvning, jeg ALDRIG har været i, så hvor de lige får det fra, det står for deres egen regning.
Det kan godt være du mener at den udtalelse står på kommunens regning - men som jeg ser det, så betaler DU regningen og prisen. Den udtalelse, hvor den så kommer fra, er nævnt af kommunen i din § 17 sag og var efter min mening medvirkende til et afslag.

Løgn og latin i folks sager, uheldige måder at formulere tingene på så den oprindelige mening forsvinder, andres papirer i ens sag skal man altså gøre noget ved promte man opdager dem. Man skal klage og man skal som minimum være opmærksom på, at når man får sin ressourceprofil så har man chancen for at blive "hørt", så kan man tilføje sin egen opfattelse under borgerens kommentarer.

Såvidt jeg husker, så ligger der her på k10 en sag hvor en person kæmpede for at urigtige oplysninger der tilhørte en anden person, og som lå til grund for forkerte afgørelser blev fjernet helt - det lykkedes for hende, men var lidt af en kamp. Måske der er andre der husker hvem det var, og måske kan du bruge noget fra den sag - manglende motivation er simpelthen noget l... at have stående, og specielt fordi du ikke HAR været i arbejdsprøvning.

Din kommune danser åbenbart grimt, men så må DU lære at tviste.

Og så kan jeg ikke sige andet mere, blot at jeg håber du får fat i alt det der står mellem linjerne også.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 20:18   #85
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Ork, jeg har skam klaget, i en uendelighed.

Mest over at der står i min RP at jeg er opereret for nyresten, og når det står der, så ER det jo sandt, de ved jo bedst.

Jeg har udbedt mig kopi af indlæggelsesseddel, men den er åbenbart forsvundet, pist væk.

Det er jo lidt svært at klappe mig på manglende motivation fra en arbejdsprøvning, jeg ikke har været i.

Jeg går ud fra at det vil blive til min fordel en skønne dag at kommunen kegler rundt, så kommer tid, kommer råd.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 00:16   #86
bamse70
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 23
Styrke: 15
bamse70 er ny på vejen
Maibritt er der mulighed for "fast arbejde" i flexjob efter arbejdsprøvning på det biblioktek ?
Kan biblioteket garantere det ?
bamse70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 08:22   #87
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg må tilstå....

at jeg undrer mig over at du ikke forlængst har været sendt i arbejdsprøvning eller andre foranstaltninger.

12 år er meget lang tid at være på kontanthjælp, så jeg forstår ikke rigtig din modvilje mod at der omsider ser ud til at ske i hvert fald noget i din sag.

Og dags varsel - du har immervæk haft 12 år til at forberede dig på at noget pludselig ville ske. Men ud fra dine udsagn, tror jeg virkelig ikke du har lyst til at gøre noget som helst. Jeg tror du bare vil sidde og vente på en pension.

Din udtalelse: "Jeg går ud fra at det vil blive til min fordel en skønne dag at kommunen kegler rundt, så kommer tid, kommer råd", indikerer det i hvert fald med al tydelighed. (my point of view)

Vi lever altså i et samfund, hvor man også selv må yde noget. Ikke mindst møde op, når der bliver indkaldt til noget, der måske på sigt kan blive en fordel for dig selv.

Og ja - jeg tror på at man måske kunne have brug for at lære noget om at passe et job, når man i 12 år ikke har været på arbejdsmarkedet. Det vil nok være en stor forandring.

Sidst redigeret af Zastrow; 29-03-2010 kl. 08:26.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 08:46   #88
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bamse70 Se meddelelser
Maibritt er der mulighed for "fast arbejde" i flexjob efter arbejdsprøvning på det biblioktek ?
Kan biblioteket garantere det ?
Aner det ikke, jeg har ikke undersøgt det, fordi ALT, hvad jeg foreslår bliver afvist.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
at jeg undrer mig over at du ikke forlængst har været sendt i arbejdsprøvning eller andre foranstaltninger.

12 år er meget lang tid at være på kontanthjælp, så jeg forstår ikke rigtig din modvilje mod at der omsider ser ud til at ske i hvert fald noget i din sag.

Og dags varsel - du har immervæk haft 12 år til at forberede dig på at noget pludselig ville ske. Men ud fra dine udsagn, tror jeg virkelig ikke du har lyst til at gøre noget som helst. Jeg tror du bare vil sidde og vente på en pension.

Din udtalelse: "Jeg går ud fra at det vil blive til min fordel en skønne dag at kommunen kegler rundt, så kommer tid, kommer råd", indikerer det i hvert fald med al tydelighed. (my point of view)

Vi lever altså i et samfund, hvor man også selv må yde noget. Ikke mindst møde op, når der bliver indkaldt til noget, der måske på sigt kan blive en fordel for dig selv.

Og ja - jeg tror på at man måske kunne have brug for at lære noget om at passe et job, når man i 12 år ikke har været på arbejdsmarkedet. Det vil nok være en stor forandring.
Det er muligt at du ikke kan forstå min modvilje mod at være syltet i 12 år for så lige med et at skulle danse efter deres pibe med 22 timers varsel.

At jeg har haft 12 år på at forberede mig på at de ville sende mig ud med 22 timers varsel, vil jo betyde at jeg under INGEN omstændigheder ville kunne lave NOGEN form for aftaler de sidste 12 år, idet den aftale i dag ved lægen IKKE var en gyldig grund til fravær ( min sagsbehandler blev så klogere).

Hvis vi på overførselsindkomst bare skal sidde på spring og vente på at kommunen sender os ud.....ja, det om noget ville da køre folk helt ned.

Det er muligt at MAN behøver tilvænning til at job efter 12 år, jeg gør IKKE.

Min sagsbehandler skal på ingen måde drage min stabilitet i tvivl, det har han slet ikke belæg for, ham der har meldt afbud til 2 samtaler med mig p.g.a. SYGDOM på et halvt år, ikke omvendt.

Klart at jeg bare har siddet i 12 år og ventet på FP, klart at jeg selv har sørget for at få flere og flere skavanker i de 12 år, og jeg lader naturligvis kommunen slippe for klager fremover, når de overtræder loven, hvem tror jeg egentligt, jeg er, sådan at stå på mine rettigheder??

Jeg kan nemlig undre mig over at jeg åbenbart har haft en jobplan siden dec. 07, en jobplan, jeg ALDRIG har set før forleden dag, en jobplan, jeg ALDRIG har underskrevet før forleden dag, under tvang og under protest.

En jobplan, hvorpå der står:

Dec 07: Vejlednings- og afklaringskursus, varighed 14 dage.

Dec. 07 til nov. 09: Sygemeldt og inaktiv KH modtager.

Så overtager den nye sagsbehandler og VUPTI, jeg er rask og klar til selvforsørgelse.

I dec. 07 troede jeg også der ville ske noget i min sag, men jeg blev klogere.

Men det er da lige præcis det hjemkundskabs- og Vild med dans kursus, der vil fjerne mine sygdomme og bringe mig på arbejdsmarkedet 37 timer om ugen

Sidst redigeret af Stezu; 31-03-2010 kl. 23:14. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 10:00   #89
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Maj-Brittt

Du behøver ikke at forsvare dig.
Der er bare nogen, der ikke forstår, at du er dér, hvor du er lige nu.
Og DET er trælst !
Føler med dig
Du får lige en
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 15:23   #90
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Tak Flork

Jeg tror min sagsbehandler har været en tur på Google og lede efter match 4 + jobplan, han faldt så over dette link og tog lidt derfra:

Målgruppe: match 4-5, primært definerede som ikke-motiverede til arbejde. Vejleder og borger udarbejder sammen jobplan på baggrund af logbog og vejledning ...
http://www.jobeffekt.net/wp-content/...mteorierne.ppt

Se der, fint og flot står der jo at vi i match 4 og 5 IKKE er motiverede til at arbejde.

Og når det står på nettet, så er det nok sandt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varsel om ophør af... Susanne2412 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 12-04-2011 12:35
Stop for udbetaling uden varsel develler Din historie 44 06-07-2010 09:43
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18
Beregning af 1 dags ledighedsydelse 0604 Spørgsmål ang fleksjob 2 18-08-2009 10:07
dags dato skattepige Alt det andet 13 03-04-2009 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension