K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2014, 18:49   #1
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
pensionskassen

Hej K 10,

Jeg er meget forvirret. I marts 2013 har jeg modtaget et brev fra pensionskassen for sygeplejersker PKA, hvor der står:

"- Da du fortsat er fuldt uarbejdsdygtig pga. sygdom, opfylder du betingelserne for bidragsbetaling.
-Du har fået bidragsbetaling siden d. 01. 02.2012 og da bidragsbetaling normalt længst kan bevilges i en samlet periode på 2 år, kan den ikke forlænges yderligere. Det betyder, at du bevarer dine pensionsrettigheder uændret i den periode.

Bidragsfri dækning:

-Hvis du 01.02.2014 ikke få ansættelse i en stilling, hvor der bliver indbetalt pensionsbidrag til pensionskassen, bliver du automatisk bidragsfri dækket indtil 12 måneder.

Økonomisk hjælp:

-Der er også bevilget økonomisk hjælp fra pensionskassens bistandsfond fra d. 01.02.2013 til og med d. 31.01.2014.

-Du får udbetalt erstatning for tabt arbejdsfortjeneste, tab af erhvervsevne eller anden ydelse til forsørgelse, som dækker samme periode som den økonomiske hjælp.
-Din formue stiger, så den udgør mere end 200.000 kr., samtidig med, at du har modtaget økonomisk hjælp.

-Det kan nemlig betyde, at du skal betale den hjælp, du har fået fra bistandsfonden tilbage, eller at den økonomiske stopper. "

Jeg har modtaget økonomiske hjælp fra pensionskassen under sygedagpenge, men da jeg overgik til kontanthjælp, så stoppede de hjælpen, da den vil blive modregnet.

Inden den 31.01.2014 loggede mig ind med nem ide for at tjekke mine forsikringer og jeg kunne se, at der var et beløb ca. 120.000 kr. for tab af erhvervsevne.

Den 01.02.2014 var ind igen for at tjekke, hvor der står intet om tab af erhvervsevne. Der står kun 20.000 kr. for noget andet.

Er der nogle, der kan forklare mig alt det her.

På forhånd tak

Hilsen
souad
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 20:01   #2
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Har du ringet til PKA og for at høre hvad de mener?
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 10:22   #3
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Har du ringet til PKA og for at høre hvad de mener?
Hej Evelyn,

Nej det har jeg ikke gjort.

Ja, jeg vil ringe i dag og høre hvad de siger.
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension