K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2010, 10:02   #21
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
så må du jo søge om hjælp til at få barn bragt i skole, og hjælp til indkøb osv...

men den der med forbrugsgode... det har vist været oppe her før.. i en tråd om knallert tror jeg jeg så den sidst... skal se om jeg kan fange den..


http://www.k10.dk/showthread.php?t=13899 søgeord knallert


http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...hj%E6lpemiddel søgeord forbrugsgode hjælpemiddel

Sidst redigeret af Huldra; 18-08-2010 kl. 10:08. Årsag: link
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 11:27   #22
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hjælpemidler og forbrugsgoder

"Definition
Forbrugsgoder er produkter, som er fremstillet
og forhandles bredt til sædvanligt forbrug
overfor den almindelige befolkning. Udover
hjælpemidlerne er der også situationer, hvor
et almindeligt forbrugsgode kan afhjælpe
følgerne af et handicap eller gøre hverdagen
lettere. I de tilfælde kan der søges om støtte
efter Servicelovens § 113."

Læs mere om reglerne her http://www.dukh.dk/viden/dukhs-lovgi...elpemidler.pdf
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 12:37   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er en klar afgørelse om at cyklen godt kan gøre det ud for hjælpemiddel bed hende fra kommunen om at læse det print evt afgørelsen ud
Citat:

Afgørelse:

Ankestyrelsen fandt, at kvinden var berettiget til bevilling af en tohjulet cykel med hjælpemotor efter reglerne om forbrugsgoder, der udelukkende fungerede som hjælpemidler til at afhjælpe den nedsatte funktionsevne. Det betød, at hun kunne få hjælp svarende til den fulde anskaffelsesudgift eller hjælp som udlån.


Begrundelsen for afgørelsen var, at en tohjulet cykel med hjælpemotor var et forbrugsgode, og at der i kvindens tilfælde var tale om et forbrugsgode, der udelukkende fungerede som et hjælpemiddel.


Ankestyrelsen lagde ved afgørelsen til grund, at kvinden var omfattet af den personkreds, der kunne modtage støtte til anskaffelse af hjælpemidler og forbrugsgoder. Ankestyrelsen lagde endvidere til grund, at hun opfyldte betingelserne for at få et hjælpemiddel, der gjorde det muligt for hende at komme omkring i nærmiljøet.


Ved vurderingen af, at en tohjulet cykel med hjælpemotor var et forbrugsgode, lagde Ankestyrelsen vægt på, at der var tale om et produkt, der blev fremstillet og forhandlet bredt med henblik på sædvanligt forbrug hos befolkningen i almindelighed.


Det fremgik således af sagen, at flere cykelhandlere havde oplyst, at tohjulede cykler med hjælpemotor indgik i forretningernes varesortiment, og at de var på lager eller kunne fremskaffes fra dag til dag. Forhandlingen af disse cykler var et rimeligt nyt fænomen, som var i tiltagende. Køberne af disse cykler havde været ældre, som ikke havde kræfter til de lange cykelture op ad bakker eller i modvind, men som gerne ville motionere.


Ved vurderingen af, at den tohjulede cykel i kvindens tilfælde var et forbrugsgode, der udelukkende fungerede som et hjælpemiddel, tog Ankestyrelsen udgangspunkt i kompensationsprincippet. Det fulgte heraf, at personer med nedsat funktionsevne i videst muligt omfang skulle kompenseres for følgerne af deres nedsatte funktionsevne. Afgørende for, om et forbrugsgode udelukkende fungerede som et hjælpemiddel fandtes på denne baggrund at være et spørgsmål om, hvorvidt der også for den handicappede var en forbrugsgodeværdi knyttet til forbrugsgodet, således at den handicappede ville blive overkompenseret ved bevillingen, eller hvorvidt forbrugsgodet alene kompenserede for den nedsatte funktionsevne.
Hele afgørelsen her http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...middel&page=11
  Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 16:50   #24
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Tusinde tak for det. Den tekst er god.
AT et forbrugsgode kan sagtens udgøre et hjælpemiddel.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 21:18   #25
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Så har hun været her idag. Hun var meget sød og rar. Gav nogle gode tips til fx. klodser under sofaen og min farvoritstol.
En badeskammel til brusekabinen.
Hun inviterede mig ud til deres hjælpemiddelcentral i Søborg for at se, om der er nogle knive Jeg kunne få glæde af. Har nogle gange problemer med at skære kød ud.

Ang elcykel talte vi frem og tilbage. Hun spurgte en del, og Jeg svarede så godt jeg kunne.
Hvis den går igennem, som hun egentlig ikke mente den gjore, da det jo er et forbrugsgode, ville de kun give 50 % af beløbet.
Jeg fortalte hende, at et forbrugsgode godt kunne være et hjælpemiddel, som Hun så lidt forbløffet ud over at høre det.
Jeg fortalte også om ankestyrelsen, og tilbød at sende den til hende, hvilket hun meget gerne ville have.

Alt ialt et meget behageligt besøg, men nu må Jeg venter og se hvad det ender med.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 21:34   #26
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Wodpoulsen, så håber jeg sørme at der kommer noget godt ud af det.. både badebænk, knive og så den el-cykel..
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 22:22   #27
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Glad for at høre, det gik godt og at man gav dig nogle fine tips.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 12:42   #28
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Så er der et fint afslag til mig....

Jeg har så ondt, at Jeg må gå mere end at cykle og det er heller ikke gost, så...
Jeg har købt mig en brugt en selv. Jeg kan ikke vente mere.
Min led bliver jo dårligere og dårligere jo mere Jeg overbelaster dem, når Jeg har Fibromyalgi.
Ved ikke om Jeg gider anke. jeg får jo ikke en prut ud af det.

Jeg VIL bare ikke sidde låst fast herhjemme.

Jeg er så glad for min cykel, jeg kommer hurtigt langt omkring..
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 22:49   #29
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Tillykke med at have taget handling i eget liv, man kan jo heller ikke hensygne resten af livet i hjælpeløshed. Håber du får stor glæde og mobilitet ud af den. Måske jeg skulle prøve en af en gang... men jeg håber nu stadig at kunne komme tilbage på min.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 23:09   #30
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Så er der et fint afslag til mig....

Jeg har så ondt, at Jeg må gå mere end at cykle og det er heller ikke gost, så...
Jeg har købt mig en brugt en selv. Jeg kan ikke vente mere.
Min led bliver jo dårligere og dårligere jo mere Jeg overbelaster dem, når Jeg har Fibromyalgi.
Ved ikke om Jeg gider anke. jeg får jo ikke en prut ud af det.

Jeg VIL bare ikke sidde låst fast herhjemme.

Jeg er så glad for min cykel, jeg kommer hurtigt langt omkring..
Jeg syntes da du skulle anke.. især taget i betragtning at andre har fået medhold efter en klage. og dit er jo pga handicap.. sku da ikke bare fordi du er sløv og doven..
for så får du en ny en, ingen ved jo hvor længe den brugte virker..

men det bestemmer du jo helt selv, og forstår klart at du også kan blive træt af alle de klager...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge fp Talluha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-12-2012 11:34
Tør jeg søge KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 31-10-2012 09:51
Fibro + elcykel pls73 Alt det andet 4 20-05-2011 11:32
Mit afslag på elcykel er simpelthen så morsom. Wodpoulsen Hjælpemidler til handicappede 17 16-12-2010 19:54
Kan jeg søge?? missme At søge førtidspension 3 15-01-2010 10:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension