K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2010, 21:04   #1
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
hjælp til lidt indput

Jeg sider i rullestol er halvblind og halvdøv pgr af en blodprop desuden er mine arme slidt op så de kan ikke løftes ret meget mere.
Vi har lige fået afslag på hjemmehjælp da min samlever er rask desvære kører hun på arbejde mellem 6 og halv 7 om morgenen og er først hjemme efter 4 der skal hun hente vores lille datter i sfo og handle ind hun må hver weekend arbeje en ene dag da hun er nødt til og tage fri hvis jeg skal køres nogen steder hen så der er ret nusset i vores hjem, vi fik at vide af den dame der var og snakke hjemmehjælp at vi kunne søge til hjælp via §100 der kommer en i løbet af ugen og skal snakke §100 men hvad kan man søge hjælp til via den § som det er nu sider jeg allene hjemme fra klokken 8 til klokken 4 og kan ikke komme ud er er en venlig sjæl er kan guide os lidt da det virker som om at kommunen ikke giver mere end man selv spørger om.
vi har også en dejlig båd som vi nok på et tidspunkt får en plads til men som det er nu skal jeg købe mig til og få den gjort klar til og komme i vandet.
Alt der skal laves er noget jeg via egen lomme skal betales bare sådan noget som og få malet hegnet må vi købe os til.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 01:22   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du kan faktisk søge hvad som helst via § 100.
Du skal søge økonomisk tilskud til de økonomiske belastninger du har, som normale ikke har. Altså de udgifter du har, som de ikke har i et normalt hjem med 2 raske mennesker. (fx din båd kan du også søge til, men du kan være sten sikker på afslag for det er ikke noget man normalt har, mens havearbejde, rengøring og meget meget mere er noget af det du kan søge til)

For at være omfattet af § 100, skal du have en betydelig funktions nedsættelse, det er dine behov der bestemmer om du har det, og ikke det du fejler, derfor er det super ekstrem vigtigt at få beskrevet ordentligt hvilken forskel/hjælp, lige den! ting gør. Dvs beskriv det så en på 5 år kan forstå det, kommunerne er ikke selvtænkende.

Nu du ikke bor alene, forventes det (desværre) at kæresten tager over og agere personlig hjælper/rengørings M/K ol. Med andre ord, selv om at i er 2 til at svine/rode forventes det at din bedre halvdel klarer tingene alene. Dog er personlige ting undtaget, så som bla at få plejet ens fødder, det skal ens samlever ikke stå for, lige så kan din kæreste ikke tage til foredrag og kursus (der er relateret til dine ting) for dig, dog kan du godt søge om tilskud til pårørende kurser.

I den sammenhæng er det nok nødvendigt at du får belyst at din kæreste altså bare ikke kan det hele, slet ikke nu i har et mindre barn også, du kan jo ikke bare tage over grundet dine arme. Personligt er jeg mest til en detaljeret tidslinje (kl det til det, den ting, kl det til det, den ting osv) men det behøver ikke blive stillet sådan op så kommunen og evt ankestyrelsen kan se hvad hun har af tid (hvilket garentris ikke er en fløjtende fis) og samtidig få med at hun altså også har brug for at slappe af ind i mellem, ellers ender det da med at hun går ned med stress (og så har de pludselig en hel familie som koster dem, og ikke kun en person)

Ikke for at fornærme eller noget... sådan må du endelig ikke tage det... men måske det vil være en ide at overveje muligheden aflastnings familie, en eller 2 weekender pr måned, ikke kun for jer voksens skyld, men også for jeres lille datters, hun vil få oplevelser ud over det sædvanlige, en ekstra familie (ekstra gaver *gg*) i vil få mere tid til jer og til at nå nogle af alle de ting som ikke kan klares på samme måde med et barn i hælene (tro mig jeg ved ALT om at ting tager MEGET længere tid med unger i hytten, har 3 af slagsen) jeres datter vil opleve at komme til voksende som har tid, og opleve at komme hjem til et sæt forældre som har fået ladet op, som har lidt mere overskud... Det kan også være at i kan lave en fast ordning med besserne (eller måske hun er så heldig at have older som vil kunne hjælpe lidt, inden via lidt pasning (fx lørdag middag til søndag middag) eller måske med haven ell)??? Yder mere vil i få lidt luft til at dyrke jer, det har i garanteret ikke haft meget af i alt for lang tid, det vil styrke jeres forhold, det vil også give overskud, og gøre jer mere glade, igen til fordel for jeres datter.

Denne har en rigtig god forklaring på § 100. Man må også gerne kontakte dem, og søge vejledning, de er flinkie og rare *ss*: http://www.dukh.dk/viden/merudgifter...er-voksne-2005

Som tilføjelse til deres liste, skal det siges at den ikke er udtømmelig, har du andre ting, som ikke er med på listen, så søger du dem bare, et evt afslag anker du naturligvis, får du delvis medhold, så ank afslaget på de ting der er afslag på.

Har du ting, som du måske sys er lidt la-la at skrive på, skriv dem alligevel, de er med til at belyse dit funktions nivo, de er med til at bevise at I altså har brug for noget hjælp, og det efterlader lidt til afslag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 14:43   #3
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Puha da har fået svar angående §100 1500 blev det til
Ud af de penge skal jeg betale medicin få ordnet fødder(det var noget de selv fandt på)få ordnet haven samt det sidste nye som der er en anden tråd om holde vejen da kommunen har fundet ud af at jeg selv skal sørge for at den er brugbar, så jeg er spændt på hvordan det går.
det var da godt at det med vejen dukkede op og jeg har en have der skal holdes ellers kan jeg da se jeg var kommet under minimums grænsen.Men vejen ville jeg godt have sluppet for.
Her i kommunen bruger de flextrafik det virker som en dyr fornøjelse da hvis jeg skal genoptage og køre med ungerne i svømmehal hver torsdag vil koste mig 240 kr det kan jeg se jeg godt kan droppe puha da

Sidst redigeret af pinballs; 07-05-2010 kl. 14:47.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 15:11   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
er det flextrafik der vil koste så meget....for så må svømmehallen da ligge usandsynligt langt væk fra din bopæl...

Man kan tage 2 børn med under 12 år gratis....

35 kr for de første 10 km og efterfølgende 2.50 pr kørt km for de næste 30 km....og så falder den til 1.50 pr kørt km.....

Så er der selvfølgelig de 300 kr pr år som engangs beløb....men alt i alt er det vel ikke meget dyrere end hvis man skulle med offentlig bus...

Op til 2 ledsagere kan komme med....1 ledsager til halv pris af billetten...

Men alt dette ved du jo sikkert....

Jeg syntes bare lige at det lød meget dyrt det du skrev...da jeg læste det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 15:19   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
pinballs, nu ved jeg ikke hvor stort dit behov for kørsel er, men da min mor fik afslag på el-scooter, med henvisning til at hun kunne benytte flextrafik, medtog jeg i anken, at man kan kun køre 104 ture om året med flextrafik.

Min mor går til forskellige slags træning 3 gange om ugen, så alene der ville grænsen blive overskredet.

Og hun fik sin el-scooter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 16:21   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vovse ja og med flextrafik er der jo noget med at man ikke kan blive kørt til behandling osv , så der duer den jo heller ikke...

Men ved du om man må tage en el-scooter med i bussen, eller om det skal være en el-kørestol ?
  Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 22:42   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Men ved du om man må tage en el-scooter med i bussen, eller om det skal være en el-kørestol ?
Aner det ikke.

Min mor snakkede på et tidspunkt om, om det mon var muligt at tage den med til udlandet, altså med fly, for ellers vil hun ikke længere have nogen glæde af at rejse, og kan lige så godt blive hjemme. Men hun har vist ikke fået det undersøgt endnu.

M.h.t. bus må det være muligt at kontakte busselskabet og spørge, men jeg kan forestille mig, at det vil afhænge af om der er plads i bussen, og om man selv kan få den ind i bussen.

For barnevogne gælder det jo f.eks., at der kun må være et vist antal af dem i bussen, og når det antal er nået må evt. andre vente på næste bus.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 23:47   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Min mor snakkede på et tidspunkt om, om det mon var muligt at tage den med til udlandet, altså med fly
jeg er rimeligt sikker på du kan få den med i fly men koster sikkert kassen
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 23:33   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
jeg er rimeligt sikker på du kan få den med i fly men koster sikkert kassen
Præcis hvad jeg sagde til min mor.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 01:17   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Aner det ikke.

Min mor snakkede på et tidspunkt om, om det mon var muligt at tage den med til udlandet, altså med fly, for ellers vil hun ikke længere have nogen glæde af at rejse, og kan lige så godt blive hjemme. Men hun har vist ikke fået det undersøgt endnu.

M.h.t. bus må det være muligt at kontakte busselskabet og spørge, men jeg kan forestille mig, at det vil afhænge af om der er plads i bussen, og om man selv kan få den ind i bussen.

For barnevogne gælder det jo f.eks., at der kun må være et vist antal af dem i bussen, og når det antal er nået må evt. andre vente på næste bus.
Nu var det sådan noget som flexkørsel (har vi her i kommunen ) jeg tænkte på , men men vi må ringe til dem, jeg ved at man IKKE kan have dem med i busser og regionaltog her fra .. og i busser (movia-Ht osv ) kan man ikke få el kørestole med heller de er for tunge

men feks flekskørsel (som jo er handicap kørsel ) kan godt tage el kørestole så mon ikke de er til at snakke med om scooter ... får ringet til dem og giver besked her senere... og ja kunne være godt hvis de også kunne få dem med på ferie ,,men det står der en masse om på flyselskabers hjemmesider kunne være at vi skulle finde ud af det
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mangler indput til jobsøgning c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 11 03-09-2013 14:04
Lidt hjælp tak! Tullepigen90 Dit og Dat 7 25-08-2012 16:29
brug for lidt hjælp! joan2 Alt det andet 14 26-03-2011 01:41
Lidt hjælp og råd søges. Thelma Alt det andet 5 15-02-2010 07:23
forsøg på lidt hjælp Huldra Et godt link! 7 26-01-2009 19:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension