K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2010, 10:32   #1
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Langtidssygemeldt og ferie

Loven siger at når man er sygemeldt, kan man ikke afholde ferie.
Men hvad med dem der er langtidssygemelde og måske netop trænger til en tur syd på, til lige at komme lidt væk fra det hele og lade op. Er det helt umuligt?
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 10:46   #2
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Som udgangspunkt har du ikke ret til ferie, og må ikke forlade landet. Der findes dog søde sagsbehandlere, hvor der kan findes muligheder for et lille pust. Jeg kender en, som fik lov til at rejse på familiebesøg i udlandet. Selv har jeg holdt en uges ferie i DK - for egen regning.

Jeg har ikke styr på §§, men det er der mange andre her på K10, så mon ikke der kommer et svar med de rigtige §§.
Under alle omstændigheder skal du aftale det med din sagsbehandler - for ellers risikerer du en masse ubehageligheder.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 11:43   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
forstå bare ikke helt man har overskud til at tage på ferie til udlandet
når man er sygemeldt.
ved godt sygdom er i forskellige grader.
men har da intet overskud til at tænke på ferie i dette system sammenholdt med min sygdom
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 11:54   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Jeg har forespurgt 2 gange og fået lov 2 gange til at tage til udlandet på ferie. Det er blevet vurderet, det kunne give mig et løft og lidt fornyet energi. I ferieperioden er mine sygedagpenge blevet stoppet og jeg har fået udbetalt mine feriepenge, jeg havde optjent.

Om man har overskud til at holde ferie er vel op til den enkelte og hvilke problematikker, man slås med.

Så prøv da lykken og lav en forespørgsel til din sagsbehandler. Beskriv at du godt ved, du i princippet ikke har ret til ferie, men at du tror en ferie blive vil kunne give dig et velfortjent afbræk fra sygdom, system osv.Samt at du selvfølgelig er indstillet på selv at betale din ferie - dvs uden sygedagpenge.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 12:13   #5
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
ja jeg kender også nogle der har fået ferie på ejen regning, det plejer, at kunne lade sig gøre.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 13:00   #6
Donna
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Lokation: Haderslev
Alder: 46
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 9
Styrke: 15
Donna er ny på vejen
Ferie med sygedagpenge

Da jeg var på sygedagpenge fik jeg lov til at tage en uges ferie til udlandet mens jeg fik sygedagpenge. Som min sagsbehandler sagde, så kunne jeg lige så godt gemme mine ferie penge, så jeg kunne få dem alle sammen udbetalt d. 1 oktober. Altså dem jeg havde optjent fra tidligere arbejde.
Hun sagde at så længe hun viste hvor jeg var, så var det helt ok. En rigtig god sagsbehandler, som jeg savner.
Donna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 13:25   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
forstå bare ikke helt man har overskud til at tage på ferie til udlandet
når man er sygemeldt.
ved godt sygdom er i forskellige grader.
men har da intet overskud til at tænke på ferie i dette system sammenholdt med min sygdom
vil tildels give dig ret.. men jeg tror mere at der er tale om at have lyst til at stikke af fra det hele for at få kræfter til videre kamp..

men som jeg ser det. MÅ den store ulempe i det. være at det kommer til at stå i ens papir og hvad vil reaktionen så være.. folk tænker som flest uden forståelse..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 14:01   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja der er også sygdomme hvor varme har en meget stor positiv indvirke, jeg har selv en af dem og ved da at mit liv om vinteren og mit liv om sommeren er to helt forskellige ting , så selv om jeg er syg så ville jeg da i den grad komme ned i varmen hvis der var økonomi til det .. og hvis man står midt i kampen så kan det i den grad give nogen ekstra ressourcer at smide det hele derhjemme og få alt på afstand en uge eller to ... (det er så nok ikke lige i kommunes interesse he he )
  Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 20:37   #9
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
For et år siden havde jeg fået konstateret svær d-vitaminmangel. Samtidig havde jeg sygemelding på sygemelding (på sygedagpenge) pgra voldsomme stressreaktioner. Jeg havde på det tidspunkt ikke haft ferie i nogen form de sidste 5 år - hvilket man i den grad har brug for som fuldtidsalenemor med alvorlig stress. Mine forældre ville invitere mig på en uges ferie ned til sydens sol i desperation over min tilstand der blev værre og værre. Men jeg fik ikke lov af sagsbehandler
Jo, jeg kunne godt, men de ville trække mig i sygedagpenge sålænge. Det havde jeg selvfølgelig ikke råd til, så jeg kom ikke på ferie

Det er nu så 6 år siden, jeg har haft ferie....
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 20:48   #10
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg fik lov til at holde 4 dage i sommer, for egen regning. Det var dejligt for mig - og ikke mindst for min mand!!! - at vi havde mulighed for at køre til et hotel i Tyskland, ca. 1½ times kørsel hjemmefra, hvor der var gode faciliteter.

Jeg forstår grundlæggende ikke, hvorfor ferie og sygdom ikke kan forenes sådan rent forståelsesmæssigt. Netop når man går langtidssygemeldt og glor ind i de samme 4 vægge dag ud og dag ind, kan det være en stor gave at komme lidt væk. Det behøver jo ikke at være på den anden side af jorden, mindre kan bestemt gøre det. Langtidssyg og kronisk syg betyder jo ikke "sengeliggende" - mange går og afventer en pension, og rigtigt mange på pension kan godt klare lidt mere end blot at gå derhjemme... heldigvis!
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd søges til langtidssygemeldt NellieD Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 06-09-2013 21:08
Holder min sag "fri" mens sagsbehandleren er langtidssygemeldt? BSR Spørgsmål ang fleksjob 21 08-02-2012 11:35
langtidssygemeldt hwm Alt det andet 17 01-10-2009 09:28
Langtidssygemeldt... Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 5 01-03-2009 22:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension