K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2010, 23:36   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Sagsbehandlere der ikke svarer !!

Hej,

Dette er ikke noget spørgsmål, det er såmænd bare en konstatering af at jeg hader sagsbehandlere der ikke svarer eller ringer tilbage på ens tlf. beskeder. Det er så p... irriterende.

Der er sikkert rigtigt mange af jer, der har masser af erfaringer ligesom jeg hermed, jeg skulle bare lige have luft for jeg hader bare når man rykker igen igen for at komme øverst i deres indbakke. Det er simpelt hen for uholdbart !!

Hvad gør I for at få dem til at svare ?

Jeg rykker pr. mail, sender mailen en gang til og en gang til senere. Når man så ringer og rykker, så er de gerne optaget af et møde. Når man så endelig får en møde dato så bliver de syge, endda 2 gange i træk, jeg bliver sindssyg.

Nå men har I andre gode råd så sig til, måske skulle man begynde at sende dem slikposer i stedet så de kom på "nettet".

Jeg er sikkert bare lidt utålmodig fordi jeg endnu ikke har mødt min sagsbehandler som jeg fik i november, 2009 og som jeg ikke aner hvor står i min ftp. sag. Det er saft susme ikke for hyggeligt og hun har jo oceaner af arbejde i forvejen sikkert og ikke forfærdelig meget tid til noget som helst.

F... det.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 23:42   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Venter selv på svar .

har den oplevelse jo mere ens sag går i mod kommunen, jo mindre svare de
først efter arbejdsprøvning og nu partshøring.

når jeg skriver går i mod kommunen, er at man ikke kan arbejde 37 timer.

har haft en sagsbehandler siden marts 2009 jeg aldrig har set, slå den

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-01-2010 kl. 23:44.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 23:59   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
altså, nu har jeg det med at prale -så: slået

3 år -nogen højere

uf, ja, kende kun alt for godt til at bare måtte afvente -meeen håbet er lysegrønt ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 00:15   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det hænger sikkert sammen med kommunens refusion fra staten.

Hvis refusionen betyder, at der "bare" skal være kontakt eller skrives et notat i sagen hver 3. måned, ja... så sker der sikkert ikke en s.... i 3 måneder MINUS een dag.

Gad vide, om nogen her på siden kan genkende mønstret med faste intervaller.

Kommunekassen tæller mere end andet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 07:54   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
De sidste par år min sag kørte gjorde jeg det, at hver eneste gang min sagsbehandler trådte ved siden afleverede jeg en klage til jobcenterchefen.
Så vidt jeg husker fik jeg ikke altid svar på mine klager, men de fik gerne sat lidt gang i tingene.

Da jeg afleverede den sidste oplevede jeg, at den unge pige i receptionen tiltalte mig ved fornavn inden hun havde set mit navn på papirerne, da fik jeg en fornemmelse af at være blevet lidt for kendt.

men hvis man klager skal man huske at skrive tydeligt, at det er en KLAGE TIL JOBCENTERCHEFEN, da den ellers bare vil gå til sagsbehandleren.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 10:50   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Dahm, det var længe ikke at se sin sagsbehandler, men hvis det så i det mindste ringer eller skriver så man har en kommunikation i gang. Det er ok med arbejdspukler og sygdom, men jeg syntes at når man har været syg 2 gange i træk, så vender man hurtigst tilbage med en ny dato når man er tilbage på pinden.

Ja man har sku helt glemt hvordan det er at arbejde og sylte sager når der var travlt, men her handler det jo om mennesker og dem er der altså bare for få af i det kommunale til at behandle sager som vores.

I morges havde jeg så dog fået en mail fra min sagsbehandler hvor der stod:

"Godmorgen, jeg vender tilbage til dig hurtigst muligt".

Arrrrgghh, så kom dog med den dato.

Jeg havde simpelt hen skrevet til hende igår om hun ikke nok ville vende tilbage, for jeg gad ikke blive ved med at rykke. Nu må vi så se hvornår hun vender tilbage igen igen.

"Tålmodighed er en dyd hvis man gider at vente", og det skal vi jo

PS. Jeg har også prøvet den med at klage til jobcenter chefen, to gange. Første gang gik det godt, med at få ny sagsbehandler kørt i stilling til mig, anden gang for en mdr. siden, fik jeg en auto mail retur hvor der stod "Jeg er ikke at træffe indtil videre". Tak for kaffe siger jeg bare, hun har nok fået også travlt.

Sidst redigeret af Enteneller; 27-01-2010 kl. 10:54.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 11:40   #7
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Det er virkelig frustrerende, når man end ikke får en 'modtaget - det vil jeg se på'. Min sagsbehandler præsterede også at lave en aftale om et møde, som hun derefter aflyste, uden at give mig besked. Så sad jeg der og gloede i evigheder, indtil een af hendes kolleger kom og sagde 'guuuuuud, har du ikke fået besked?'
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 11:45   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Det er virkelig frustrerende, når man end ikke får en 'modtaget - det vil jeg se på'. Min sagsbehandler præsterede også at lave en aftale om et møde, som hun derefter aflyste, uden at give mig besked. Så sad jeg der og gloede i evigheder, indtil een af hendes kolleger kom og sagde 'guuuuuud, har du ikke fået besked?'
det er menneskeligt og lave fejl, problemet er når man læser på K10, så laves de på samlebånd.

hvis det var en privatvirksomhed, var den gået konkurs
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 11:48   #9
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er menneskeligt og lave fejl, problemet er når man læser på K10, så laves de på samlebånd.

hvis det var en privatvirksomhed, var den gået konkurs
Du har helt ret. Jeg ville nok også ha' kunne trække på skuldrene af det, hvis det ikke var fordi, det bare var endnu engang i et 3 år langt forløb, jeg følte mig skidt på, for at sige det mildt.

Det var i øvrigt mit allersidste møde med dem, hvor jeg skulle ha' nogle oplysninger om udbetaling af min førtidspension, og jeg følte det vitterligt som om, at de lige skulle nå at sparke til mig en sidste gang, inden de måtte slippe grebet om mig. Men som du også siger - hvilken privat virksomhed ville glemme at ringe til kunderne og fortælle, at mødet var aflyst? Og hvis det en sjælden gang ville ske, ville der så i det mindste ikke komme en oprigtig undskyldning fra den ansvarlige?
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 13:20   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja og selvom vi har fat i de ansvarlige i jobcentrene, så er man ofte bange for, at det ikke er godt nok og det er jo derfor, at der gang på gang på K10 nævnes borgmesteren og medierne som "klage instanser". Folk føler sig simpelt hen magtesløse.

Hvis ikke jeg selv havde haft penge at leve for under min sag, så var jeg da ruineret, jeg har jo ikke børn boende og kan derfor heller ikke få boligsikring, ikke ret meget i al fald. Der er ikke noget at sige til, at der er (så meget) socialt bedrageri i Danmark, det er da fordi man ikke har råd til at være syg eller ude af arbejdsmarkedet og da slet ikke hvis man er gift eller samlevende.

Det bider sig selv i halen at kommunerne ikke får ekspederet sagerne, så satser de på behandling af socialt bedrageri og sylter alt andet. De skulle få behandlet de afklaringssager der er og så se på hvorfor der er så mange på kontanthjælp, der er sikkert rigtigt mange der ikke kommer i afklaring eller har kræfter der til. De har da brug for hjælp ingen tvivl om det.

Jeg har i øvrigt også oplevet at møde op forgæves. Det var på det første møde med min nye sagsbehandler. Jeg checkede så ind i receptionen, at jeg skulle mødes med hende, de sagde ok og lidt over møde tid blev jeg hentet ind af en mand ! Han fortalte så, at min sagsbehandler var "uarbejdsdygtig" idag = (syg, vil jeg tro?), men at han da lige kunne se på min sag!!!. Tjaaaa det er så bare lige et par speciellægeerklæringer, journal rapporter, status rapporter, 2 arbejdsprøvninger osv. + en ressourceprofil der lige skal opdateres. Jeg valgte simpelt hen at få booket et nyt møde med min sb, for ellers var jeg da gået i udbrændtheds tilstand, hvis jeg skulle have sat ham den anden ind i min sag.

Nogen gange så er de sku lidt naive "oppe" på den kommune der.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Håber nogen kan svarer :) vedr. kontanthjælp capi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 27-05-2013 21:02
Hvorfor svarer sagsbehandlere ikke på mails. Enteneller Alt det andet 19 19-04-2010 07:17
Hvert femte ministerium svarer ikke på mail buster Politik og Samfund 1 31-03-2010 00:20
Sygedagpenge svarer ikke på min klage charho Alt det andet 10 22-02-2010 09:01
Jobcenter svarer ikke på min mail charho Alt det andet 11 15-01-2010 02:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension