K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2019, 18:22   #1
Maria_Amalie
Ved at vænne sig til K10
 
Maria_Amalies avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2009
Lokation: Et sted syd på
Indlæg: 14
Styrke: 15
Maria_Amalie er ny på vejen
Fleksjob - Løn og ledighedsydelse

Halløj alle sammen
Jeg er igang med at få tilpasset min fleksjob bevillig, så det rigtige time tal kommer på..
Sagen er den at jeg har været ude og arbejde uden at være i fleksjob, som uddannet social pædagog.. Det er et fag jeg ikke længere kan bestride, så skal ud i et andet arbejdsområde

Mit spørgsmål er så.. Jeg fik 178 kr i timen som social pædagog.. Er det en timeløn min fleksjobs løn bliver også? Eller kommer det an på om uddannelse til det fag man blir ansat i?
Jeg arbejde 32 timer da jeg blev syg.. Er det så 32 timer jeg vil fleksjob løn for i fremtiden, eller er det 30 timer som timerne jo er blevet reduceret til, efter den nyeste lov på området?

Jeg får den højeste sats af dagpenge.. Kommer ledigheds ydelsen til a være det samme?

Masser af spørgsmål, i know😂
Men håber i kan hjælpe

Mvh Maria
Maria_Amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2019, 21:22   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis du får tildelt fleksjob mens du stadig er på sygedagpenge så vil du få 16.791 kr. pr. måned i 2019.

https://www.borger.dk/arbejde-dagpen...t-til-fleksjob
Citat:
Den højeste sats for ledighedsydelse svarer til 89 pct. af højeste dagpengesats, dvs. 16.791 kr. pr. måned (2019). Du vil få udbetalt den højeste sats for ledighedsydelse, hvis du opfylder en af disse betingelser, når du bliver godkendt til et fleksjob:

•Du ville være berettiget til barselsdagpenge eller sygedagpenge
•Du modtager sygedagpenge
•Du deltager i revalidering efter Min Plan
•Du modtager ledighedsydelse efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse.
Med hensyn til løn, så kommer du til at høre under den nye fleksjob lovgivning hvor du kun får løn for dine effektive timer, altså ikke det antal timer du arbejder. Det er også ligegyldigt hvilket antal timer du arbejdede inden du blev fleksjobber.

https://www.hk.dk/raadogstoette/flek...omi-i-fleksjob
Citat:
Arbejder du eksempelvis 15 timer og yder en indsats, der svarer til 15 timer, skal du have løn fra din arbejdsgiver for 15 timer.

Hvis du arbejder 15 timer og yder en indsats, der svarer til 7½ time, skal du have løn fra din arbejdsgiver for 7½ time.
Derudover får du et tilskud fra det offentlige, som beregnes på baggrund af din indtægt.

Du kan forsøge at lave en nogenlunde beregning i denne beregner:
https://www.gigtforeningen.dk/hjaelp...regn-din-loen/

eller i denne:
https://star.dk/til-borgere/revalide...en-i-fleksjob/

Citat:
Beregneren viser din samlede indtægt i fleksjob, der består af en løn fra arbejdsgiver og et fleksløntilskud fra kommunen, der beregnes ud fra lønnen. Du kan højest få udbetalt en samlet indtægt, der svarer til lønnen på fuld tid i den pågældende stilling. Fleksløntilskuddet reduceres, når løn og fleksløntilskud tilsammen overstiger den fulde løn.

Den løn, du indtaster i beregneren, er inkl. pension og diverse tillæg som f.eks. anciennitetstillæg og funktionstillæg.

Beregningen er vejledende, og den er baseret på dine oplysninger om løn og arbejdstid. Resultatet fra fleksjobberegneren giver dig ikke krav på en bestemt månedsindtægt eller på at få udbetalt et bestemt beløb i fleksløntilskud.
Størrelsen på lønnen bestemmes af hvilket fag du arbejder i og naturligvis arbejdsgiverens villighed til at give en ordentlig løn.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2019, 12:51   #3
Maria_Amalie
Ved at vænne sig til K10
 
Maria_Amalies avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2009
Lokation: Et sted syd på
Indlæg: 14
Styrke: 15
Maria_Amalie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Hvis du får tildelt fleksjob mens du stadig er på sygedagpenge så vil du få 16.791 kr. pr. måned i 2019.

https://www.borger.dk/arbejde-dagpen...t-til-fleksjob


Med hensyn til løn, så kommer du til at høre under den nye fleksjob lovgivning hvor du kun får løn for dine effektive timer, altså ikke det antal timer du arbejder. Det er også ligegyldigt hvilket antal timer du arbejdede inden du blev fleksjobber.

https://www.hk.dk/raadogstoette/flek...omi-i-fleksjob


Derudover får du et tilskud fra det offentlige, som beregnes på baggrund af din indtægt.

Du kan forsøge at lave en nogenlunde beregning i denne beregner:
https://www.gigtforeningen.dk/hjaelp...regn-din-loen/

eller i denne:
https://star.dk/til-borgere/revalide...en-i-fleksjob/



Størrelsen på lønnen bestemmes af hvilket fag du arbejder i og naturligvis arbejdsgiverens villighed til at give en ordentlig løn.

Tusinde tak for svar 😃👍🏻

Men for a være helt sikker for a jeg har forstået det rigtigt.. Man kan altså først regne ud hvad man vil få i løn når man har et fleksjob? Og man ved sin time løn?

Det lyder ikk så godt med at ledighedydelsen er lavere end sygedagpenge 😱 Bor alene så skal jo kunne leve for det
Maria_Amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2019, 16:47   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ja, det er rigtigt at du først kan beregne indtægten når du kender lønnen og din effektivitet i det pågældende job. Beregningerne er endda kun nogenlunde da der er andre faktorer der spiller ind.

Men hvis du ved hvilket fag du søger job indenfor, så kan du jo enten kontakte fagforeningen i pågældende fag, eller søge på nettet efter startlønningerne, så ved du også nogenlunde hvad du skal kræve.

Når du kender lønniveauet nogenlunde så kan du gå ind i de to beregnere jeg tidligere linkede til og eksperimentere med timeantal og løn, så kan du få en idé om lønniveauet.

Du kan også bare sætte fiktive lønninger ind uden at have det undersøgt først og se hvordan det i bedste og værste fald kan komme til at se ud.

Ja, du kommer til at gå ned i ydelse når du kommer på ledighedsydelse, du kan dog trøste dig med at du kommer på ledighedsydelse direkte fra sygedagpenge, ellers ville ydelsen komme ned på kontanthjælpsniveau.
Hvis du er på den lave ydelse vil du få 14.993 kr. pr. måned hvis du er forsørger og 11.282 kr. pr. måned hvis du ikke er forsørger.

Hvis du på sygedagpenge har svært ved at få det til at løbe rundt, så er det vigtigt at du begynder at kigge på dine faste udgifter for at finde ud af om noget skal ændres.
Fordelen ved at være på ledighedsydelse er at du ikke behøver at betale til en a-kasse, den kan du alligevel ikke bruge til noget, så de penge kan spares. Hvis du er med i efterlønsordningen, så husk dog at vente med at melde dig ud af a-kassen til efterlønsordningen er overgået til kommunens ordning for fleksjobbere.

Du kan formodentlig også forvente at komme til at gå ned i løn (i forhold til hvad du havde tidligere) når du kommer i job, især hvis du har en lav arbejdsevne og ydeevne.
Som du vil kunne se i beregnerne, så bliver indtægten højere med en høj arbejdsevne og lavere med en ekstremt lille arbejdsevne.

Sidst redigeret af Nørd; 28-04-2019 kl. 16:51.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2019, 11:01   #5
Maria_Amalie
Ved at vænne sig til K10
 
Maria_Amalies avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2009
Lokation: Et sted syd på
Indlæg: 14
Styrke: 15
Maria_Amalie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Ja, det er rigtigt at du først kan beregne indtægten når du kender lønnen og din effektivitet i det pågældende job. Beregningerne er endda kun nogenlunde da der er andre faktorer der spiller ind.

Men hvis du ved hvilket fag du søger job indenfor, så kan du jo enten kontakte fagforeningen i pågældende fag, eller søge på nettet efter startlønningerne, så ved du også nogenlunde hvad du skal kræve.

Når du kender lønniveauet nogenlunde så kan du gå ind i de to beregnere jeg tidligere linkede til og eksperimentere med timeantal og løn, så kan du få en idé om lønniveauet.

Du kan også bare sætte fiktive lønninger ind uden at have det undersøgt først og se hvordan det i bedste og værste fald kan komme til at se ud.

Ja, du kommer til at gå ned i ydelse når du kommer på ledighedsydelse, du kan dog trøste dig med at du kommer på ledighedsydelse direkte fra sygedagpenge, ellers ville ydelsen komme ned på kontanthjælpsniveau.
Hvis du er på den lave ydelse vil du få 14.993 kr. pr. måned hvis du er forsørger og 11.282 kr. pr. måned hvis du ikke er forsørger.

Hvis du på sygedagpenge har svært ved at få det til at løbe rundt, så er det vigtigt at du begynder at kigge på dine faste udgifter for at finde ud af om noget skal ændres.
Fordelen ved at være på ledighedsydelse er at du ikke behøver at betale til en a-kasse, den kan du alligevel ikke bruge til noget, så de penge kan spares. Hvis du er med i efterlønsordningen, så husk dog at vente med at melde dig ud af a-kassen til efterlønsordningen er overgået til kommunens ordning for fleksjobbere.

Du kan formodentlig også forvente at komme til at gå ned i løn (i forhold til hvad du havde tidligere) når du kommer i job, især hvis du har en lav arbejdsevne og ydeevne.
Som du vil kunne se i beregnerne, så bliver indtægten højere med en høj arbejdsevne og lavere med en ekstremt lille arbejdsevne.
Tusinde Tak 😃👍🏻 dine svar har virkelig hjulpet ☺️
Er da virkelig glad for a jeg går fra sygedagpenge og til ledighedsydelse.. Puha det andet ku ha endt rigtig skidt😱
Det går helt fint med a få det til a løbe rundt på sygedagepenge.. Er heldigvis god til a spare☺️

Så ja endnu en gang.. Tusinde tak 😃
Maria_Amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension