K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2015, 09:01   #1
matrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2015
Indlæg: 46
Styrke: 9
matrix er ny på vejen
hvor lang tid og hvor mange praktik?

Jeg gad gerne vide hvor lang tid det tager for at blive visiteret til et flexjob når alle behandlinger fra læge og sygehuse er udtømte samt diverse smertekurser

hvis man er stabil i sin praktik, hvor mange gange skal man i praktik? ved godt at det åbenbart er meget forskelligt fra kommune til kommune men når alle muligheder er udtømte må der da være en retningsviser med en tidshorisont?
matrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2015, 09:14   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Der findes ingen retviser / tidshorisont.

Får nogle har det taget få måneder for andre flere år.

Det kommer helt an på det enkelte jobcenters indstilling til fleksjob og deres arbejdsmåder.

Det er helt op til jobcenteret hvor mange praktikker de ønsker, jeg var i en enkelt arbejdsprøvning, andre har været i 10+, så igen er der intet du kan bruge som rettesnor

Men er I ikke begyndt at udfylde det forberedende skema til brug i rehabiliterings teamet eller bestilt tid til LÆ265, så er du stadig et stykke vej fra målet.

Har du og din sagsbehandler aftalt at din skal skal for det rehabiliterende team, da det er dem der indstiller til fleks, førtidspension og ressourceforløb?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2015, 10:01   #3
matrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2015
Indlæg: 46
Styrke: 9
matrix er ny på vejen
jeg er kommet i praktik med formål at afklare min arbejdsevne og har fået forlænget mine sygedagpenge med 69 uger
matrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2015, 12:05   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Min sagsbehandler og jobkonsulent sagde at arbejdsprøvning var 2x3 mdr, dvs 3 mdr to forskellige steder. Man skal afprøves "bredt", så derfor er det nok mindst 2 steder.

Jeg er pt i 1. arbejdsprøvning, og har været der i 6 mdr, men det er fordi noget af det er optrapning af tid (fordi det er et skånebehov ved mig at det skal ske langsomt).
Det kan som gisne siger være meget forskelligt, og i mit tilfælde, har de så også nu fundet ud af, at jeg måske skal i noget ressourceforløb før vi afklarer videre. (hvilket jeg pga planen om indholdet, mener giver mening)

Men helt kort sagt: Man skal afprøves bredt, så man ved at det er de optimale vilkår man har fundet, og så skal man kunne møde op stabilt i det timetal man ender med at vurdere ens arbejdsevne ligger på. Det går jo ikke at de siger 10 timer om ugen, hvis man kun kan klare det i 4 uger
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2015, 12:18   #5
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg er også i samme situation og undrer mig hvad er den næste.. Jeg er begyndt i praktik med 6 timer/ugen, skånehensyn er uklar.
Jeg er også bange for, at jeg skal prøve flere praktik plads.
Hovedproblemet er, at det tager meget lang tid at etablere en praktikplads. Jeg fik at vide, at man skal gå i flere praktiker hvis arbejdsevne ikke er afklaret.
Har du fået foretaget ADL?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2015, 07:38   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af matrix Se meddelelser
jeg er kommet i praktik med formål at afklare min arbejdsevne og har fået forlænget mine sygedagpenge med 69 uger
Jeg vil kraftigt anbefale, at man skriver en udførlig dagbog mens man er i praktik, og afleverer kopi af dagbogen til sb og evt. jk hver uge.

Jeg har selv været glad for denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Da jeg så den rapport, som min konsulent fra anden aktør havde skrevet efter min sidste praktik, indså jeg virkelig vigtigheden af en udførlig dagbog.
Det var meget tydeligt, at han havde læst min dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2015, 11:48   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
En ven hjalp mig med at lave mine skemaer, da mine problematikker er psykiske, og jeg derfor ikke kunne bruge de "smerte-baserede" skemaer
http://imgur.com/a/vjntY
Det store felt på hver dag bruger jeg til at skrive sove-tider (fordi de nemt påvirkes når min psyke kokser)
På side 2, der hvor der står noter, er der plads til at kort skrive hvad jeg har lavet. F.eks. arbejdsprøvning, handle, familiefødselsdag, altså ting hvor jeg ikke er hjemme.
Og ellers så sætter jeg kryds ud fra symptom og tidsrum når de symptomer dukker op

Den tomme plads på side 2, har jeg nogen gange brugt til at skrive lidt ekstra noter. Såsom "det er en kamp at finde overskud til at gå i bad. Svært ved at sove på trods af kædedyne og melatonin", den slags

Min jobkonsulent er MEGET glad for mine skemaer, og det giver et godt overblik, da det illustreres ud fra mængden af krydser
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2015, 08:01   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
En ven hjalp mig med at lave mine skemaer, da mine problematikker er psykiske, og jeg derfor ikke kunne bruge de "smerte-baserede" skemaer
http://imgur.com/a/vjntY
Det store felt på hver dag bruger jeg til at skrive sove-tider (fordi de nemt påvirkes når min psyke kokser)
På side 2, der hvor der står noter, er der plads til at kort skrive hvad jeg har lavet. F.eks. arbejdsprøvning, handle, familiefødselsdag, altså ting hvor jeg ikke er hjemme.
Og ellers så sætter jeg kryds ud fra symptom og tidsrum når de symptomer dukker op

Den tomme plads på side 2, har jeg nogen gange brugt til at skrive lidt ekstra noter. Såsom "det er en kamp at finde overskud til at gå i bad. Svært ved at sove på trods af kædedyne og melatonin", den slags

Min jobkonsulent er MEGET glad for mine skemaer, og det giver et godt overblik, da det illustreres ud fra mængden af krydser
Min indsigt i psykiske problemer er ikke stor, men dit skema ser rigtig godt ud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2015, 12:24   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Vovse
Mange tak
Grunden til at de symptomer er vigtige, er fordi de ofte er tegn på at mit overskud daler. Så når folk med smerter får ondt, så begynder mine symptomer at "blusse op".
Nogen af symptomerne har jeg hele tiden i en eller anden grad, så der sætter jeg kryds når de bliver værre/slemmere end normalt

Jeg startede egentlig med at bare ville skrive noget tekst hver dag, men fik så at vide (husker ikke hvorfra) at det blev rigtig meget at læse for kommunen, og så risikerede jeg at vigtige budskaber blev overset.
Så af hvad jeg har erfaret, er det godt hvis de har mulighed for at kunne danne sig et overblik, og så skal man selvfølgelig tilføje andre vigtige ting også.
Min jobkonsulent (som er en lidt travlt kvinde) har ved alle møderne skimtet mine skemaer, og blandt andet lært, at det kokser for mig hvis der sker for meget oveni hinanden.

Så efter min mening kan dagbogen have to funktioner:
En mulighed for undervejs at danne overblik over ens tilstand, og eventuelt tilpasse arbejdsprøvningen derefter
Dokumentation til rehabiliteringsteamet til at bekræfte hvad der virker og hvad der ikke gør, og hvilke konsekvenser der er når det ikke gør

Vil dog understrege at jeg ikke er nået til rehabiliteringsteamet endnu, så skal ikke kunne sige om de mener at de ikke kan bruge det. Men min jobkonsulent var som sagt meget begejstret, og vil vedlægge dem til min sag, så hun må mene at de kan bruges
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2015, 21:08   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men min jobkonsulent var som sagt meget begejstret, og vil vedlægge dem til min sag, så hun må mene at de kan bruges
Dejligt.

Dit skema kan nok nærmest sammenlignes med en smerteskala.

I den dagbog jeg skrev, der skrev jeg ved hver "aktivitet" et tal svarende til graden af mine smerter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension