K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2012, 16:33   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Fleksjob og flextid - hvilke regler?

Hej.

Jeg har et spørgsmål ang. fleksjob og flextid (fleksibel arbejdstid).

Jeg har pt. et væddemål kørende, som jeg håber I kan hjælpe med at afgøre.


Fleksjobberen arbejder 18 timer pr. uge, men er ansat "på fuld tid" med nedsat tid som ét af flere skånehensyn.

Person A mener: at fleksjobberen kun må arbejde 18 pr. uge - ikke så meget som ét minut ekstra, hvis der er behov og fleksjobberen den dag kan klare det. Ekstra arbejdstid kan ikke afspadseres.

Person B mener, at fleksjobberen gerne må give et nap ekstra en gang i mellem, f.eks. 20 timer i én uge og derefter afspadsere de overskydende timer indenfor en given periode (B mener, at overskydende tid skal afspadseres i løbet af 1 måned).
B mener, at de 18 timer er en gennemsnitlig arbejdstid.

Hvad siger I? Er der nogen regler på området.
Det gælder en stor flot buket.

Hilsen
Cordulla
Pt. ledig fleksjobber på kontanthjælp.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 17:33   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Timer i fleksjob kan IKKE afspadseres !

Det er derfor ingen, der har ret

Meningen med et fleksjob er, at man gør sit bedste i forhold til skånehensyn,
også det af dem, der er "nedsat tid".
Hvis man en gang imellem kan arbejde lidt ekstra,
er det i orden, men det giver ikke ret til afspadsering.

Hvis man en gang imellem er nødt til at gå tidligere,
skal "manglende timer" ikke ydes på et andet tidspunkt.

Skal se om jeg kan finde regler om det senere,
hvis ikke der er en anden, der kommer mig i forkøbet.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 18:30   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Person B....

Jeg er selv i fleksjob og har flekstid ligesom alle mine kollegaer. Jeg skal bare sørge for ikke at arbejde over med vilje. Og så afspadsere en gang imellem, hvis jeg har time/r i overskud... Det er yderst sjældent, jeg har gjort det.

Der er endvidere en vejledning om det. Bør være at finde på retsinformation. Eller prøv at google det... Jeg orker det ikke selv at gøre det lige nu. Der er ingen regel om, at man absolut ikke må arbejde 1 minut mere end det, man er ansat til.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 19:28   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Som jeg fik det forklaret det da jeg var i fleksjov, var :

Du må ikke jævnligt have overarbejde, er der feks et møde du skal deltage i ud over arbejdstiden, skal det indenfor 24 timer modregnes i næste dags arbejde, dvs. var mødet på 2 timer, skal du gå de 2 timer før dagen efter.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 20:30   #5
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Det er helt op til skånehensynene og hvordan de er beskrevet.

Der står i lovgivningen at, timer optjent i en uge senest skal afspadseres den følgende.
Denne lov givertjm noget elastik, men gør også at man ikke bare arbejder flere timer uger i træk, og så holder en lang ferie som afspadsering.

Personligt har jeg i mit første fleksjob haft en arbejdstid der hed 64.5 time/4uger
Max to arbejdsdage a 5 timer i træk.
Så jeg havde forskellig arbejdstid hver uge.
Det var skrevet ind i mine skånehensyn og var således helt legalt.

Mit seneste job har heddet 12-15 timer/uge
jeg kunne så bytte lidt rundt på timerne, dels i forhold til hvordan jeg havde det dels i forhold til at kunne give den lidt ekstra når det gik godt.

Jeg vil til enhver tid sige at det er en individuel aftale i ansætteelsesaftalen om hvad man må og kan.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 22:33   #6
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Person B har ret.

Jeg er lige overgået til fleksjob, og under mødet mellem arbejdsgiver og kommunen blev jeg informeret om, at jeg mistede min tidligere ret til flekstid, må IKKE optjene afspadsering. Men må flytte rundt på arbejdstiden i løbet af ugen, bare jeg og arbejdsgiver kan blive enig.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 07:47   #7
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
På papiret kan en fleksjobber ikke optjene ekstratimer til afspadsering.

Men lur mig, om ikke der findes mange individuelle skuffeaftaler rundt omkring på arbejdspladserne.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 08:09   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
På papiret kan en fleksjobber ikke optjene ekstratimer til afspadsering.

Men lur mig, om ikke der findes mange individuelle skuffeaftaler* rundt omkring på arbejdspladserne.

Person B har ret

Overarbejde må selvfølgelig hverken være indregnet i arbejdsplanen, eller stå i misforhold til en arbejdstidsnedsættelse !!! -og selvfølgelig kan evt. overarbejde også afspadseres...

*skuffeaftaler har et helt lovligt navn ude i det virkelige liv, og det er; ,,,lokalaftaler,,, nedskrevet på papir og godkendt af fagforeningerne


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 09:26   #9
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Ud over at jeg har haft mulighed for at flytte på timerne, så har jobcenteret aldrig sagt andet end at jeg skulle passe på mig selv og ikke arbejde mere end jeg kunne holde til, når de har hørt om mit skuffe regnskab.

Jeg mener helt ærligt at det burde være indlysende at en fleksjobber kan ændre lidt på siderne, det er jo et skånehensyn.
Jeg nægter at tro at alle der er i fleksjob er så stabile at de ikke svinger i deres tilstand fra tid til anden.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2012, 09:33   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Ud over at jeg har haft mulighed for at flytte på timerne, så har jobcenteret aldrig sagt andet end at jeg skulle passe på mig selv og ikke arbejde mere end jeg kunne holde til, når de har hørt om mit skuffe regnskab.

Jeg mener helt ærligt at det burde være indlysende at en fleksjobber kan ændre lidt på siderne, det er jo et skånehensyn.
Jeg nægter at tro at alle der er i fleksjob er så stabile at de ikke svinger i deres tilstand fra tid til anden.
Sådanne burte det da være,jeg kan selv omkring 2-2½ time om dagen,men kunne jeg i en afprøvning starte lidt før eller lidt sener nogle dage ville jeg fungere meget bedre med det i længten.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke regler gælder angående §34??? silkehud Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 03-08-2013 23:00
Hvilke regler gælder. Snøffe Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 26 19-07-2013 21:16
Hvilke regler love gælder præcist for Aktivering ? Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 06-04-2013 10:03
Hvilke regler gælder for helbredstillæg, briller og tilskud fra Sygesikringen Danmark @PerChr Den nyttige viden vi alle har 0 08-12-2009 23:24
Hvilke række følge for fleksjob Mikail Spørgsmål ang fleksjob 11 16-11-2008 22:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension