K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2018, 13:53   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kpdk Se meddelelser
Tak for de mange råd, det var nu også bare en strøtanke og mere generel . ��, Nu er mit håb for fremtiden heller ikke en førtidspension, men havde den været ville jeg nok alligevel have startet med at søge 17,2 , fordi så skal den foreligges rehabilitering teamet med det samme. Rigtig nok de kan afvise den , hvis man utvivlsomt ikke er beretiget,. Men for mig er utvivlsomt et stærkt ord og man søger vel heller ikke hvis man ikke fejler noget ..fordelen vil vel være at man så i tilfælde af afslag, ville få et stykke papir hvor det er meget konkret hvad man skal ? Og omvendt hvis man er meget syg hvorfor skal man så trækkes igennem hele møllen ... ...
Det er netop det den ikke skal. Altså hvis du søger på foreliggende grundlag, skal den kun forelægges teamet, hvis man ikke er sikker på, om du er berettiget til ftp.
Selv hvis den blev fremlagt for teamet, så måtte de kun tage stilling til om du er berettiget til ftp.

Papir på hvad man skal?
Så vidt jeg forstår på det du har fortalt, ved du at næste skridt er afklaring af arbejdsevne, dvs arbejdsprøvning
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2018, 14:17   #12
kpdk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2011
Indlæg: 16
Styrke: 13
kpdk er ny på vejen
Så prøver vi lige igen ��, case: du ansøger om fp og bliver forelagt teamet , grunden til at man bliver forelagt teamet er vel at man så må formode at kommunen så mener du er syg ,ellers bliver den afvist. Nu er der to muligheder bevilget eller ikke bevilget. Er du meget syg og ikke kan arbejde hvor er det så lige man taber tid ? Rigtig nok kommunen risikere at skulle bruge unødvendig tid for dem, men omvendt du undgår at skulle gå flere måneder inden der sker noget , får du ikke bevilget fp, ja så får du vel afslag med begrundelse der er mere konkret og kan så evt få en prøvelse igen efter opfyldt krav...

Sidst redigeret af kpdk; 06-11-2018 kl. 14:22.
kpdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2018, 14:27   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Men man kan godt få afslag selvom man er syg.
Hvis der INGEN dokumentation ligger på arbejdsevnen (eller mangel på samme), er det jo også et åbenlyst afslag. For du kan kun få ftp hvis sagen er dokumenteret.
Så syg borger uden dokumentation på arbejds/funktionsevne, kan også få åbenlyst afslag uden fremlæggelse for teamet.

Så der vil nok bare i afslaget stå, at der ikke foreligger dokumentation på, at din arbejdsevne er nedsat nok til en ftp. Men det ved du jo allerede.

Lad os nu sige at den arbejdsevnevurdering du skal igennem, viser at du kan klare 10 timer om ugen. Og herefter gør kommunen intet. Du får bare lov til at gå og trille tommelfingre, og der sker intet.
SÅ kan det være relevant at selv "søge".
Men i så fald vil det være mere relevant at "søge" fleksjob.
Til det emne er denne principafgørelse relevant:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183686

Hvis en kommune nægter at arbejdsprøve i det hele taget, er denne principafgørelse relevant:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153402

Så jeg forstår godt at du ønsker at ting sker hurtigere, men jeg vil anbefale en anden vej, for at sætte gang i tingene.
Men lige nu ER der jo gang i noget, så det synes jeg du skal lade ske, og herefter se hvad der så sker
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2018, 15:27   #14
kpdk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2011
Indlæg: 16
Styrke: 13
kpdk er ny på vejen
Tak for hjælpen , har måske udtrykt mig forkert med hensyn til min egen sagsbehandling pt. Har jeg ikke selv noget at klage over,men indrømmet man vil gerne hurtig igang igen ,,, ;-)
kpdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension