K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2015, 00:54   #1
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Ressourceforløb som ledig fleksjobber - økonomi

Hejsa
Jeg er godkendt til fleksjob 12½ t uge på gammel ordning.
jeg har haft 2 ansættelser som jeg begge har måttet afbryde pga angst, den seneste på 8 t/uge.
Min sagsbehandler har nu luftet tanken om at jeg skal i ressourceforløb.

Jeg kan ikke gennemskue om jeg i et sådant vil få en ydelse der svarer til ledighedsydelse, eller om jeg vil få en lavere ydelse?

Jeg kan ikke gennemskue om jeg på nogen mulighed kan blive vurderet for rask til førtidspension, for syg til fleksjob, og dermed falde ud af fleksjobsystemet.
Eller om jeg i princippet kan gå ledig/sygemeldt på ledighedsydelse, så længe det skal være?

Jeg kan ikke gennemskue om jeg kan ryge ned på ledighedsydelse på kontanthjælpssats - når jeg altid har modtaget den på hvad jeg forstår er 89% af dagpengesatsen, ca. 10.500 udbetalt?

Jeg er akademiker, 36, og min sygdom er udelukkende psykisk og er en af de svære personlighedsforstyrrelser med tilhørende angstproblematik.
Jeg vil gerne frabede mig henvisninger til paragraffer, da jeg ikke er i stand til at forstå dem pga min angst

Sidst redigeret af amaranth; 06-06-2015 kl. 00:59.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2015, 10:46   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Hejsa
Jeg er godkendt til fleksjob 12½ t uge på gammel ordning.
jeg har haft 2 ansættelser som jeg begge har måttet afbryde pga angst, den seneste på 8 t/uge.
Min sagsbehandler har nu luftet tanken om at jeg skal i ressourceforløb.

Jeg kan ikke gennemskue om jeg i et sådant vil få en ydelse der svarer til ledighedsydelse, eller om jeg vil få en lavere ydelse?

Jeg kan ikke gennemskue om jeg på nogen mulighed kan blive vurderet for rask til førtidspension, for syg til fleksjob, og dermed falde ud af fleksjobsystemet.
Eller om jeg i princippet kan gå ledig/sygemeldt på ledighedsydelse, så længe det skal være?

Jeg kan ikke gennemskue om jeg kan ryge ned på ledighedsydelse på kontanthjælpssats - når jeg altid har modtaget den på hvad jeg forstår er 89% af dagpengesatsen, ca. 10.500 udbetalt?

Jeg er akademiker, 36, og min sygdom er udelukkende psykisk og er en af de svære personlighedsforstyrrelser med tilhørende angstproblematik.
Jeg vil gerne frabede mig henvisninger til paragraffer, da jeg ikke er i stand til at forstå dem pga min angst
HELT uden paragraffer

1. Du forbliver på din nuværende ydelse i HELE ressourceforløbet.. Altså hvad der svare til samme kroner som din højeste ledighedsydelse.. (Dog kan der være nogen modregninger for anden indkomst, der ikke sker i ledighedsydelsen)

2. Udgangen på et ressourceforløb KAN være: For rask til både fleks og FP. Eller tilbagevenden til fleks. Og slutteligt en FP.
Den første er ikke ret sandsynlig, da du jo er flekser og IKKE er blevet mere rask.
For syg til fleksjob, kan KUN ende i en FP.

3. Tja.. Ledig til "evig tid" er vel ren teori.. På et tidspunkt så kommer man jo i et ressourceforløb.. Med mindre at ledigheden KUN skyldes, at der ingen job er til dig..
Nogen kommuner vælger at tilbyde et Puljefleksjob.. Det ER et alm. fleksjob, men ofte tidbegrænset. Ansættelsen sker så i en af kommunens egne afdelinger.. Fx. i hjemmepleje m.m. Forskellen er bare at kommunen SELV betaler løndelen udover fleksløntilskuddet.

Sidst redigeret af mik16; 06-06-2015 kl. 10:56.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2015, 12:16   #3
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Tusind tak!
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension