K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2013, 13:39   #1
Haabet75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2013
Lokation: Lolland
Indlæg: 2
Styrke: 0
Haabet75 er ny på vejen
Har brug for råd om søgning flexjob/ressourceforløb?

Hej Herinde,

Jeg føler mig virkelig på Herrens Mark

Har en noget speget sag og jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal forholde mig..

Har dog fået Det Sociale retshjælp i København med på sidelinjen, da en anden fra min kommune (Lolland) har haft god erfaring med dem, men mener de er studerende og jeg er så bange for at der bliver spillet på det forkerte kort, da min sag er blevet så indviklet...

Har læst om ressourceforløb og flexjob og håber selv at komme i flexjobordning.

Min sag i "korte" træk (så kort det nu kan gøres)

Sygemeldt okt 2010 - forlænget i okt 2011 2 x 48 uger med forventet tilbagevenden til arbejdsmarkedet efter et år.

Men blev i marts 2013 frataget resten af forlængelsen og røg i arbejdsprøvning.
Står nu i Pkt? et eller andet som arbejdsprøvning i 39 uger.
Tror med konklusion i tidligere psykiaters udtalelse (som i marts var ikke gældende, da kognitivt og medicin ej havde fundet sted) om tilbagevenden eft 2 - 3 mdr. hvor han forestod det medicinske og en kognitiv terapeut blev fundet i nærområdet (udtalt i aug 2012). Jeg forespurgte dengang sagsbehandler ang økonomi til terapeut da 850,- i ugen var meget. Hun ville undersøge nærmere (tog frem til feb 2013) hvor arbejdsprøvning og stresscoach blev startet op.
Tror selv jeg blev overflyttet til nyt pkt da min sagsbehandler gik på barsel i april.
Nåede kun 8 timer (2 om dagen) i en virksomhed før chefen sendte mig hjem med ej arbejds klar overhovedet. Stresscoachen stoppede forløbet med mig inden halvvejs, da jeg var for kompliceret til vi kunne nå forløbet på den planlagte tid.
Møde med ny sagsbehandler 27/5 2013, hvor jeg fik af vide jeg snarest ville blive sendt til noget virksomhed i virksomhed og hun ville hente udtalelse fra ny psykiater - begge dele aldrig sket.
Næste møde med sagsbehandler skulle ha været 16/8 13 (aflyst) nu ingen ny mødedato og efter tre opkald til min sagsbehandler får jeg af vide jeg nu har fået nu sagsbehandler for tre uger siden (sjovt nok samtidig med at DSR har søgt aktindsigt ..) sygedagpenge stopper sidst i nov. så er totalt presset...

Nogen der ved hvor jeg nu står?? er kun blevet arbejdsprøvet 8 timer på 39 uger - totalt forhalet...
Forventer ikke selv (og psykiater+egen læge) at kunne komme fuldt ud tilbage på arbejdsmarkedet og tænker der skal søges flexordning, men kan det ske. Eller har jeg krav på/kan de kræve ny arbejdsprøvning - før indstilling til flexordning. Og kan flexordning kun søges en gang, tænker hvis nu de vi have ny arbejdsprøvning først?

Håber alt dette giver mening for en eller anden. Jeg er selv temmelig forvirret.
Haabet75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 00:39   #2
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Lige umiddelbart så ville jeg da sige at det skulle være et ressourceforløb netop da du er midt i udredning og da de vil videresende dig i arbprøvning.

Med et ressourceforløb vil det jo så være satsen for sygedagpenge du skal bibeholde ..

Hvis jeg var dig så ville jeg med det samme skrive en klage til kommunen ang sagsbehandling, både at der ikke overholdes aftalte møder og at der skiftes sb uden at du bliver informeret, og kald det endelig en forhalings teknik for det er hvad det er ...

Tror altså godt at du kan stole på den sociale retshjælp selv om det er studerene så tror jeg roligt du kan regne med at de brænder betydelig mere for din sag end en faglært træt en vil gøre.. de unge har lidt af deres gå på mod og deres idelisme endnu

Der kan godt bevilliges fleks med så lidt arbprøvning hvis billedet er helt klart (sygdomme, diagnoser,prognoser, osv osv)men det er ikke noget kommunerne rutter med, men kan ske jo ...

søges der en fleks til dig og der gives afslag pga manglende arbprøvning så kan du sagtens indstilles igen, så skal du igennem arbprøvning og den vil så komme med i næste vudering ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 03:14   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man vil kun beholde ressourceydelsen på sygedagpengeniveau indtil man ikke længere er berettiget til sygedagpenge...den vil så falde til kontanthjælpsniveau derefter...

Det vil så i dit tilfælde være til November @Haabet75....

Ydelsen vil dog ikke blive reguleret af formue og ægtefælleindkomst....som alm kontanthjælp gør...

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144932
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 06:36   #4
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Sorry Haabet mig der sov der så Web har ret i den, men du vil klart have fordele af at komme i ressouceforløb du kan læse om det her http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

Alene det at du ikke vil komme under Gensidig forsøgerpligt hvis du er i forhold vil gøre meget ...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2013, 21:58   #5
Haabet75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2013
Lokation: Lolland
Indlæg: 2
Styrke: 0
Haabet75 er ny på vejen
Mange tak, tror jeg vil forhøre mig hos den nye sagsbehandler, når de på et tidspunkt bliver min tur. For som hun sagde så havde hun lige overtaget mange sager og nogle var allerede røget ud af systemet så de stod først for.

Men hun er meget åben for jeg kommer i arbejdsprøvning, med henblik på tilbagevenden på fuld tid, så skulle jeg kunne fortsætte i? ( der hvor man har mulighed for udd osv) ved udløb af sygedagpenge. Mit problem her er så lige at fuld tid kommer jeg nok aldrig på over 20 måske 25 timer nok heller ikke. Så er det så den rigtige vej at komme? Tror mere på jeres bud om ressurceforløb, men syntes jeg har læst at det først er når alle mulige løsninger er afprøvet.. Nøj hvor er jeg bekymret for at få sagt ja til noget forkert
Haabet75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flexjob søgning THR Spørgsmål ang fleksjob 2 27-06-2011 21:42
Søgning af førtidspension Gittemus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 19-01-2011 10:21
Flexjob søgning Limbo Spørgsmål ang fleksjob 2 22-11-2010 18:24
Job søgning Martin.C Spørgsmål ang fleksjob 7 15-11-2010 22:04
Ang. søgning af flexjob karinjuul Spørgsmål ang fleksjob 3 03-01-2007 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension