K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2011, 10:43   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg er uenig med min psykolog

Jeg er så hamrende uenig med min psykolog når hun siger, at de overgreb der skete mod sindslidende før i tiden, skete fordi man "ikke vidste bedre".

Hun er en fremragende psykolog og god til det hun laver. Men for én som mig, som dog godt nok ikke har en universitetsuddannelse bag mig, men dog har læst så meget samfundsteori før i tiden og har sat mig grundigt ind i politik, både før og nutidig, så tager hun så grueligt fejl.

Politikere er nemlig biologiens svar på håndværkere.
De er sat i verden (eller rettere: i parlamentet) for at udføre biologiens vigtigste opgave for mennesket: At udrydde de svage og sørge for at de stærke overlever. For det er den ENESTE måde et samfund kan skrues sammen på.

Når man idag behandler sindslidende med en smule mere respekt end før i tiden, så skyldes det, at samfundsændringen har ændret sig til vores fordel fordi samfundet er blevet mere humant. Og som vi kan se er vores gældskrise direkte affødt af, at vi behandler de svage med respekt. For det betyder, at de lever længere og kræver flere ressourcer i længere tid.

Svage mennesker er ikke bare uproduktive. De er direkte skadelige for samfundet i kraft af, at de både kræver ressourcer for at overleve OG at disse ressourcer gør, at de overlever længe.

Derfor vil INGEN politiker, uanset hvad de så end siger, oprigtigt tænke og føle med de svage i samfundet. Svaghed skal udryddes hvis det står til politikerne, og det er kun fordi de svage har et så stærkt netværk nu om dage, at de kan holde politikerne nogenlunde skakmat. Men jeg er ret sikker på, at inden der er gået 20 år fra jeg har skrevet dette indlæg, så er vi tilbage i Hitler-tiden hvor man konsekvent og åbenlyst afliver svage mennesker mod deres vilje eller ved at gøre livet så surt for dem, at de selv vælger at begå selvmord.

Jeg vil til hver en tid holde på, at alle politikere, fra Johanne-Schmidt Nielsen til Anders Samuelsen inderst inde er biologiens svar på håndværkerstanden, sat i verden med det dedikerede formål at sikre menneskeartens overlevelse og kolonisation af universet.

Og hvis i ikke tror på mig, så synes jeg i skal læse Nicoló Machiavelli's "Fyrsten". Den blev udgivet i år 1517, men det er det første håndgribelige bevis på, at politikere og andre magtmennesker ikke har følelser, men handler som robotter.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2011, 11:50   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nu er politikkerne jo folkevalgte, og det er op til enhver at stille op..

Desuden er der udover politik, også nogle overordnede etiske begreber vi er underlagt.

De har skiftet lidt gennem tiderne, og måske skal du prøve at kaste dig lidt over etikkens grundlag, istedet for kun politik.. for den politik der føres ud i livet, hviler på et etisk grundlag.

Og hvis vi vil ændre vores politik radikalt, er vi nødt til at rykke på det etiske grundlag...

Smider lige nogle links..

http://www.denstoredanske.dk/Samfund...lmen_etik/etik

https://docs.google.com/viewer?a=v&q...Z-mAnVGYjsGdqw

http://zander.gyldendal.dk/ux_anvendtetik_eoa.htm
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2011, 16:28   #3
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Nu er politikkerne jo folkevalgte, og det er op til enhver at stille op..

Desuden er der udover politik, også nogle overordnede etiske begreber vi er underlagt.

De har skiftet lidt gennem tiderne, og måske skal du prøve at kaste dig lidt over etikkens grundlag, istedet for kun politik.. for den politik der føres ud i livet, hviler på et etisk grundlag.

Og hvis vi vil ændre vores politik radikalt, er vi nødt til at rykke på det etiske grundlag...

Smider lige nogle links..

http://www.denstoredanske.dk/Samfund...lmen_etik/etik

https://docs.google.com/viewer?a=v&q...Z-mAnVGYjsGdqw

http://zander.gyldendal.dk/ux_anvendtetik_eoa.htm
Tak for det.

Jeg vil være glad hvis der kommer endnu flere modbeviser mod min teori.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2011, 21:22   #4
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Jeg er så hamrende uenig med min psykolog når hun siger, at de overgreb der skete mod sindslidende før i tiden, skete fordi man "ikke vidste bedre".

Hun er en fremragende psykolog og god til det hun laver. Men for én som mig, som dog godt nok ikke har en universitetsuddannelse bag mig, men dog har læst så meget samfundsteori før i tiden og har sat mig grundigt ind i politik, både før og nutidig, så tager hun så grueligt fejl.

Politikere er nemlig biologiens svar på håndværkere.
De er sat i verden (eller rettere: i parlamentet) for at udføre biologiens vigtigste opgave for mennesket: At udrydde de svage og sørge for at de stærke overlever. For det er den ENESTE måde et samfund kan skrues sammen på.

Når man idag behandler sindslidende med en smule mere respekt end før i tiden, så skyldes det, at samfundsændringen har ændret sig til vores fordel fordi samfundet er blevet mere humant. Og som vi kan se er vores gældskrise direkte affødt af, at vi behandler de svage med respekt. For det betyder, at de lever længere og kræver flere ressourcer i længere tid.

Svage mennesker er ikke bare uproduktive. De er direkte skadelige for samfundet i kraft af, at de både kræver ressourcer for at overleve OG at disse ressourcer gør, at de overlever længe.

Derfor vil INGEN politiker, uanset hvad de så end siger, oprigtigt tænke og føle med de svage i samfundet. Svaghed skal udryddes hvis det står til politikerne, og det er kun fordi de svage har et så stærkt netværk nu om dage, at de kan holde politikerne nogenlunde skakmat. Men jeg er ret sikker på, at inden der er gået 20 år fra jeg har skrevet dette indlæg, så er vi tilbage i Hitler-tiden hvor man konsekvent og åbenlyst afliver svage mennesker mod deres vilje eller ved at gøre livet så surt for dem, at de selv vælger at begå selvmord.

Jeg vil til hver en tid holde på, at alle politikere, fra Johanne-Schmidt Nielsen til Anders Samuelsen inderst inde er biologiens svar på håndværkerstanden, sat i verden med det dedikerede formål at sikre menneskeartens overlevelse og kolonisation af universet.

Og hvis i ikke tror på mig, så synes jeg i skal læse Nicoló Machiavelli's "Fyrsten". Den blev udgivet i år 1517, men det er det første håndgribelige bevis på, at politikere og andre magtmennesker ikke har følelser, men handler som robotter.
Definer svaghed. Det er det kontroversielle element.

De eneste der reelt bidrager til samfundet i Danmark, er dem der arbejder indenfor eksport. Resten? Frisøren? Buschaufføren? Sagsbehandleren? Advokaten? Tømreren? Samfundsskadelige med al den import af ligegyldigt bras de bruger deres penge på.

Din psykolog har udover det ret, man vidste ikke hvad fanden man egentligt skulle stille op, og gjorde bare hvad man troede var det bedste og lavede eksperimenter for at finde på noget bedre. Lidt som tilbage i Machiavellis tid hvor medicinsk behandling mest bestod i at dø af blodtransfusionen fordi man - heller ikke - vidste bedre på det medicinske område.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 22:12   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
alle skulle se det her når det engang kommer i TV
Citat:
Danmark ifølge Bubber
Syg i hovedet - Snigpremiere
Sæson 6 : Afsnit 1

Hvem er egentlig de psykisk syge, som vi alle kender som "tosserne" ude i gadebilledet?
http://sputnik.tv2.dk/programmer/dok...remiere-37623/ beklager hvis det er total of topic men vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle smide det
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 23:27   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, psykisk syge der begår selvmord eller selvmordsforsøg er bekymrende for et lille land som DK.

Så mon 2011 er blevet SÅ meget bedre end i ''de gamle dage''??

Her kan man gå i dybten på før og nu.

http://www.selvmordsforskning.dk/Web...Menu2/Links#h6
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykolog? Antoniette Alt det andet 24 11-02-2013 16:50
Uenig med lægekonsulentens vurdering, hvad gør jeg? Egeskov Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 27-05-2012 12:08
Uenig i sagsbeh. vurdering. Road66 Alt det andet 4 30-10-2010 15:07
Uenig i mengrad Maybe Alt det andet 11 15-09-2010 13:15
Psykolog Mai-Britt Dit og Dat 0 17-06-2008 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension