K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2014, 14:07   #1
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Afslag fleksjob nu arbejdsprøvning IGEN kontanthjælp

Hej K10.

Jeg har et enkelt spørgsmål som jeg håber nogen kan svarer mig på.
Jeg fik stoppet mine sygedagpenge sidste år, med den begrundelse at jeg ikke havde en erhvervsevne nedsættelse på under det halve og at jeg ville kunne blive selvforsørgende med hjælpe af hjælpemidler - som dengang ikke var afprøvet!
Derefter kom jeg på kontanthjælp, og troede så egentlig at jeg så nu skulle ud og søge job, dog kunne jeg ikke helt finde ud af hvordan man lige skulle bærer sig ad, når jeg ikke vidste om disse hjælpemidler ville hjælpe mig og dermed øge min arbejdsevne, og det var kommunen sådan set enige i. Derfor iværksatte de en arbejdsprøvning for at få disse hjælpemidler afprøvet. Først i et forløb, som efter noget tid viste at det ikke var en realistisk afprøvning og derefter endnu et, som blev stoppet inden det blev sat i gang, med samme begrundelse.
Mit spørgsmål er så: Hvordan kan kommunen henvise til hjælpemidler som skulle give en større erhvervsevne, og stoppe SP, og herefter på kontanthjælp ville afprøve det??

jeg har læst mig til flere eksempler på problemet men er snart nået dertil hvor jeg ikke kan se dette tage en ende, og jeg er bare bundet på hænder og fødder i kommunens evige afprøvninger:
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2014, 20:35   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det lyder ikke godt! Kommunen har ansvaret for, hvad de selv sætter igang. De kan ikke forsvare bare trække på skuldrene og sætte dig af i sidesporet!

Find ALT skriftligt, - hver eneste bette mail og hver eneste lille meddelelse, - og sørg for at få aktindsigt, - så meget, du kan. Her ligger eksempler på, hvordan man søger aktindsigt "vandtæt".

Saml din sag, - og gå så til en privat sagsbehandler. Hvis du på nogen måde kan hyre en, er det godt.
Hvis ikke, kunne du kontakte Den Sociale Retshjælp, der findes i Århus og København for at få hjælp til at få sagen tilbage på sporet....NU!
De kan tage din sag og kræve, at kommunen sender alt til dem, som de sender til dig.

DUKH kan muligvis også give nogle råd. De har meget vidende sagsbehandlere.

Sidst redigeret af mukke; 01-08-2014 kl. 20:41.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension