K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2013, 22:24   #11
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Ja men hænger det stykke ikk sammen på denne måde :Indførelsen af midlertidige fleksjob betyder, at udgangspunktet for Arbejdsskadestyrelsens afgørelse fremover vil være en midlertidig afgørelse om tabet af erhvervsevne.

Der er dog indført en mulighed for at Arbejdsskadestyrelsen efter anmodning til tilskadekomne kan træffe en endelig afgørelse om tabet af erhvervsevne i de sager, hvor de erhvervsmæssige forhold er tilstrækkeligt afklarede.?

Jeg har kun min psykiaters ord på at min lidelse er stationær, at behandling er udsigtløs og kan indstilles og at mit funktionsniveau er særdeles lavt. Han har desuden lavet en skrivelse om at en arbejdsprøvning vil forværre min tilstand og derfor har det ikke været muligt, da kommunen har rettet sig efter det. Nu er jeg så indstillet til rehabiliteringsteamet, for at de skal komme med deres mening.

For personer, der kommer i ressourceforløb, betyder det, at Arbejdsskadestyrelsen vurderer tabet af erhvervsevne på baggrund af en konkret vurdering af nedsættelsen af funktionsevnen og økonomiske tab. Arten og størrelsen af den sociale ydelse, som tilskadekomne modtager i rehabiliteringsperioden er ikke afgørende for vurderingen.

Når jeg læser dette stykke forstår jeg det som om at så må ASK vurdere ud for oplysningerne der er på ens sag, der er flere eksempler på hvor de er kommet med en afgørelse på folk der ikke har været i arbejdsprøvning og som der ikk er afklaret, men hvor de må tage et skøn på de oplysninger der er og hvor de må vurdere hva ens situation kan ende med, hvis man ser realistisk på det. Som jeg læser det er det kun folk i flexjob der kan blive berørt ved det bliver en midlertidig afgørelse, fordi der er blevet indført midlertidige flexjob.
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 06:22   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg bliver efterhånden ret forvirret.

Kan ask virkelig have flere måde at udregne/ tildele midlertidig ikke - midlertidig erstatning på?

Jeg selv har en arbejdsskade som er stationær, er arbejdsprøvet, ingen erhvervsevne at udvikle, er 100% afklaret. Men fordi jeg ikke er i job eller pensioneret så hedder det midlertidig iflg ask indtil jeg får en af tingene. (p.s kender en har en erhvervssygsom - fik samme besked)

Dette fordi først når jeg er på pension eller i job, kan ask udregne hvad mit endelige løntab er - og tabt erhvervsevne handler kun om den løn man fik før minus den løn man får nu

Men andre kan åbenbare få den endeligt afgjort???? Finder dette besynderligt
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 06:59   #13
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg bliver efterhånden ret forvirret.

Kan ask virkelig have flere måde at udregne/ tildele midlertidig ikke - midlertidig erstatning på?

Jeg selv har en arbejdsskade som er stationær, er arbejdsprøvet, ingen erhvervsevne at udvikle, er 100% afklaret. Men fordi jeg ikke er i job eller pensioneret så hedder det midlertidig iflg ask indtil jeg får en af tingene. (p.s kender en har en erhvervssygsom - fik samme besked)

Dette fordi først når jeg er på pension eller i job, kan ask udregne hvad mit endelige løntab er - og tabt erhvervsevne handler kun om den løn man fik før minus den løn man får nu

Men andre kan åbenbare få den endeligt afgjort???? Finder dette besynderligt
Jeg er også blevet helt forvirret af denne tråd, men jeg ringer ind til ask i dag og håber på nogle svar
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 15:48   #14
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Hvad endte dette spørgsmål med af svar fra ASK?

Eller er der nogen der kan fortælle hvordan det foregår i dag, et år efter denne tråd blev startet?
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2014, 12:33   #15
ole50win
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
ole50win er ny på vejen
ressourceforløb (svar til capi)

Pensionsselskabet træffer deres afgørelse ud fra de oplysninger de har og dem de beder om, uanset om kommunen har behandlet spørgsmålet om førtidspension eller ej, og kan derfor beslutte at der er ret til erhvervsevnetabsdækning.

Derimod "kører" det ikke den anden vej - dvs. kommunen laver deres egen afgørelse ud fra de oplysninger de har og man skal langt fra regne med at blive tilkendt førtidspension, idet man ved blot meget få timers arbejde istedet sandsynligvis bliver tilbudt at fleksjobbe.
ole50win er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2014, 13:53   #16
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Tak for svaret
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ydelse under ressourceforløb mbo Alt det andet 20 03-12-2013 19:47
Hvad sker hvis jeg siger nej tak til ressourceforløb? gisne Alt det andet 9 28-05-2013 11:22
hvis jeg nu bliver afvist til fleks... Sissepigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 16-10-2012 22:40
tilkendt flexjob, hvilken ydelse vil man få fishermanfo Spørgsmål ang fleksjob 11 09-02-2011 00:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension