K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2015, 09:00   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Nedsættelse af timer i ens flexjob.

Hej alle sammen

lige et spørgsmål ang. midlertidige nedsættelse af timer i ens flexjob.

Jeg er p.t sygemeldt pga. stress men har fået afvide af læge jeg godt må starte op på nedsat tid. jeg har både min fagforening inde over,plus min jobkonsulent. og begge bakker mig op i alt det her gedemarkede.
jeg ringede i går til mit arbejde og sagde at jeg havde en bisider med til sygesamtale nr.2 (( Min leder fik utroligt" travlt med at ligge røret på da jeg sagde jeg havde en bisider med. )) for så er jeg sikker på at min leder ikke overfuser mig eller finder på at manipulere. både min jobkonsulent og min fagforening har været på banen i det stille og har ordrettet" sagt ( Det er jo rent mobning den sag her. og også det med at jeg havde nedskrevet alt" af episoder,datoer,og ja,sågar været så snu jeg har taget billeder med min mobil tlf. så jeg også kunne vise beviser for hvad jeg oplevede når jeg møder ind på arbejde næsten dagligt. ) plus jeg nu er SÅ" HELDIG" at jeg i fredags modtog brev fra epielepsi hospitalet i Dianalund. Brevet jeg har modtaget handler om.. jeg fik foretaget en EEG. test og inden for de ca. 30 min. en EEG. test tager kunne lægerne se 4. epilepsiske anfaldsmarkeringer-optræk ud af 6. markeringer. Og det er dukomentation på at det med jeg har råbt og skreget længe om at jeg var psygisk stresset over mit job. Mine ledere havde jo bare bagetaliseret mig hver gang jeg kom og var ked af det og ligende. De har jo først villet tage mig alvorligt efter min mand ringede og fortalte at vi havde haft besøg af 2.ambulencer og jeg havde været bevidstløs i ca.25 min og krampet i 3-4 min hvilket i jeg aldrig" har gjort før. jeg har kun apsencer. jeg har nu 18.timer ugentligt,fordelt over 4.dage. 4,5 timer dagligt. man,tirs,tors,fredag. Onsdag har jeg fri. Nå men min læge har anbefalet jeg nedsættes med 4.timer ugenligt i en periode og måske permanent. hvor stor chancer plejer der at være for arbejdsgiver vil det. og går jeg ind under ny" ordning så ?? ( jeg er i gang med at lede efter nyt job. )

Mvh. Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 11:05   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
med den nye ordning betaler arbejdes giver kun for det de får, så det er ikke noget problem, kommunen kan sige nej men hvorfor skulle de det.

nu er 4 timer mindre jo ikke meget, efter lang tids stress, måske skulle du søge noget i nogle mindre timer og så kunne du gå op i tid hvis din krop kan holde til det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 12:09   #3
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
med den nye ordning betaler arbejdes giver kun for det de får, så det er ikke noget problem, kommunen kan sige nej men hvorfor skulle de det.

nu er 4 timer mindre jo ikke meget, efter lang tids stress, måske skulle du søge noget i nogle mindre timer og så kunne du gå op i tid hvis din krop kan holde til det
Det er ny ordning ang. det med arbejdsgiver betaler fuld løn i forhold til timer man har.
jeg er ansat på gl.ordning arbejdsgiver betaler 2/3 dele af min løn på 18.timer.
men hvis jeg bliver sat 4.timer ned pr uge i samme" job som jeg er i nu,er der vel ikke noget der ændre sig i form af den nye ordning er der det ???

eller taler vi om en ny" ansættelse så jeg ryger i under ny ansættelse i samme job ??
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 12:23   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du bliver på gammel ordning hvis det bare er justering af timetal
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 12:24   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kommer IKKE over på ny ordning blot fordi dit timetal bliver ændret.

Citat:

fra http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...20i%20dag.aspx

Hvornår er der tale om et nyt fleksjob?

Der vil altid være tale om et nyt fleksjob:

Hvis du stopper i dit nuværende fleksjob, fordi din kontrakt ophører, eller du bliver afskediget.
Hvis du skifter fleksjob fra en arbejdsgiver til en anden arbejdsgiver. Det gælder både, hvis det er inden for samme eller et andet ansættelsesområde.
Hvis du skifter til et nyt ansættelsesområde – hos den samme arbejdsgiver – og dine arbejdsopgaver og løn- og ansættelsesvilkår bliver ændret.

Der vil ikke være tale om et nyt fleksjob:

Hvis det alene er dit skånebehov eller timetal, der bliver ændret.
Hvis der alene bliver ændret i din jobbeskrivelse, fx som følge af at du bliver forfremmet, men hvor der ellers ikke bliver ændret på dine hidtidige arbejdsopgaver.
Hvis du skifter tjenestested inden for fx en kommune eller et ministerium, fordi dine hidtidige arbejdsopgaver bliver flyttet til et nyt tjenestested.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 12:41   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men det er ret svært at få arbejdes giveren til at gå med til fordi de jo skal betale det samme, for mindre timer.

men som jeg læste det, ved et nyt job, vil der ikke være problemer, men du ville komme under ny løn
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 13:03   #7
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
men det er ret svært at få arbejdes giveren til at gå med til fordi de jo skal betale det samme, for mindre timer.

men som jeg læste det, ved et nyt job, vil der ikke være problemer, men du ville komme under ny løn
det drejer sig kun om justering af mit timetal. jeg har de 18.timer nu. og skal så måske ned på de 14.timer. skal jeg forstå det så sådan at jeg så bare kommer ned på de 14.timer og så arbejdsgiver så stadig" skal betale 2/3 dele af 18.timer selv om jeg kun er der 14.timer eller er det 2/3 dele af de 14.timer. jeg er jo i samme job ??
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 13:20   #8
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
på den gamle ordning betaler arbejdsgiver 1/3 eller 2/3 af den fulde løn og kommunen suplerer så op til fuld løn.
Så hvis du bliver sat ned til 14 timer skal arbejdsgiver stadig betale det samme som tidligere. Medmindre man kan ændre vilkårene og ændre det fra 2/3 til 1/3 - uden at overgå til den nye ordning. Jeg tvivler - men ved det ikke faktuelt.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 14:35   #9
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
på den gamle ordning betaler arbejdsgiver 1/3 eller 2/3 af den fulde løn og kommunen suplerer så op til fuld løn.
Så hvis du bliver sat ned til 14 timer skal arbejdsgiver stadig betale det samme som tidligere. Medmindre man kan ændre vilkårene og ændre det fra 2/3 til 1/3 - uden at overgå til den nye ordning. Jeg tvivler - men ved det ikke faktuelt.
Tak skal du have. nu er jeg med. og såmå jeg jo håbe. ellers er det ligegyldigt da det jo ikke er der jeg skal være i den sidste ende. og det bakker jobkonsulenten også op om.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2015, 10:05   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du finder nyt job, kan du gå meget ned i tid, hvis jobcentret siger ja, men det plejer de men desværre er den nye løn også der efter.

men selv om jeg er gået meget ned i løn, er mit helbred også blevet meget beder pga. laver time antal
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension