K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2013, 23:08   #1
1kreativ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2013
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
1kreativ er ny på vejen
Speciallægeærklæring

Er det sandt, at der skal en speciallægeærklæring til for lettere at kunne få førtidspension?

Mvh
AC
1kreativ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 23:16   #2
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
ja det forlanges der - men det betyder ikke det er lettere....og der kan indhentes nye...
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 00:11   #3
1kreativ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2013
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
1kreativ er ny på vejen
Hvor skal jeg søge om en speciallægeerklæring?
1kreativ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 00:25   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det burde din kommune finde ud af...hvis de mangler sådan en.....men det kommer selvfølgelig an på om du har søgt førtidspension eller hvor du er i dit forløb...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 00:40   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
En speciallægeerklæring er ikke noget man søger, men er noget kommunen beslutter om de vil indhente mht udredning.

Der kan indhentes rigtig mange, alt efter hvad man nu engang fejler.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 08:08   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Egen læge kan også henvise til speciallægeundersøgelse, som så vil ende ud i en specaillægeerklæring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 08:14   #7
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ved ikke hvad du skal bruge den til, hvis du er i en afklaring så kommer det hele af sig

selv, skal kommunen bruge noget fra en speciallæge så hendviser de dig til en.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 08:15   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og endeligt kan man også købe en speciallægeerklæring fra den speciallæge man går hos, men de koster typisk omkring 5000 kr, og det er langt fra sikkert speciallægen skriver noget der gør det ''lettere'' af få førtidspension - ofte skriver de lige modsat, med mindre man er så veldokumenteret syg, at det ligger lige til højrebenet. Hvilket er yderst sjældent.

Og med de nye reformer, så må speciallægen faktisk kun skrive alt det du kan, og klinisk funktion skal godkende erklæringen og derefter skrive deres egen - da kommunen fremadrettet KUN kan godtage speciallægeerklæringer fra Klinisk funktion.
- og de er først på plads fra Oktober 2013 (om alt går vel!).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 10:02   #9
esmum
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
esmum er ny på vejen
Min eksem på hænderne, blev sidste år anerkendt som en arb.skade med 10% men, og undervejs blev jeg henvist af arb.skadestyrelsen til Privathospitalet Ciconia i Århus, hvor jeg fik en udtalelse til brug i min arb.skade. Er ikke helt klar over om denne status er det samme som en spec,læge erklæring?
Jeg ønsker selv nærmere belysning af min arb.evne p.g.a. dette eksem,da det er blevet værre og efterhånden er meget invaliderende i hele min hverdag men kommunen har ikke bedt om spec.lægeerklæring, og faktisk "bagatelliserer" det. Hudlægen jeg gennem 2 år gik hos,kunne ikke gøre mere for mig, og det var ham der anmeldte det som en arb.skade, så der er jeg afsluttet. Skal jeg selv bede min læge om ny henvisning til den gamle hudlæge eller evt. arb.medicinsk klinik, for at få det belyst nærmere?
esmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 11:47   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kommer jo an på hvad det er du ønsker belyst..

Lægerne kan ikke vurdere din arbejdsevne, det er kun kommunen der kan det.

Lægerne kunne før 2013 belyse funktionsevnen, men der er kommet nye regler, hvor de vist kun må skrive om det man kan, og ikke nævne det man ikke kan.

Speciallægeerklæringerne bliver sikkert helt afskaffet til sommer når kommunernes lægeteam skal op at køre.

Hvis du er sygemeldt pga dit eksem, må du bede kommunen undersøge din erhvervsevne.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension