K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2006, 22:40   #1
Merje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Merje er ny på vejen
Depression og flexjob

Hej
Jeg har i 5½ år været ansat samme sted i flexjob.
Det sidste år, har jeg været syg flere gange, bl. a på grund af en begyndende Depression, som jeg gjore ledelsen opmærksom på var på vej.
Nu er den der for fuld styrke.
Flere gange når jeg er kommet tilbage efter en sygedag, gik der som regel et par dage inden ledelsen gad sige godmorgen.til mig.

Jeg føler i den sidste tid, at der nogle gange bliver lagt lidt mere arbejde over på mig,
Jeg arbejder 25 timer pr. uge og går ca 7 km på min arbejdsplads, det gør selvfølgelig at jeg lige skal sidde lidt engang imellem, men den sidste tid føler jeg at mine pauser bliver overvåget.
Jeg har været sygemeldt 1 mdr, på grund af Depressionen, da jeg synes det gik bedre, ringede jeg til jobkonsulenten, for at vi kunne få en opfølgning på mit arbejdsforhold ( Det er 2 år siden, det sidst er sket)
Ved mødet på arbejdspladsen var vi 4 personer.
For at ledelsen ikke skulle tro at jeg gik bag deres ryg, lovede konsulenten at ( pakke det ind )
Jeg følte ikke jeg fik noget ud af mødet.
Istedet for at få en løsning på problemerne, ja så skulle jeg nu til at udfylde lister om hvad jeg lavede i løbet dagen, og der vil så gå 8 uger inden det næste møde.
Jeg brød flere gange grædende sammen under mødet og da jeg ikke kunne mere, sagde jeg at jeg gik og konsulenten spurgte om jeg havde et sted at gå hen og sunde mig.
Jeg havde slet ikke forstillet mig det her og havde da også mest lyst til at skride fra det hele, men blev da til arbejdsdagen var forbi,
Næste dag meldte jeg mig syg og har så været det i 3 dage nu, men har været så dum at ringe til arbejdspladsen og sagt at jeg kommer onsdag
Ja, jeg havde et møde, troede at der kom en løsning men forstil jer, at jeg sad ned og de tre andre stod op omkring mig, sådan følte jeg det
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre eller hvor jeg skal henvende mig.
Hilsen Merje
Merje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2006, 15:41   #2
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Depression og flexjob

Hej Merje.
Jeg tror simpelthen at din arbejdsplads mangler information om hvordan en depression har indvirkning på et menneske. Hvad du beskriver (som jeg læser det) er de typiske tegn på manglende forståelse for hvad en depressinsramt er igennem. Man har som depressiv mange negative tanker som farver ens oplevelse af hverdagen, og du virker på mig som om du har brug for at få kulør på i stedet for at have de sorte og negative farver fremme. Hvordan får jeg så det spørger du sikkert nu? Hmmmmm det er jo ikke bare sådan lige til at købe nogle steder. Jeg har selv været gennem et kognitivt forløb for at lære at tolke disse tanker og det er anbefalelsesværdigt. Du kunne også have en bisidder med til samtaler, for du er ikke i stand til at få noget godt ud af disse samtaler på nuværende tidspunkt. Din læge eller psykiater (hvis du har en sådan) kunne også skrive til arbejdspladsen om hvilke hensyn de må udvise i en periode. Men først og fremmest åbenhed og information omkring hvad en depression gør ved dig som menneske, og hvem der bedst kan give arbejdspladsen den nødvendige information ved jeg faktisk ikke. Prøv at kigge på netdoktor.dk eller depressionsforeningen, der kan du finde andre og måske bedre råd. Held og lykke med det.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2006, 19:24   #3
Merje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Merje er ny på vejen
RE: Depression og flexjob

Hej Susanne, jeg siger tak for dit søde svar og vil da kigge lidt på de sider du beskrev, Knus frs Merje
Merje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2006, 11:25   #4
KM-Trekantsomraadet
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Bisidder

Hej jeg har læst dit indlæg, og ja det er ikke en rar situation du sidder i, for følelsen af hvem er ven eller fjende må være dukket op i dig flere gange.
I din sag har du brug for en bisidder der kan sikre at det du føler også bliver sagt. Du skrev "pakket ind", det mener jeg var en rigtig dårlig løsning, da din arbejdsplads så ikke får et korrekt indblik i din situation.
I LAFS har vi bisidder ordninger over hele landt, og jeg kan kun opfordre dig til at tage kontakt den vej.
Et andet tiltag bør også være din læge. Du har mulighed for at tage din læge med til samtalerne, og hvis du føler vedkommende kan tale din sag kunne det være en vinkel.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Depression - har jeg ret til sygedagpenge? Sass Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 30 03-09-2016 12:56
Kan man få flexjob pga. depression og stress Kalmia Spørgsmål ang fleksjob 35 11-11-2011 23:49
Spørgsmål ang. depression StonesTM Dit og Dat 19 24-06-2009 17:33
depression=ftp? knudsen Alt det andet 3 30-10-2008 14:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension