K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2012, 12:46   #1
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Kan de det?

Hej med jer.
Jeg har brug for at få besvaret et spøgsmål ang modregning i pensionen.

Jeg er fp og min mand er arbejdsløs på 2 år.
han har lige fået erstatning fra sit tidligere arbejde (erstatning for tabt arbejdsfortjenste)pga en ullykke han var ude for i 2009.

Da han arbejdede blev jeg trukket de 30 kr for hver 100 kr jeg tjente fordi han havde en ok løn.
men nu er hans erstatning medregnet min pension for i år selvom det er penge han har fået pga han mistede dem da han gik sygemelt

kan det nu også passe at de skal regnes med for i år? når det faktisk er penge han har "tjent" i 2009-2010 må de det?
det skal lige siges at det er ikke en stor erstatning og pengene er jo brugt da vi i et par år har levet på et underskud netop pga den arbejsskade han var ude for.

jeg mener bare jeg er jo blevet trukket i pension dengang han gik sygemelt og nu skal de igen medregnes.

Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 13:22   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan absolut bede skat om at periodisere beløbet, så det bliver betragtet som hørende til de enkelte år, du nævner. Send/mail dokumentation til skat, og bed om at få det ændret. Har pæn betydning, hvis beløbet gør, at der skal betales topskat i udbetalingsåret. Du er jo nok ikke blevet modregnet for det beløb tidligere, da man vel ikke kræver skat af fiktive indkomster. Men tag fat i skat alternativt din evt kommunale sagsbehandler.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 13:28   #3
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidixxx Se meddelelser
Hej med jer.
Jeg har brug for at få besvaret et spøgsmål ang modregning i pensionen.

Jeg er fp og min mand er arbejdsløs på 2 år.
han har lige fået erstatning fra sit tidligere arbejde (erstatning for tabt arbejdsfortjenste)pga en ullykke han var ude for i 2009.

Da han arbejdede blev jeg trukket de 30 kr for hver 100 kr jeg tjente fordi han havde en ok løn.
men nu er hans erstatning medregnet min pension for i år selvom det er penge han har fået pga han mistede dem da han gik sygemelt

kan det nu også passe at de skal regnes med for i år? når det faktisk er penge han har "tjent" i 2009-2010 må de det?
det skal lige siges at det er ikke en stor erstatning og pengene er jo brugt da vi i et par år har levet på et underskud netop pga den arbejsskade han var ude for.

jeg mener bare jeg er jo blevet trukket i pension dengang han gik sygemelt og nu skal de igen medregnes.

Syntes du skal tale med den sagsbehandler, der har at gøre med udbetaling af din pension. Du skriver du er blevet trukket igen, og der skal naturligvis ikke trækkes to gange.

Jeg kan ikke lige gennemskue, at de har trukket i 2009/10 af en indkomst/erstatning der ikke er udbetalt før her i 2012, med mindre i glemte at få lavet en ny beregning, da din mand gik på sygedagpenge? Hvis ikke, så fanger bordet desværre. Er der ændringer i husstandens indkomst, så skal man sørge for at kommunen får besked inden et 1/2 år efter ændringen, sådan at din pensionsudbetaling hele tiden passer. Der er en ulige forskel, for borgeren kan højest få reguleret for et 1/2 år baglæns mens kommunen kan gå år tilbage.

Så fik i ikke underettet pensionskontoret om ændret (mindre) husstandsindtægt i 2009/10 så har du fået for lidt i pension i de år og står uden muligheder nu, for at få det reguleret - da du højest kan gå et 1/2 år tilbage.

Men tal alligevel med SKAT og din sagsbehandler der har at gøre med udregning/udbetaling af din førtidspension.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 20:34   #4
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Ja der har vi nok lavet en fejl dengang at vi ikke har ændret hans indkomst. men vi kendte jo ikke hans løn fra måned til måned fordi han kun var sygemelt i perioder. skulle man så have lavet ny inkomstberegning hver måned til kommunen?.

det lyder godt nok besværligt men nu er det selfølgelig også for sent
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 21:11   #5
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidixxx Se meddelelser
Ja der har vi nok lavet en fejl dengang at vi ikke har ændret hans indkomst. men vi kendte jo ikke hans løn fra måned til måned fordi han kun var sygemelt i perioder. skulle man så have lavet ny inkomstberegning hver måned til kommunen?.

det lyder godt nok besværligt men nu er det selfølgelig også for sent
Ja, hver 5 md. gør man klogt i at tjekke at ens ægtefælle/samlevers indkomst passer sådan nogenlunde. Tjener ægtefællen/samlever mindre end beregnet snyder man sig selv, og tjenes der mere så får man en ekstraregning.

Men prøv på SKAT alligevel, at få det udbetalte i tabt arbejdsfortjeneste på i de år/periode det drejer sig om, som Stampe skriver - så kommer det måske til at passe alligevel, da indtægten blev sat for højt i 2009/10 og i undgår at det bliver modregnet her i 2012.

Det er et forsøg værd.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension