K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2009, 23:27   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sagsbehandling - eksempel bag lukkede døre

Faldt over et eksempel med beskrivelse af, hvordan sagsbehandlingen af sygemeldte foregår i en kommune.

Det er ikke sikkert, det foregår sådan alle steder, men da interessant at læse, hvordan man tænker og handler.

Se lidt her:

Citat:
Ressourceprofilen:
Nye sygemeldte borgere udarbejder selv den såkaldt objektive del af ressourceprofilen sammen med en af sagsbehandlerne i teamet. Den vurderingsmæssige del udarbejdes alene af en sagsbehandler fra teamet. Flere teams benytter sig af at lade to kolleger udarbejde hver sin del af profilen.
Citat:
Personlig assistent ordningen:
Muligheden for at ansætte en statsstøttet assistent op til 20 timer ugentligt til borgere, som fx ikke kan klare tunge løft.
Læs mere her:

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=44915&kat=26

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 00:11   #2
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hmmmm......

Jeg ved dælme ikke rigtig hvad jeg skal mene om det. Ja, det kan godt være, at det letter deres arbejde og arbejdsgange, men jeg sidder lige nu med en fornemmelse af at for mange kokke fordærver maden og for mig virker det som om at udad til, for borgeren, er det blevet mere lukket for at de kan få arbejdsro.

Desuden...det lyder i mine ører lidt risikabelt at to forskellige arbejder med hver sin del på den samme ressourceprofil... det virker da ret uigennemskueligt for borgeren når man ikke kan være sikker på det er den socialrådgiver man har der har lavet tingene. Må da håbe at borgerne er informeret om det.

Men interessant "insider" læsning... tak for linket
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 20:16   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja det lyder

godt nok som djursland's kommune.

I 2007 sad jeg selv og udfyldte resursseprofil...for at få den gennemgået med sagsbehandler bagefter...det tog ca 3.5 time...hvorlang tid jeg selv havde brugt kan jeg ikk huske.

Kunne godt tænkee mig at vide hvad der er blevet af ca 100 sager som har varet over 52 uger....og hvad der skal ske med de 60 sager(mennesker) der er tilbage...hvoraf jeg selv er den ene.

Bryder mig ik meget om at der er så mange mennesker ind over ens sag.....syntes der sker så riglige fejl bare med en sagsbehandler.

Sidst jeg fik agtindsigt fra nævnet....var der en side fra en anden's sag...med personnummer og navn....og kan se at nævnet har bedt om alle lægelige parpier i min sag....og enda rykket for dem.

Nu hvor der "kun" er 60 personer med en sag der har varet over 52 uger...så skulle man da mene de kan få dem afsluttet på en ordentligt måde.

Og vil godt se en arbejde med tunge løft..kalde på sin assistent....nok ikk akkordarbejde vedkommende skal være på...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Julen står for døre... sun-lady Dit og Dat 2 06-12-2010 19:39
Regne eksempel andi1975 Er det overhovdet til at få fleksjob? 3 28-08-2008 12:25
Hjort et dårligt eksempel på ansvar ! Stella Politik og Samfund 10 20-05-2008 12:01
Det "gode eksempel" er til at brække sig over zuza Politik og Samfund 2 06-03-2008 22:40
Venstrepolitiker "godt" eksempel på privatisering zuza Dit og Dat 0 18-01-2008 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension