K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2010, 07:09   #1
nutcase
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
nutcase er ny på vejen
Hjertesygdom og Førtidspension

Jeg fik FP in sommer of 2008 pga. hjertesygdom. Jeg fik FP i mit første forsøg.
Jeg er 53 år og der er ingen indgreb eller operationer der kan hjælper mig.Og siden 2007, hvor jeg fik et hjerte tilfælde har mit helbred bliver værre.
Men mit spørgsmål er hvor mange har fået FP pga. hjertesygdom og procentmæssig, hvor mange førtidspensionister er kroniske syg pga. hjertesygdom?
Er der et sted på internettet hvor man finder statistiker om førtidspensionister?
nutcase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 08:10   #2
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Jeg har også fået fp pga. hjertesygdom....

Var også så heldig den gik igennem i første forsøg da der ikke er flere behandlingsmuligheder...udelukkende medicinsk
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 08:19   #3
nutcase
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
nutcase er ny på vejen
Det samme med mig. Jeg tager maximum dosis af....alt. Men bliver mere og mere træt med tiden. Ekspert læger siger jeg skal bliver ved med medicinen. Føler jeg er totalt opgivet. Prøv at får det bedste af hver dag. Heldigvis har jeg ikke har noget psykisk problemer. Er nødt til at tager hver dag hver for sig.
Dødsangst er noget jeg ignorere for jeg føler jeg har opnået meget i liv.
Men jeg ved der er andre i min situation der har det meget værre.
nutcase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 08:34   #4
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Citat:
Jeg tager maximum dosis af....alt. Men bliver mere og mere træt med tiden. Ekspert læger siger jeg skal bliver ved med medicinen.
samme her og man må leve med alle de bivirkninger som er fra medicinen
trætheden er en af de meget slemme men har lige fået en ny slags medicin i stedet for betablokker som jeg slet ikke kunne tåle...det har hjulpet rigtig meget på mine årespasmer ...har kun fået dem 4 uger endnu så håber det bliver ved

Ellers har jeg fået en dejlig ro på siden fp er bevilliget (maj 2009) da jeg slet ikke kunne holde til at arbejde mere og havde en meget dårlig samvittighed...

Jeg tager også hver dag som en gave... og dødsangst kan da lure lidt indimellem men heldigvis ikke noget jeg vil lade overskygge mit liv
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 08:43   #5
nutcase
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
nutcase er ny på vejen
Jeg føler alt de medicin er nødvendige men er en slags gift for kroppen. Husk at får din andre organer checkede i gang i mellem især leveren.
Jeg forstår godt med ro på hverdag. Jeg var så nervøs inden afgørelsen men min sagsbehandler forsikrede mig min chancer var 85%.
Jeg arbejdet som receptionist om natten i 7 år men det var et dejligt job. Sikkert en omvaltning fra en dag til den anden. Jeg fik hjertetilfælde og var "væk" i 3 minutter i ambulancen. Fik en sten samme dag og en 2 måneder senere og en tredje 3 måneder efter nummer 2. Det var i 2007.
2007 var en slags intern kamp og sådan er det hver dag. Jeg tror vi forstår hinanden på en måde.
Godt du har en familie omkring sig. Jeg har en datter og kæreste (og kat). Meget vigtigt at have støtte rundt omkring os!
nutcase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 09:06   #6
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Har også fået stent og ja det er rigtig man skal huske at tænke på de andre ting i kroppen ...som jo kan tage skade af medicinen

Jeg var salgskonsulent og havde aldrig prøvet at være hjemme udover ferie så ja det var en mega omvæltning...kan helt følge dig der

Citat:
Jeg tror vi forstår hinanden på en måde.
ja det tror jeg bestemt også

Dejlig du har din familie ...jeg er så heldig at have min dejlige samlever som er guld værd...derudover har jeg 4 børn og en papsøn som man siger...3 dejlige børnebørn ...mine forældre og svigerforældre...ja jeg er helt sikkert heldig og er utrolig taknemlig ...og støtten ja den er uvurdelig

Kulden vi har haft denne vinter er bestemt heller ikke lige så sjov når man er hjertepatient...svært at komme ud uden at få det rigtig dårlig...føler sig meget indespærret... så jeg glæder mig meget til det bliver forår (som det heldigvis nu ser ud til at begynde på)
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 11:12   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Tjaah, jeg fik en blodprop i hjertet oktober år 2006 blev hasteindlagt og fik indsat en stent i hjertet på Riget. Har desværre dårligt kredsløb og må æde oceaner af medicin med alle de åndssvage bivirkninger der følger med

Jeg går også bare og glæder mig til at jeg kan komme ud at spadsere for kredsløbets skyld, for vinteren har været rigtig hård ved mig, og jeg er sq bare konstant syg, ØØØØVVV!

Men ja, uden støtte og kærlighed fra skøn kæreste, var jeg nok heller ikke så kry som jeg er
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Jobkrav kan føre til hjertesygdom-arbejdsskade zuza Politik og Samfund 0 30-01-2008 15:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension