K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2008, 15:06   #1
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Arbejdsevne

Hej alle!

Når kommunen skal vurdere ens arbejdsevne, skal de så kun kigge på hvordan man har det på jobbet - hvad man kan og ikke kan der? Eller skal de samtidig vurdere og se på hvad man kan og ikke kan i fritiden og så lave en samlet vurdering?

Jeg er delvist sygemeldt og arbejder 27½ timer om ugen - for det meste passer det mig fint, men nogle dage synes jeg også at det er for meget.

Jeg har fået afslag på fleksjob, da man ikke mener min arbejdsevne er nedsat med 50%. Jeg lider af en kronisk tarmsygdom, men mit største problem er trætheden, som følger med sygdommen. Jeg arbejder næsten på normale vilkår i de 27½ timer - jeg må dog ikke få stressende opgaver og jeg skal have let adgang til toilet, når sygdommen er aktiv.

Når jeg arbejder 37 timer om ugen, kan jeg INTET i min fritid. Jeg er nødt til at sige nej til ALT i hverdagene og det er min kæreste som skal stå for langt det meste af de huslige pligter samt havearbejde.

Kan det være rimligt, at jeg skal arbejde 37 timer og så ikke have "et liv" i fritiden?

Er kommunen ligeglad med min fritid og ser kun på arbejdet?
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 16:45   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Arbejdsevne

Hej, klik ind på arbejdsevnemetoden og læs lidt om, hvad det handler om:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 17:48   #3
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Tak for linket. Jeg har læst det mange gange, både nu og tidligere, men jeg synes ikke helt jeg får svar på mit sprøsmål.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 17:54   #4
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pussi83 Se meddelelser
Hej alle!

Når kommunen skal vurdere ens arbejdsevne, skal de så kun kigge på hvordan man har det på jobbet - hvad man kan og ikke kan der? Eller skal de samtidig vurdere og se på hvad man kan og ikke kan i fritiden og så lave en samlet vurdering?

De skal se på din fritid også, men det er ikke sikkert at de gør det, det er dog noget af det man spørger til igennem din RP

Jeg er delvist sygemeldt og arbejder 27½ timer om ugen - for det meste passer det mig fint, men nogle dage synes jeg også at det er for meget.

Jeg har fået afslag på fleksjob, da man ikke mener min arbejdsevne er nedsat med 50%. Jeg lider af en kronisk tarmsygdom, men mit største problem er trætheden, som følger med sygdommen. Jeg arbejder næsten på normale vilkår i de 27½ timer - jeg må dog ikke få stressende opgaver og jeg skal have let adgang til toilet, når sygdommen er aktiv.

Når jeg arbejder 37 timer om ugen, kan jeg INTET i min fritid. Jeg er nødt til at sige nej til ALT i hverdagene og det er min kæreste som skal stå for langt det meste af de huslige pligter samt havearbejde.

Kan det være rimligt, at jeg skal arbejde 37 timer og så ikke have "et liv" i fritiden?

NEJ!

Er kommunen ligeglad med min fritid og ser kun på arbejdet?
JA - er der puls er der oss arbejdsevne

Du skal klage over dit manglende socialliv og kræve at blive sat ned i tid -----gør det skriftligt og kræv et skriftligt svar
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 18:01   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej du, sagsbehandleren/jobkonsulenten skal tage hensyn til dit helbred, så du kan klare hverdagene.

Der står feks. bla. i arbejdsevnemetoden:

Hvordan oplever du, at dit helbred påvirker dig i din dagligdag ift.

1) hjemlige funktioner

2) det sociale samvær med venner og familie

3) mobilitet

4) arbejdsmarkedet?


SÅ de skal tænke på det hele, så der også skal være plads til dine hjemlige funktioner - det kunne være det at klare og komme hjem og lave mad til resten af familien - Det bør vel ikke være sådan at man kommer hjem helt total smadret og går i seng med det samme - uden at lave mad til resten af familien.....
De skal tage hensyn til dig. Der er nogle herinde som har lavet en dagbog over, hvordan de har det og får lavet hverdag i arbejdsprøvning - sådan man kan få et overblik over, hvordan hverdagene hænger sammen....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 18:12   #6
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Okay - tak for jeres svar.

Jeg kunne heller ikke forstå det andet.

Jeg har endnu ikke modtaget min skriftlige afgørelse, regnede ellers med at den kom med posten i dag, men måske i morgen.... Men jeg skal helt sikkert i gang med at anke.

Og forresten -

Jeg kan se i linket, at der står, at man ikke kan klage over dét som står i ressourceprofilen.

Da jeg var til det sidste møde på kommunen, havde jeg haft min ressourceprofil til partshøring og vi rettede ressourceprofilen til. Jeg nævnte nogle ting, som jeg ville have stående. Min sagsbehandler sagde "Det kan ikke betale sig, at vi skriver dét, for der står så meget i forvejen i din ressourceprofil, så det læser de alligevel ikke...!"

Nogle ting skrev hun godt nok ind i rp'en - men direkte på hendes pc. Jeg havde ingen chance for at se, hvad hun i teorien skrev. Derfor sagde jeg til hende, at jeg gerne ville have den med hjem og læse inden jeg skrev under på den. Så sagde hun "Jamen når jeg skriver den ud igen nu, så kan vi ikke rette mere i den!"

Så jeg kunne ikke kommentere yderligere!

Jeg mener ikke at sagsbehandleren har skrevet noget forkert om mig i den forstand, men rp'en er ikke lavet i dét som jeg kalder samarbejde:

Da jeg i foråret 2008 blev kaldt til møde på jobcenteret mhp. udarbejdelse af ressourceprofil skrev jeg en masse ned, som kom med i den. Men mødet blev alligevel ikke brugt på rp'en og der gik ½ år inden min nye sagsbehandler blot tilføjede nogle få kommentarer hist og pist - det var så den rp!

Og jeg må nok sige, at hun ikke har gjort meget ud af det. Hun er ellers nyuddannet "...og ville gerne gøre det så godt hun nu kunne...", som hun på et tidspunkt sagde.

Nå, det var lidt et sidespring.

Sidst redigeret af Webmaster; 06-11-2008 kl. 18:47. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg...eller hvis man har mere til samme tråd..
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 18:50   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej du kan ikke klage selvstændigt over en ressourceprofil....

Men i forbindelse med en afgørelse hvor ressourceprofilen skulle ligge til grund.....der kan du klage over at den ikke er ok...og så vil de få den tilbage til ny afgørelse...

Så på en måde kan man godt klage over ens ressourceprofil....bare først når den ligger til grund for en afgørelse...

Desuden...har ressourceprofilen ikke været til partshøring hos dig....er den heller ikke ok...og der vil de også få sagen tilbage til fornyet vurdering...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 19:00   #8
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Egentlig fik jeg lov til at læse den igennem inden jeg skrev den under. Men jeg fik bare at vide, at der ikke kunne ændres i den.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 20:27   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der kan heller ikke ændres...men man kan/skal opdatere den når der er nye ting som høre hjemme i profilen...

Man plejer bare at skrive de nye ting under de gamle og så en dato ud for...så man kan se hvornår de nye ændringer er sket..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 22:35   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Der kan heller ikke ændres...men man kan/skal opdatere den når der er nye ting som høre hjemme i profilen...

Man plejer bare at skrive de nye ting under de gamle og så en dato ud for...så man kan se hvornår de nye ændringer er sket..
Jeg forstår det ikke helt, når i skriver om hvordan en rp kan opdateres, og at ting kan skrives f.eks. nedenunder.
I foråret da jeg underskrev min rp spurgte jeg sagsbehandleren om disse ting, og fik at vide, at når en rp er lavet færdig, så kan der ikke skrives mere i den, den bliver låst (og hun viste mig hvordan hun gjorde det), og så er der ingen der kan skrive mere i den.
Hvis der så sker noget nyt i sagen (f.eks. forværring af sygdom), så starter man på en ny rp, så en borger kan sagtens have flere rp'er.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsevne ash Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 07-07-2011 10:29
Arbejdsevne???? Helpfreak Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 20-04-2010 17:12
Under 1/3 arbejdsevne Susana Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 15-06-2009 21:08
Arbejdsevne Jøsses Alt det andet 8 12-06-2009 10:32
Fra arbejdsevne Vim Alt det andet 2 13-08-2008 23:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension