K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2014, 10:07   #1
jonas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
jonas er ny på vejen
Angry Hvor MEGET arbejdsevnen er nedsat?

Hej

Jeg har læst mig frem til følgende mht. fleksjob:

"Såfremt arbejdsevnen aktuelt er meget begrænset (ned til få timer ugentligt), skal det være sandsynligt, at arbejdsevnen inden for en rimelig tid kan udvikles."

Jeg kan ikke finde dette specificeret noget sted helt konkret, hvor mange timer?

Jeg gennemførte en arbejdsprøve der udmundede i en rapport med følgende konklusion:

"..en samlet arbejdsindsats på under 50% i knap 1 ½ time."

Resultatet var efterfølgende en permanent forværring af sygdommen dokumenteret fra både speciellæge samt egen læge.

Heraf skriver egen læge:

"På grund af de erfaringer arbejdsprøvningen har givet, er det ikke realistisk at han har en fremtid på arbejdsmarkedet, heller ikke under særlige hensyn."

På trods af dette har jeg igen fået afslag fra Beskæftigelsesankenævnet på ansøgning om førtidspension med begrundelsen at "..det ikke er dokumenteret at det ikke er muligt at opnå en fast tilknytning til arbejdsmarkedet via fleksjob."
jonas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 10:13   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du mener vel Ankestyrelsen?

Du bliver nødt til at komme med flere oplysninger!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 11:14   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvad er en arbejdsprøve? I hvilket regi gennemføres den, og hvad bliver klienten sat til?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 21:45   #4
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Hej Jonas.
jeg havde ca en time om ugen i arbejdsprøvningen og et par lægeerklæringer med samme ordlyd som din..intet arbejde mere..kun ro.

jeg er netop tilkendt fleks..og det føles ikke rigtigt..men sådan er det.

Bare for at give dig et eksempel på praksis nu...jeg mener de tolker reglerne som at fleks SKAL være afprøvet næsten ligemeget hvad...

Held og lykke !
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 23:47   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja sådan som Mette Frederiksen selv tolker hendes egen lov....så SKAL der være et udviklingsperspektiv hvis man skal tilkendes fleksjob på meget får timer pr uge..

Men se selv her:

Citat:
Fleksjob der skal være et Udviklingsperspektiv få timer pr uge

Folketingsmedlem Finn Sørensen (EL) har den 26. juni 2012 stillet følgende
spørgsmål nr. S 3614, som hermed besvares.

Spørgsmål nr. S 3614:
”Er ministeren enig i, at fleksjobbere der lider af den type sygdomme, jf. det i begrundelsen
nævnte indlæg, vil få sværere ved at få tilkendt førtidspension, fordi reformforslaget
bygger på, at fleksjob med et meget lavt timetal skal tilkendes som
alternativ til førtidspension?”

Endeligt svar:
Reglerne for tilkendelse af førtidspension hører under social- og integrationsministeren.
Der er indhentet bidrag fra social- og integrationsministeren, som oplyser:

”For at sikre, at fleksjob også kan rumme borgere med et udviklingsperspektiv,
men med en aktuel meget lille arbejdsevne, vil det være muligt at visitere til et
fleksjob, selv med en meget begrænset arbejdsevne.

Det afgørende for, om der kan visiteres til fleksjob i meget få timer ugentligt er, at
der skal være et udviklingsperspektiv på sigt. Personer med permanent meget begrænset
arbejdsevne kan, hvis betingelserne i øvrigt er opfyldt, tilkendes førtidspension.

Personer, der er så syge eller har så betydelige funktionsnedsættelser, at det er helt
åbenbart formålsløst at forsøge at udvikle arbejdsevnen, vil således stadig kunne
tilkendes førtidspension.”

Venlig hilsen
Mette Frederiksen
Kilde: http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...90/1142422.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 01:23   #6
jonas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
jonas er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja sådan som Mette Frederiksen selv tolker hendes egen lov....så SKAL der være et udviklingsperspektiv hvis man skal tilkendes fleksjob på meget får timer pr uge..

Men se selv her:



Kilde: http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...90/1142422.pdf
Tusind tak.. præcis hvad jeg manglede.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du mener vel Ankestyrelsen?

Du bliver nødt til at komme med flere oplysninger!

VH Popiae
Nej, Beskæftigelsesankenænvet. Sagen nåede aldrig til Ankestyrelsen gr. sygdom. Dvs. det gjorde den, men de nægtede at behandle sagen da den var ca.. 1 mdr. for sent.

Citat:
Oprindeligt indsendt af LoveFairy Se meddelelser
Hej Jonas.
jeg havde ca en time om ugen i arbejdsprøvningen og et par lægeerklæringer med samme ordlyd som din..intet arbejde mere..kun ro.

jeg er netop tilkendt fleks..og det føles ikke rigtigt..men sådan er det.

Bare for at give dig et eksempel på praksis nu...jeg mener de tolker reglerne som at fleks SKAL være afprøvet næsten ligemeget hvad...

Held og lykke !
Ja, de er rigtigt gode til at tolke alting i henhold til deres økonomiske interesser!
jonas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 09:30   #7
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Tak for info.

Problemet er jo lidt at de bare kan mene at der er et udviklingsperspektiv. De sagde f.eks. at man aldrig vidste hvad fremtiden bringer. At man pludselig kan få det bedre og at "det er set før"!

På trods af lægeudtalelser og kroniske fysiske og psykisk sygdomme. Sagsbehandler sagde at fleks SKAL være afprøvet mm man er døende eller hjerneskadet...ordret!
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension