K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2011, 15:47   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
At stemme blåt er jo at skyde sig selv i foden! I hvert fald hvis man er på overførselsindkomst.

De blå går jo ind for forringelser af FTP, børnecheck, kontanthjælp, boligsikring, og alle de såkaldt bløde værdier....de tænker KUN på at skære ned hos de svageste, så der kan blive mere råd til det de rigeste vil. Og det er jo sund logik, da det er de bedst stillede, de bedst bemidlede og bedst uddannede der kan skabe vækst, fremdrift og fremtid - hvilket jo ER Venstre og Konservativs politik (og som DF støtter).
De svageste gavner IKKE Danmark - de koster Danmark ENORME summer. Og de summer vil VK gerne bruge bedre. De vil gerne bruge pengene til investering - og der er INGEN ting at investere i hos de svageste som ikke kan yde!!! Altså jeg kan da godt forstå tankegangen.
Men jeg kan jo ikke sidde nede på bunden og stemme på nogen der med fuldt overlæg vil træde mig over fingrene så jeg ikke længere kan forsørge MIG og MINE. Uanset hvor blå jeg ellers måtte føle mig!

Havde jeg haft en længerevarende uddannelse og kunne bidrage til Danmark med både hjerne og arbejdskraft og fede input til Danmarks vækst, jamen så ville jeg da stemme på Venstre. Så havde det parti jo afspejlet min livssituation. Jo flere penge du har, jo mere bonus (i form af skattelettelser!). VK værdsætter kvikke hoveder og en god bankkonto der kan sætte gang i forbruget. Sgu ikke kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionister der dræner systemet totalt.......
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 15:57   #22
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Helene, jeg forstår ikke hvordan man kan tænke så egoistisk, at man udelukkende stemmer ud fra egen situation. Jeg tænker meget på andre mennesker i mit valg og jeg stemte også rødt inden jeg blev syg, da jeg mener at de røde partiers værdier og menneskesyn er langt mere solidarisk og hensyntagende, end blå bloks.

Hvis jeg tjente en masse penge, ville jeg stadig ikke have noget i mod at stemme rød blok også selvom blå politik måske ville give mere til mig selv - hvad skulle jeg bruge det mere til, hvis jeg i forvejen havde nok? Og så på bekostning af de socialt udsatte, miljøet, kultur/kunst etc. No way!
Falkes er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 16:05   #23
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
At stemme blåt er jo at skyde sig selv i foden! I hvert fald hvis man er på overførselsindkomst.

De blå går jo ind for forringelser af FTP, børnecheck, kontanthjælp, boligsikring, og alle de såkaldt bløde værdier....de tænker KUN på at skære ned hos de svageste, så der kan blive mere råd til det de rigeste vil. Og det er jo sund logik, da det er de bedst stillede, de bedst bemidlede og bedst uddannede der kan skabe vækst, fremdrift og fremtid - hvilket jo ER Venstre og Konservativs politik (og som DF støtter).
De svageste gavner IKKE Danmark - de koster Danmark ENORME summer. Og de summer vil VK gerne bruge bedre. De vil gerne bruge pengene til investering - og der er INGEN ting at investere i hos de svageste som ikke kan yde!!! Altså jeg kan da godt forstå tankegangen.
Men jeg kan jo ikke sidde nede på bunden og stemme på nogen der med fuldt overlæg vil træde mig over fingrene så jeg ikke længere kan forsørge MIG og MINE. Uanset hvor blå jeg ellers måtte føle mig!

Havde jeg haft en længerevarende uddannelse og kunne bidrage til Danmark med både hjerne og arbejdskraft og fede input til Danmarks vækst, jamen så ville jeg da stemme på Venstre. Så havde det parti jo afspejlet min livssituation. Jo flere penge du har, jo mere bonus (i form af skattelettelser!). VK værdsætter kvikke hoveder og en god bankkonto der kan sætte gang i forbruget. Sgu ikke kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionister der dræner systemet totalt.......
Hvis man stemmer udfra sin 'livssituation' har man slet ikke taget stilling til hverken samfundet eller andre. Udfra din etik ville det være OK at nogen blev tortureret sålænge det ikke var dig det gik ud over eller du kunne få noget ud af det. Det er selvfølgelig taget lidt ude i det ekstreme, men moralen er den samme. "Mig og Mine". Men det lyder jo meget som kapitalisme. (Ikke liberalisme som de ellers kalder sig ovre på den side af hegnet - det er noget helt andet som ikke eksisterer her i danmark på politisk plan, frihed, lighed og broderskab)
Experimental er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 17:05   #24
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
At stemme blåt er jo at skyde sig selv i foden! I hvert fald hvis man er på overførselsindkomst.
så må jeg sige det rent ud sådan skal ,man sgu ikke stemme.mog mig mig mig mig.skid værem ed andre.
du skrive bla børnechecken vi kan se helt firkantet på det hvorfor skal vi have børne checken. ja de ner er sgu god helt sikkert. eller vil jeg abre sige jeg er helt enig med hvad .checken koster staten.skal nævnes jeg går.

ikke ind for den fjernes.men stadig hvorfor skal ataten betale folk for at få penge.med b'rn ved godt børn er fremtiden osv.men som sagt vi snakker helt firkantet.og igen går ikke ind for fjerneslsen.og er heller ikke fornærmet over at få den.får enda extra menes mere end are PGA kæresten er FP fra før 2003..men jegh ar altid undret mig hvorfor vi endeligt skal have den. og endelig sjov K10 handler om at hjælpe hinanden.og skal danmark levere noget handler det om hjælpe hinanden.og hvis man kun tænkte ok jeg er FP rød give mig mere.så siger jeg tak for kaffe.

Experimental siger
Citat:
Hvis man stemmer udfra sin 'livssituation' har man slet ikke taget stilling til hverken samfundet eller andre. Udfra din etik ville det være OK at nogen blev tortureret sålænge det ikke var dig det gik ud over eller du kunne få noget ud af det. Det er selvfølgelig taget lidt ude i det ekstreme, men moralen er den samme. "Mig og Mine". Men det lyder jo meget som kapitalisme. (Ikke liberalisme som de ellers kalder sig ovre på den side af hegnet - det er noget helt andet som ikke eksisterer her i danmark på politisk plan, frihed, lighed og broderskab)
helt enig.vi skla ikke stemme efter hvad vi får mest ud af vi skal yde for vi kan nyde..det svare jo til helle thorning kun vil være statminister for lønnen skyld men vil skide på hvad hun har lovet alle danskerne.
extra er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 18:02   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bore rolig, jeg er på bunden, har altid været på bunden og er grundlæggende ræverød.

Men hvorfor skal de rigeste straffes?
De rigeste passer jo sig selv, mange arbejder 70 timer om ugen, har private sundhedsforsikringer til hele familien, bruger ikke det lokale nær-bibliotek, bruger ikke lægerne så ofte som syge borgere, betaler gerne for deres egne behandlinger på privathospitalerne og lægger på ingen måde last på det offentlige. De betaler sågar 60% i skat til os andre - og gør det uden at kny. At pålægge dem ekstra skatter synes JEG bare ikke er fair.....

Er det helt fair, at en fx speciallæge med 14 års uddannelse, skal tjene det samme som en kassedame - eller skal flåes for sin flid og knoklen deres vej op af lønstigen?

Tænk DET synes jeg er egoisme fra de fattiges side.
Er du rig, så skal du betale for min ulykke og fattigdom, og dit bidrag på 60% i SKAT er slet slet ikke nok??

- selv betaler jeg 36% i SKAT.

Jeg kan godt lide ansvar - jeg vil hellere bidrage til min egen situation fx via afgifterne på fedt, slik, tobak, betalingsring mm. Det jeg gerne vil have koster noget, og jeg skal så betale lidt ekstra, for at bibeholde de goder jeg har. Det synes jeg er fair.

Men det er som om, at man bare ikke MÅ være rig i Danmark. De fattigste bliver irriteret over det, og skal de fattigste vælgere tændes, jamen så skal man fører valgkamp på, at de rigeste skal bidrage mere - så bliver vi glade. Så føles det LIDT bedre alt sammen. Eller også skal man fremhæve udlændingestramninger - den går også rent ind hos de fattigste - SKØNT! Der er nogen der har det værre end os - lad os sparke på dem så.

Danskere er ofte et underligt folk. Uha-uha, Helle Thorning er socialdemokrat, men har en Guccitaske. Damn!! Så er man jo ikke 'rigtig' socialdemokrat. Det er som om ALLE skal være ens, og gerne skal være ens nede på bunden sammen. Lugter det bare lidt af rigdom, jamen så er det SÅ forfærdeligt det hele.....så er det pay-back-day.

Hvor bliver glæden af?
Det at man kan glæde sig på andres vegne! Det at fattig kan tænke på rig med omtanke, og rige kan tænke på fattige med omtanke?

En skrev jeg var egoistisk. Men er man egoistisk hvis man under sin rige næste det alt godt? Er det egoistisk at tænke, jeg vil hellere selv betale for min fortsatte velfærd, i stedet for at sende regningen op til speciallægen?..................

Ninja er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 18:15   #26
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Bore rolig, jeg er på bunden, har altid været på bunden og er grundlæggende ræverød.

Men hvorfor skal de rigeste straffes?
De rigeste passer jo sig selv, mange arbejder 70 timer om ugen, har private sundhedsforsikringer til hele familien, bruger ikke det lokale nær-bibliotek, bruger ikke lægerne så ofte som syge borgere, betaler gerne for deres egne behandlinger på privathospitalerne og lægger på ingen måde last på det offentlige. De betaler sågar 60% i skat til os andre - og gør det uden at kny. At pålægge dem ekstra skatter synes JEG bare ikke er fair.....
70% af de rige kom til sit rigdom via spekulationer som for ikke så mange år siden blev betragtet som ren bedrageri. Først efter at de blå kom til magten deres bedrifter er blevet legaliseret.

Desuden blive de ved med at blokere for en videre udvikling netop på baggrund af, at deres indkomster skal nedsættes.

De rige har en meget stor interesse i, at der findes de fattige. Sådan har det altid været før og sådan er det, men det skal ændres.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 18:17   #27
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
en liddle leverposteg til 7.95 for den fattige den rige hvis med afgister mere i skat osv vil den koster 137 kroner med rød regering hvis jeg huske rigtig læste den i avisen 24 timer er det fair hmm nej prisen burte være den samme
extra er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 18:25   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Njaaaaa, nu behøver alle rige jo ikke at være dybt kriminelle, hahahaha........

Jeg tænker nu mest på de hårdtarbejdende læger, tandlæger, speciallæger oa som betaler rigeligt i SKAT.

Og hvad rager andres penge dog mig?
Hvis 70% er kriminelle rige - så gider jeg da SLET IKKE modtage deres penge, da hæleren er lige så god som stjæleren i mit univers.

Og sikke dog en ideologi. Så længe pengene er 'sorte' så skal de bare fordeles til de fattige, hahaha.....er du kriminel, så er der kontant afregning ved kasse 1 så Fru Olsen kan få sin fortsatte pension LOL

Ren mafia. Også i DK.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 18:39   #29
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Synes ærlig talt at vi skal huske at takke de rige for at vi overhovedet KAN få pension!!! Valgte de at smutte fra det her land (og det kan de nemt hvis de vil) så var der kun folk på overførsel og off ansatte tilbage. Og hvad tror du så der sker med din pension???

Selvfølgelig er der brodne kar med mange penge der udnytter hvert et smuthul der findes. Men det er der også fattige der gør. Kender en del med stor løn som gladelig bidrager for vi kan få en ordentlig tilværelse som syge. Kender intet land hvor syge har det så godt som os! Kender en pensionist i Holland. Hun er stavnsbundet til Holland og må kun tilbringe x antal mdr i udlandet så hun kan ikke flytte ned til sin spanske mand uden at miste hendes pension. Pensionen i de fleste lande er tidsbegrænsede. Synes faktisk ikke vi har meget at klage over i dette land TRODS ALT (og jo, jeg HAR været boligløs i forbindelse med min sygesag så det er ikke fordi jeg er forkælet -jeg boede i en skov i 3 mdr fra sep-januar). Et samfund kan aldrig være "bulletproof". Kender flere pensionister der har haft et godt forløb end et dårligt (selvom denne side selvfølge mest tiltrækker de dårlige forløb) Hvis de rige først er flyttet (ssammen med deres produktionsvirksomheder og alm mand job) så vil det kræve MEGET at få dem tilbage. Så jeg kan faktisk godt se det fornuftige i at gøre forholdene for de rige bedre... Det hele hænger sammen og vores pensioner betaler ikke sig selv. Husk det.
næsebjørn er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2011, 18:53   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
Synes ærlig talt at vi skal huske at takke de rige for at vi overhovedet KAN få pension!!! Valgte de at smutte fra det her land (og det kan de nemt hvis de vil) så var der kun folk på overførsel og off ansatte tilbage. Og hvad tror du så der sker med din pension???
Synes du det?
Det at jeg har havnet på førtidspension er de riges fortjeneste og de har skovlet godt til sig på min bekostning, så tal for dig selv.

De behøver ikke at smutte fra dette land, fordi de netop hier kunne og stadigvæk kan fuppe sig til deres rigdom.
pt. ikke alle FP'er kommer fra samfunds bund, husk det!.
Karo er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den borgerlige propagandamaskine i klasselokalet Tante Ana Politik og Samfund 2 13-11-2011 16:38
Borgerlige: Brems mængden af Forbud! buster Politik og Samfund 3 19-07-2011 19:52
Borgerlige førtidspensionister? logikeren Politik og Samfund 16 14-10-2010 09:42
Borgerlige klar til ventetidsloft buster Politik og Samfund 2 27-09-2010 17:07
Indbydelse til de borgerlige brugere af K10 Razmo Politik og Samfund 2 19-04-2009 06:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension