K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2012, 11:02   #1
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Red face Opfylder jeg betingelserne for fleksjob ?

Jeg synes jeg har læst mange af de super gode links der ligger øverst og mange gode tråde - men ikke lige fundet svaret.

Jeg blev sygemeldt 1.5.2012

I min journal har kirurgen skrevet "derudover er der ikke yderligere behandlingstiltag"

Jeg er opereret i 2003 (i begge hænder), 2009 (nakke) og 2012 (nakke)
Revalideret 2004 - 2006

Mine hænder og arme duer ikke ret godt pga. nerveskader.

Min ressourceprofil har jeg selv fået lov at skrive og den er næsten færdig.

Igår havde jeg et rigtig godt møde på Center for vejledning og afklaring - vi fandt et par muligheder for praktik.

Arbejdstiden er lagt op til 4 timer om dagen incl. køretid frem og tilbage - 3, max. 4 dage om ugen.
Dvs. at i allerbedste og mest optimistiske senarie kan jeg komme op på 16 timer om ugen.

Næste skridt er et møde med en jobkonsulent der skal hjælpe os med det praktiske med at finde praktikken

Jeg er ok optimistisk omkring forløbet og at det ender med et fleksjob - men er der noget jeg ikke er opmærksom på ?

Hvor lang tid og hvor mange praktikforløb kan jeg forvente at skulle igennem inden jeg kan blive godkendt til fleksjob ?
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 11:32   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er da alt afhængig af din situations udvikling. Ansvaret for en ressourceprofils udfærdigelse er mig bekendt en offentlig opgave, men du kan selvfølgelig komme med dine input.Håber du får den for dig bedste udgang på hele forløbet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 11:53   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej GitteL

Har en bekendt der arbejder i kommunen. H*n fik bevilliget fleksjob efter kun 4-5 måneder, uden arbejdsprøvning i anden virksomhed!

Så forsøg at finde en kompetent person i kommunen og få altid alle parter til at "spille samme melodi", så kan det måske gå rimeligt hurtigt ???

Ps. Få også en person med kendskab til RP'er til at gennemgå Din for fejl og mangler


Men der er jo - desværre - også dem der har været hele møllen igennem og brugt mere end 5 år på en fleksjobvisitation... -men dem gider vi ikke at tænke på lige nu !!!



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 12:06   #4
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det lyder som om det kan gå hurtigt - jeg har jo også "været i systemet" on/off siden 2002 hvor jeg første gang var sygemeldt.

Jeg synes jeg har det fint med coachen på CVA.

Ideer til hvor jeg kan finde hjælp til ressourceprofilen ?
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 13:14   #5
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Question

Noget af det jeg er i tvivl om er fx mindste timeantal til fleksjob ?
- er der et minimumstal ?
Er det ved over 30 timer eller hvor mange man ikke kan blive fleksjobber ? (det kommer jeg ikke i nærheden af, bare for at vide det)

Hvor mange uger skal en praktik være for at blive "godkendt" ?

Kan læse mange skriver om praktik der ikke bliver godkendt ?
- er det til fleks eller andet ?
- hvad kan afgøre om en praktik bliver godkendt eller ej ?
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 13:28   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af GitteL Se meddelelser
Noget af det jeg er i tvivl om er fx mindste timeantal til fleksjob ?
- er der et minimumstal ?
Er det ved over 30 timer eller hvor mange man ikke kan blive fleksjobber ? (det kommer jeg ikke i nærheden af, bare for at vide det)

Hvor mange uger skal en praktik være for at blive "godkendt" ?

Kan læse mange skriver om praktik der ikke bliver godkendt ?
- er det til fleks eller andet ?
- hvad kan afgøre om en praktik bliver godkendt eller ej ?
Hej Gitte
Som sådan er der ikke et nedre timetal for fleksjob, men praksis har i en del kommuner været omkring 12,5 timer om ugen, da timetal derunder vil blive en ekstra udgift for arbejdsgiver. Med den ny reform, der træder i kraft næste år, vil det være muligt at blive visiteret til fleks selvom man kun har en arbejdsevne på fx 2 timer/uge.

Jeg ved ikke, hvor mange timer en praktik skal være for at blive godkendt, men når en arbejdsprøvning ind imellem ikke bliver godkendt er det nogle gange, fordi personen har sygemeldt sig og været der så lidt, at kommunen ikke kan vurdere arb.evnen. Derfor siger alle herinde, at det er vigtigt at møde op, og når man ikke kan mere, så skal man sige det til sin kontaktperson og sikkert også jobkonsulenten. Man skal så vidt muligt ikke bare melde sig syg hjemmefra og så blive hjemme
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 13:29   #7
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jeg kan tivertifald fortælle dig, du skal ikke komme op på over 20 timer (kommer jo også lidt and på skåne behov for så bliver det hip som hap)
Angående min. timer til flex, så kan du være helt rolig, jeg bange for du kan komme ned på 1 time om ugen fra den 1-01-2013 og fortsat være flexjob berettiget, at arbejdet helt sikkert ikke findes er noget andet, så pt skal du bare finde ud af hvad du kan klare af timer og skåne behov, alt andet er lidt ligemeget desværre
Held og lykke til
PS. Jeg vil også, igen desværre, opfordre dig til at trække et par timer fra i din praktik, det vil sige, hvis 100 % er lig med 16 timer så få arbejdet til kun at blive til 13-14 timer, så kan du måske blive længere i jobbet, end du skal igennem en masse mærkelige ting, fordi du måske på et tidspunkt ikke kan arbejde 16 timer men måske kun 13 timer
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 13:55   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Synes det er en lidt problematisk måde at råde folk på - på mig virker det som om at du opfordre til at "gøre sig mere syg" for at havne på mindre timetal

Vi skal alle gøre det vi kan, hverken mere eller mindre og der er ingen nemme måder at få fleksjob på.

Kan godt forstå at nogen kan "få ondt i r...." hvis de ser et indlæg som dette - det virker som om man kan snyde sig til fleksjob

Jeg er i øjeblikket meget sensitiv, bær over med mig hvis du/I er uenige
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 15:17   #9
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Egentlig er jeg enig med dig, tumnus - men jeg kan også godt se at når man har gode og dårlige perioder, skal man passe på ikke at presse sig højt op i timeantal i en god periode og så gå helt ned.

Det mest hensigtsmæssige må være at finde den gyldne middelvej og det var også sådan jeg læste rådet fra bananen - jeg synes det er et godt råd og noget man skal være opmærksom på.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 15:49   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der stå ikke i loven om noget timetal
men regn med dette
1
din funktionsevne skal være dokumenteret lægefagligt til cirka 50 procent
2
det er ikke et antal timer, men dine effektive timer(alså udføre det samme arbejde som en rask)

uden så bliver det svært og få et

3
Alle sager er forskellig, så man kan ikke sige om du er berettigede til fleksjob

men som jeg læser din sag, tror jeg du har en god mulighed for det

bliver alså harm hvergang jeg ser det
det er alså en sagsbehandler som ansvaret for en ressourceprofil

det eneste du skal er at komme med kommentar i en partshøring
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension