K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2014, 15:27   #1
MissSunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
MissSunshine er ny på vejen
Question Spørgsmål ang flexjob som pædagogmedhjælper!!!!

Hej folkens,

jeg har været hele nettet rundt og spurgt alle mulige mennesker, men jeg kan ikke få svar på mine spørgsmål, og håber at nogle herinde måske kan hjælpe?

Jeg har et par spørgsmål

1) Hvad får man i løn som pædagogmedhjælper der er på løntrin 11, hvis man får flexjob ? Jeg er pt. på 3½ time, det bliver nok øget i løbet af det næste halve år, men det er det timetal der bliver søgt på nu.
Jeg har før været ansat som pædagogmedhjælper, inden jeg blev sygemeldt, og der ende jeg på løntrin 11 (startede om 9), går ud fra at det også har noget af sige mht. hvad jeg får som indkomst? Nu når jeg har 2 års erfaring inde for faget.

2) Jeg er pt. i erhvervspraktik, eller arbejdsprøvning som det hed i "gamle dage", jeg ved ikke om de har råd til at ansætte mig hvis jeg får Flex, men hvis de ikke gør og jeg skal lede, vil jeg så stadig få kontanthjælp indtil jeg finder et flexjob ?

3) Hvis jeg får tilkendt Flex og jeg så får et flexjob, men så mister det, kommer jeg så på kontanthjælp igen eller ?

4) Jeg har hørt noget om at man kun får det 5 år og man så skal revurderes igen efter da?

5) Hvis jeg får Flex på de 3½ time og jeg så finder ud af om ½ år at jeg faktisk kan arbejde flere timer, fx 6 timer (kommer nok desværre aldrig op på de 37), skal jeg så søge helt forfra igen? Eller hvordan skal det håndteres?

Jeg har været i erhvervspraktik i 6 mdr. nu, og ellers ude fra markedet pga psykisk sygdom bla. borderline og anoreksi siden 2006, så det tager noget tid for mig at komme i gang da jeg også gik ned med stress dengang og det påvirker mig stadig i dag i alle aspekter, jeg har svært ved at overskue flere ting på en gang og for mange ting i det hele taget, så det taget tid for mig at vænne mig til nye ting og kordinere det med bla. min spisning, men jeg er håbfuld om at jeg kommer op på flere timer dog!

6) Jeg bor alene nu, hvis jeg flytter sammen med min kæreste når/hvis jeg får Flex, vil det så påvirke min indkomst ? Han har jo normalt job.

Det var umiddelbart de spørgsmål jeg har, men måske kommer der flere

Håber meget at nogle af jer derude har tid og lyst til at svare mig


Venlige hilsner
MissSunshine!!!
MissSunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 15:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSunshine Se meddelelser
Hej folkens,

jeg har været hele nettet rundt og spurgt alle mulige mennesker, men jeg kan ikke få svar på mine spørgsmål, og håber at nogle herinde måske kan hjælpe?

Jeg har et par spørgsmål

1) Hvad får man i løn som pædagogmedhjælper der er på løntrin 11, hvis man får flexjob ? Jeg er pt. på 3½ time, det bliver nok øget i løbet af det næste halve år, men det er det timetal der bliver søgt på nu.
Jeg har før været ansat som pædagogmedhjælper, inden jeg blev sygemeldt, og der ende jeg på løntrin 11 (startede om 9), går ud fra at det også har noget af sige mht. hvad jeg får som indkomst? Nu når jeg har 2 års erfaring inde for faget.
Kan jeg ikke hjælpe med desværre...

Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSunshine Se meddelelser
2) Jeg er pt. i erhvervspraktik, eller arbejdsprøvning som det hed i "gamle dage", jeg ved ikke om de har råd til at ansætte mig hvis jeg får Flex, men hvis de ikke gør og jeg skal lede, vil jeg så stadig få kontanthjælp indtil jeg finder et flexjob ?
Når man bliver visiteret til et fleksjob så overgår man til ledighedsydelse....

Størrelsen kan så være forskellig alt efter hvilken ydelse du fik inden du blev visiteret til fleksjob..

Fik du kontanthjælp inden ja så vil ledighedsydelsen være på kontanthjælpsniveau...men den er ikke reguleret af ægteskabsforsørgelse eller formue...

Fik du sygedagpenge inden du blev visiteret til fleksjob ja så vil din ledighedsydelse være på det højeste niveau..

Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSunshine Se meddelelser
3) Hvis jeg får tilkendt Flex og jeg så får et flexjob, men så mister det, kommer jeg så på kontanthjælp igen eller ?
Nej du vil komme på ledighedsydelse....men den kan være på kontanthjælpsniveau alt efter hvor lang tid du har haft jobbet og hvad du kom fra inden du blev visiteret til fleksjob..

Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSunshine Se meddelelser
4) Jeg har hørt noget om at man kun får det 5 år og man så skal revurderes igen efter da?
Korrekt...fleksjob gives kun for fem år af gangen...og så ser man på om du stadig er berettiget...

Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSunshine Se meddelelser
5) Hvis jeg får Flex på de 3½ time og jeg så finder ud af om ½ år at jeg faktisk kan arbejde flere timer, fx 6 timer (kommer nok desværre aldrig op på de 37), skal jeg så søge helt forfra igen? Eller hvordan skal det håndteres?

Jeg har været i erhvervspraktik i 6 mdr. nu, og ellers ude fra markedet pga psykisk sygdom bla. borderline og anoreksi siden 2006, så det tager noget tid for mig at komme i gang da jeg også gik ned med stress dengang og det påvirker mig stadig i dag i alle aspekter, jeg har svært ved at overskue flere ting på en gang og for mange ting i det hele taget, så det taget tid for mig at vænne mig til nye ting og kordinere det med bla. min spisning, men jeg er håbfuld om at jeg kommer op på flere timer dog!
Nej så sætter du bare dit timetal op....men som med alt andet så skal jobcenteret være inde over alt...

Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSunshine Se meddelelser
6) Jeg bor alene nu, hvis jeg flytter sammen med min kæreste når/hvis jeg får Flex, vil det så påvirke min indkomst ? Han har jo normalt job.

Det var umiddelbart de spørgsmål jeg har, men måske kommer der flere

Håber meget at nogle af jer derude har tid og lyst til at svare mig


Venlige hilsner
MissSunshine!!!
Nej det vil ikke påvirke din ledighedsydelse da den jo ikke er reguleret
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 15:46   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSunshine Se meddelelser
Hej folkens,

jeg har været hele nettet rundt og spurgt alle mulige mennesker, men jeg kan ikke få svar på mine spørgsmål, og håber at nogle herinde måske kan hjælpe?

Jeg har et par spørgsmål

1) Hvad får man i løn som pædagogmedhjælper der er på løntrin 11, hvis man får flexjob ? Jeg er pt. på 3½ time, det bliver nok øget i løbet af det næste halve år, men det er det timetal der bliver søgt på nu.
Jeg har før været ansat som pædagogmedhjælper, inden jeg blev sygemeldt, og der ende jeg på løntrin 11 (startede om 9), går ud fra at det også har noget af sige mht. hvad jeg får som indkomst? Nu når jeg har 2 års erfaring inde for faget.

2) Jeg er pt. i erhvervspraktik, eller arbejdsprøvning som det hed i "gamle dage", jeg ved ikke om de har råd til at ansætte mig hvis jeg får Flex, men hvis de ikke gør og jeg skal lede, vil jeg så stadig få kontanthjælp indtil jeg finder et flexjob ?
hvis du får tilkendt fleks og er ledig vil du få ledighedsydelse. For dig vil den være på samme niveau som den kontanthjælp du får nu og ledighedsydelsen kan du få ligeså længe som du er arbejdsløs

3) Hvis jeg får tilkendt Flex og jeg så får et flexjob, men så mister det, kommer jeg så på kontanthjælp igen eller ?
hvis du bliver ledig som fleksjobber får du ledighedsydelse. Kommer du fra kontanthjælp får du det samme som kontanthjælp. Bliver du ledig efter at have arbejdet mindst 9 mdr. Vil di få ca. 15.500 før skat. Se mere her https://www.borger.dk/Sider/Fleksjob.aspx

4) Jeg har hørt noget om at man kun får det 5 år og man så skal revurderes igen efter da? Når du har fundetet fleksjob, bliver der efter 5 år vurderet om du stadig er i en situation, hvor du har behov for fleksjob. Se mere her: https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/


5) Hvis jeg får Flex på de 3½ time og jeg så finder ud af om ½ år at jeg faktisk kan arbejde flere timer, fx 6 timer (kommer nok desværre aldrig op på de 37), skal jeg så søge helt forfra igen? Eller hvordan skal det håndteres?
nej, du skal ikke søge igen, men snakke med jobkonsulenten og ydelseskontoret om atdu nu kan klare lodt flere timer


Jeg har været i erhvervspraktik i 6 mdr. nu, og ellers ude fra markedet pga psykisk sygdom bla. borderline og anoreksi siden 2006, så det tager noget tid for mig at komme i gang da jeg også gik ned med stress dengang og det påvirker mig stadig i dag i alle aspekter, jeg har svært ved at overskue flere ting på en gang og for mange ting i det hele taget, så det taget tid for mig at vænne mig til nye ting og kordinere det med bla. min spisning, men jeg er håbfuld om at jeg kommer op på flere timer dog!

6) Jeg bor alene nu, hvis jeg flytter sammen med min kæreste når/hvis jeg får Flex, vil det så påvirke min indkomst ? Han har jo normalt job.
hvis du er tilkendt fleksjob (både i job eller som ledig og modtager ledighedsydelse) og bor sammen med din kærste er det ligegyldigt hvad han tjener og h or meget formue både han og du har. Som fleksjobber er man ikke under gensidigforsørgelse, heller ikke hvis I gifter jer.

Det var umiddelbart de spørgsmål jeg har, men måske kommer der flere

Håber meget at nogle af jer derude har tid og lyst til at svare mig


Venlige hilsner
MissSunshine!!!

Håber det gav svar på ihvertfald nogle af dine spørgsmål :-)
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 16:32   #4
MissSunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
MissSunshine er ny på vejen
TAK!

Mange tak for de hurtige svar

Håber nogle kan hjælpe med mit spørgsmål om løn :P
MissSunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 17:06   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
efter de nye regler, skal du selv forhandle løn,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 17:36   #6
MissSunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
MissSunshine er ny på vejen
Hmmm.. det lyder mærkeligt :/
MissSunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 17:42   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej der er bedre, før fik fleksjobber kun mindsteløn, nu kan man have sin erfaring med, så det er fint.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 18:02   #8
MissSunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2014
Indlæg: 20
Styrke: 11
MissSunshine er ny på vejen
Okay ja heh, jamen så må jeg se hvad jeg kan forhandle mig frem til hvis det er
Har jeg ikke prøvet før...

Er det nødvendigt for mig at melde mig ind i en forening hvis jeg får flexjob ?
MissSunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 20:20   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er ikke nødvendigt men kan være en rigtig god ting da de kan hjælpe med diverse ting hvis der er problemer på arbejdspladsen.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 10:33   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
mange af de gule fagforeninger kan du blive medlem af billigt, er selv i det faglige hus 69 kr, mdr. og de tjekker gerne din kontrakt ved nyt arbejde, du kan ikke regne med kommunen, hvis du ryger ind i problemer, så kan de være meget rare at have i baghånd.

Min veninde arbejdet et sted hvor butikken lukket, hun måtte have fagbevælsen på banen med en retsag, for kommunen sagde det var hendes ejet problem, hun havde 3 mdr, opsigelse, hvor hun ikke kunne få ledighedsydelse men skulle have løn fra et lukket firma, det var en lang og hård kamp, som hun siger aldrig var gået uden hk.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension