K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2016, 09:15   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Design

Personligt ville jeg ikke finde det ok., at være i praktik (håber der står noget omkr. arbejdsprøvning i formålet med denne praktik pga. af din beskrivelse af din sygdom) hos samme instans (hus), som skal vurdere din mulige arbejdsformåen. Det er jo ikke uvæsentlig for din fremtid, hvad der kommer til at stå i en evt. afsluttende rapport el. i dine papirer i forhold til, hvad du kan magte af arbejdsindsat og ikke mindst timer, skånehensyn osv.

Hvorfor du bør være helt oppe på tæerne omkr. dokumentation i din sag, og være helt skarp på netop formål m. praktikken som Vovse har skrevet om i tidl. tråd.

Du bør også med det samme bede om aktindsigt, hvis du har så, sørge for at den bliver opdateret med jævne mellemrum, og især, når vigtige ting, som dette skal igangsættes.

Ligeledes bør du læse Peters (phhmw) tråd for nye herinde, hvor han kort giver en manual til det mest centrale.

Kan desværre ikke huske nogen af disse, og kan umiddlebart ikke finde dem, og har desværre heller ikke så meget overskud pt.

Håber begge kan hjælpe her.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 20:46   #12
Design
På vej til at lære K10
 
Designs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2016
Indlæg: 6
Styrke: 0
Design er ny på vejen
Hvad gør jeg ??. Det går ikke så godt med praktik. Første dag mandag klarede jeg 75 min, blev om aftnen syg med virus, i de 6 følgende dage. Mandagen efter var jeg der 40 min, og her kæmpede jeg virkelig for at blive, indtil jeg havde afsluttet en opgave - men når jeg begynder at hælde kaffe i skraldespanden i stedt for vasken, så er også hjernen slået fra. Gik undskyldende hjem.
Onsdag måtte jeg tage smertestillende om natten for at sove og morgen for at komme afsted, kunne ikke gå særlig godt og kom ikke i bad forinden.
det var en hård tur derind (10 min i bus) og da jeg når frem kigger min arbejdsgiver på mig der halter ind og åbenbart ser meget forpint ud. Han vil gerne at vi tager en snak. Han fortæller han allerede har skrevet til CAB at han oplever mig MEGET træt og ikke kan komme op på de aftalte 4 timer. Og nu i dag, syntes han det var enormt dumt at jeg ikke havde ringet og sagt hvor skidt jeg var kørende, han ville straks skrive en mail til min kontaktperson (sendte også til mig) Jeg fortalte at på denne korte tid var i forværring det startede da jeg forsøgte fysisk træning, som var blevet afbrudt da jeg stadig har krampe i benene derfra(jeg føler mig lokket til det, trods der står jeg er trænings intolerent i min diagnose)...fortalte at jeg realistisk ikke har nogen arbejdsevne, men at jeg holder ud fordi jeg havde håbet på Flex. pga. økonomi og en førtidspension blot ville blive modregnet i min mands løn osv. Jeg føler han anerkender mit handicap, og sagde han ville hjælpe mig så godt han kan.

Dertil har min sagsbehandler ringet for en opdatering, hun foreslog at vi lavede det om til mandag og torsdag så der var en hvile dag mere. Jeg ringede til min kontaktperson hos CAB hende fortalte jeg at jeg er stærkt nedadgående, og alle symptomer blusser op. At jeg svigter min datter og mand, ved slet ikke at deltage og kun prøve at restituere. Så foruden han skal stå for hele hjemme, passe sit arbejde, skal han også hjælpe mig og hente bringe vores barn i BH. Jeg har ikke flere fysiske gode dage for tiden. (en fysisk god dag for mig er 3 timers energi i et træk) Hun siger jeg er nød til at holde ud så, det bliver dokumenteret ordentligt, at vi prøver forskellige ting. I morgen skal jeg i praktik igen, de fleste af mine følgesygdomme/problemer er blusset op.

Nå men her i morgen skal jeg afsted, selv om min arbejdsgiver ikke vil have det når jeg er så skidt- men min sagsbehandler og kontaktperson siger jeg skal holde ud for at få en ordentlig dokumentation.
Er vældig forvirret, og bekymret for hvor længe det vil tage mig at komme tilbage til det fysiske niveau jeg havde i juni som var det bedste i 2 år, med 3 timers daglig energi til alt. Ikke meget men kunne leve på en måde der var acceptabel.
Hvad gør jeg nu ?
Design er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 21:41   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Design Se meddelelser
Nå men her i morgen skal jeg afsted, selv om min arbejdsgiver ikke vil have det når jeg er så skidt- men min sagsbehandler og kontaktperson siger jeg skal holde ud for at få en ordentlig dokumentation.
Er vældig forvirret, og bekymret for hvor længe det vil tage mig at komme tilbage til det fysiske niveau jeg havde i juni som var det bedste i 2 år, med 3 timers daglig energi til alt. Ikke meget men kunne leve på en måde der var acceptabel.
Hvad gør jeg nu ?
Din sagsbehandler og din kontaktperson har sådan set ret.

Men hvis du har det så dårligt, at arb.giver kan se det på dig når du kommer, så fortæl ham som det er, at det her handler om, at det skal dokumenteres hvad du kan (og ikke kan), så den bedste måde han kan hjælpe dig på er, at han skriver ned hvordan du ser ud, og har det, når du møder op.

Og når du er mødt op, og har snakket med arb.giver, så gå hjem.

Det vigtigste i det her er faktisk, at du møder op, så vidt du på nogen måde er i stand til det.

Jeg forstår udmærket, at du af økonomiske årsager helst vil have fleksjob, fremfor førtidspension, men hvis du bliver så dårlig, som du beskriver, af at være på arbejde i 40 minutter, så vil både du selv og din familie have bedst af, at du får førtidspension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 22:07   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er fuldstændig rigtig det din sagsbehandler fortæller dig...

Hvis du vil have en forholdvis hurtig afgørelse så er du nødt til at holde ud..og få det dokumenteret...

Hvis det ikke bliver dokumenteret ja så kommer du bare i en ny afprøvning..

Du må aftale med din mand at det her tager lidt tid imens du får sikret den dokumentation..

Den eneste vej er desværre at vise dem ved selvsyn hvad der sker når de afprøver dig..

Ja det er rigtig hårdt...men den eneste måde hvis man ikke skal igennem talløse afprøvninger..

Husk at skrive dagbog og hav evt din egen læge med på sidelinjen så denne ved hvad der sker under denne afprøvning..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 03:00   #15
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det er vigtigt at du i din dagbog noterer alle disse ting, ligesom du her har beskrevet dem for os. Jeg er enig i, at hvis du får det så dårligt af at arbejde så lidt, er førtidspension det bedste. Det er rigtigt at der ved pension sker noget modregning for egne og samlevers indtægter, men man får stadigvæk en del udbetalt, og måske vil du få mere på pension end på ledighedsydelse (som arbejdsløs fleksjobber).

Derudover vil jeg sige, at penge ikke er alt. Du skal også have overskud til et liv, både for din egen og din families skyld.
Kh ❤️
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 11:04   #16
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Vores sager ligner hinanden utroligt meget.

De satte mig ned fra 2x2 timer om ugen til 1 dag om ugen i håbet om jeg så blev mere effektiv når jeg var der.

Det er nu ikke sket, jeg er også helt ødelagt efter 15 min. transporttid derind. Er der stadig kun ca. 1 time.

Men i hvert fald har det givet mere overskud herhjemme, og jeg har knap så ondt hele ugen som ved 2x2 timer, hvor ryggen overhovedet ikke nåede at komme sig bare lidt.

Måske du kunne foreslå det ?
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension