K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2013, 18:16   #1
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
kontanthjælp og feriekort ?

Jeg er enlig forsørger og er arb.løs på kontanthjælp.

Jeg har et feriekort fra sidste år 2012, hvor jeg skal have afholdt et antal dages ferie inden 1 maj 2014.

Måske nogen her kan give links til hvordan reglerne er, så Kommunen ikke tager røven på mig.

Jeg nægter at ringe der ind, jeg vil have det på skrift, så et link til hvor det står sort på hvidt, ville være dejligt.

Mine spørgsmål:

1.Hvordan fratrækkes feriepengene i kontanthjælpen, er det for det antal dage eller for beløbet ?

1.a. Beløbet overstiger jo satsen for kontanthjælp pr dag og mdl. vil kommunen så, hvis de nu trækker for "antal dage", modregne det overskydende beløb den efterfølgende måneds kontanthjælp ?


1.b. Er denne regel ens over alt i DK ? (bor selv i Kbh.)


2. Hvor henne skal jeg tage hen, for at få feriesedlen underskrevet, inden jeg leverer den til arbejdsgiveren ?

3. Skal man både kontakte mit lokale Jobcenter samt Ydelsesservice København, når jeg skal bestille/afholde ferie ?

http://www.kk.dk/da/borger/jobsoegni...lp/ferieregler



Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 19:15   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der bliver modregnet for det antal feriedage, du afholder. Altså ikke krone for krone.
Ja du skal melde, når du holder ferie, da du jo så ikke står til rådighed. Mener 14 dage inden.
Prøv at tjekke faktuelle ting ud på feriekonto.dk eller måske info på feriekortet.
Også jobnet
https://info.jobnet.dk/jobs%C3%B8ger...C3%B8ger/ferie
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 15:04   #3
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Der bliver modregnet for det antal feriedage, du afholder. Altså ikke krone for krone.
Ja du skal melde, når du holder ferie, da du jo så ikke står til rådighed. Mener 14 dage inden.
Prøv at tjekke faktuelle ting ud på feriekonto.dk eller måske info på feriekortet.
Også jobnet
https://info.jobnet.dk/jobs%C3%B8ger...C3%B8ger/ferie
Takker, der står:
Jeg har feriepenge fra mit tidligere job - hvem skal underskrive feriekortet?
Det skal din a-kasse (Arbejdsdirektoratets hjemmeside indeholder en liste over a-kasserne) eller ydelseskontoret i din kommune. På borger.dk kan du læse mere om udbetaling af feriepenge.


Inde på borger.dk står der intet om hvor jeg kan kontakte mit lokale ydelseskontor.

Og inde på http://www.kk.dk/ står der intet om at man kan møde op personligt.... ?

Ved du tilfældigvis hvor henne i Kbh området man personligt kan kontakte det ydelseskontor man hører under og få stemplet sit feriekort ?


Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 15:17   #4
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Hvis de feriedage overstiger kontanthjælpen i antal kroner så får man ikke noget kontanthjælp.
Fx hvis du har fjorten dage og det vil give 12.000kr og det man får i kontanthjælp fx 10.500kr - voksensats uden børn. Så får man intet kontanthjælp den måned selvom det kun drejer sig om fjorten dages ferie. Håber det gav mening
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 15:22   #5
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af caropigen Se meddelelser
Hvis de feriedage overstiger kontanthjælpen i antal kroner så får man ikke noget kontanthjælp.
Fx hvis du har fjorten dage og det vil give 12.000kr og det man får i kontanthjælp fx 10.500kr - voksensats uden børn. Så får man intet kontanthjælp den måned selvom det kun drejer sig om fjorten dages ferie. Håber det gav mening
Det er muligvis praksis nogle steder, men det er forkert.

Det SKAL modregnes pr dag.

http://www.familieadvokaten.dk/breve-900/b900-695.html
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 15:26   #6
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Jeg var ude for i sommers da jeg skulle holde ferie 14 dage og min sats dengang var under 25 og på 6767 at og mine feriepenge oversteg det beløb, at jeg ikke var berettiget kontanthjælp hele den måned

Læste lige dit link, hmm det er der nok ikk meget at gøre ved nu desværre, men tak for linket
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2013, 15:52   #7
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Takker, der står:
Jeg har feriepenge fra mit tidligere job - hvem skal underskrive feriekortet?
Det skal din a-kasse (Arbejdsdirektoratets hjemmeside indeholder en liste over a-kasserne) eller ydelseskontoret i din kommune. På borger.dk kan du læse mere om udbetaling af feriepenge.


Inde på borger.dk står der intet om hvor jeg kan kontakte mit lokale ydelseskontor.

Og inde på http://www.kk.dk/ står der intet om at man kan møde op personligt.... ?

Ved du tilfældigvis hvor henne i Kbh området man personligt kan kontakte det ydelseskontor man hører under og få stemplet sit feriekort ?


Mvh Kim
Du kan evt henv. dig på borgerservicecenteret, de plejer at underskrive med det samme.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension