K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2015, 09:33   #21
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det er også derfor kassekreditten skal konverteres til et regulært lån.
Der er ikke strængere krav til gældsbreve, end der er mellem banken og kunden.

- Der er strenge krav til gældsbreve generelt. Man skal altså ikke bare lave et stykke dokument, som ikke er juridisk bindende. Hverken Ankestyrelsen eller min kommune kan ikke begrunde hvordan et godkendt gældsbrev ser ud. (Det var dét jeg mente)

Det handler ikke om kommunens praksis, men om almen lovgivning.
Ifølge almindelig lovgivning er lån mellem private nøjagtig det samme som mellem kunden og banken.

Principafgørelser - vi snakker forbi hinanden.


Man skal nok ikke regne med at de kan sige meget om lån, idet de arbejder på det sociale område og ikke økonomisk rådgivning.


DUKH kender retspraksis på området, fulgt af principafgørelser. Så jo. DUKH vil være en god idé
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2015, 18:49   #22
smiley
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
smiley er ny på vejen
Tak Pif, jeg havde slet ikke set dit første indlæg fordi det var så kort. Undskyld.

Jamen, du har helt sikkert fat i noget rigtigt der. Jeg vil undersøge det nærmere mht. et lånedokument og renter.

Så ja, jeg er vel bedre stillet, hvis jeg opretter et lånedokument med de venner. Jeg anede bare ikke, at man kunne gøre det rent privat.

Mange hilsner Smiley

Tak også til Stribe og Pip

Pip: Det lyder helt vildt, at man ikke kan optage et lån til at betale gæld ud med og at det skal være uansvarlig økonomi. Men ja, så må det jo blive bitte små afdrag af gangen og så få nedskrevet kassekredittens max hver gang jeg runder et gyldent tal så som 40.000, 30.000, 20.000, så jeg ikke kan udnytte den længere.

Det er godt nok vildt at reglerne er så strenge. Jeg synes netop, det er ansvarlig økonomi at prøve at nedbringe sin gæld. Og med lavere rente eller slet ingen, kunne jeg jo netop få betalt lidt af. Men ja, det skal ikke være nemt at komme ud for en ulykke.
smiley er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2015, 21:27   #23
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gonda Se meddelelser
Selfølgelig kan du det
Hvis jeg tilbyder at betale din gæld og kun det har du ikke mulighed for at leve af de penge
Og vær nu opmærksom på at de ikke har nogen moralske forpligtigelser overfor Nordea. 18 procent i rente, de skulle skamme sig
Du kan altid handle om at afregne restgælden med et mindre beløb
Jeg gjorde det sidste år for en venninde som havde fået tildelt Ftp
Ringede til hendes kreditore fortalte at hun var syg og havde fået ftp. At vi var nogen venner som gerne ville hjælpe hende til at blive gældsfri, men ikke havde de store midler. Jeg fik forhandlet de forskellige poster ned til mellem 50 og 80 procent.
Good luck
Nemlig!



glem aldrig:

Citat:
Oprindeligt indsendt af pif Se meddelelser
Gælden forsvinder vel ikke, som jeg læser det bliver den bare "flyttet" ?

Det er i den forbindelse vigtigt at der oprettes et lånedokument, og evt. at der i dette dokument også aftales en rente (som du kan trække fra i skat, og långiveren skal opgive som indkoms) renten kan være lige hvad i aftaler, og kan sagtens være symbolsk.

Med lånedokument er du overfor det offentlige stillet nøjagtig som hvis lånet fortsat var i banken.
100% korrekt.

Jeg har været bisidder på en situation, hvor en Borger, efter tilkendt Gældssanering, lånte det skyldige beløb privat, til en lav rente, udfærdigede udførligt lånedokument med afdragsstartdato og størrelse på afdrag, og derefter betalte gælden til kreditorerne ud, med det lånte privatbeløb.

Derpå blev det præcis samme månedlige afdrag, som ellers skulle være betalt til kreditorerne i Gældssaneringen, overført pr. Betalingsservice til den private udlåner, der kun én eneste gang måtte udprinte ét års bevis på overførsler til dennes konto, så kommunen måtte acceptere at lånet var legalt.

Formålet med privatlånet var ISÆR, at få Borgeren ud af Experians skyldner-register, for at Borgeren som alle andre, derefter løbende kunne skifte til billigere telefonabonnement, forsikringer osv, som jo nærmest falder i pris på månedlig basis, i disse tider.

På denne måde var Borgeren aktiv i forbedring af egen økonomi, og afdragene på Gældssaneringen, blev efterfølgende anerkendt i Ankestyrelsen (!!), som noget der SKULLE medtages i en økonomisk beregning, når der søges om hjælp til diverse.

PS: Dette foregik dog i 2011, og I dag ville jeg råde skyldneren, til at lade evt privat långiver indbetale lånet DIREKTE til kreditor(erne)


glem ALDRIG:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 12:31   #24
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smiley Se meddelelser
Selvfølgelig er man presset økonomisk, men jeg synes, at det værste er, at Nordea tager 18% i rente for det lån på 50.000 kr jeg har tilbage (ellers har jeg betalt alt stor gæld ud af min skadeserstatning, studielån og boliglån), og de vil på ingen måde nedsætte den rente, selvom renten jo er ultralav i øjeblikket.
Har du prøvet at undersøge, om det er muligt at skifte bank og dermed opnå en lavere rente?
Du skal ikke bede om at få et lån i den nye bank til indfrielse af lånet i Nordea, men flytte hele dit engagement til en ny bank.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension