K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2013, 11:41   #1
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Cool Gratis for kommuner at begå fejl

http://politiken.dk/debat/kroniker/E...at-begaa-fejl/
I og for sig ikke en nyhed for brugerne af dette forum, men rart med lidt modspil i dagspressen også.

"Resultatet af stikprøvekontrollen er beskæmmende. Det viser, at kun 4 ud af de 80 undersøgte sager var afgjort i overensstemmelse med loven. I 76 ud af 80 sager, svarende til 95 procent, var der derimod sket fejl."

Det ville være bedre, at sætte en CHIMPANSE til at afgøre sagerne, da den statistisk set, ville ramme rigtigt 50 % af gangene.

Sidst redigeret af nemesis; 14-02-2013 kl. 12:32.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 12:12   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Det på tide, at politikerne på Christiansborg smider fløjlshandskerne og griber ind overfor kommunerne.

Problemet er ikke vanskelig lovgivning, men derimod at vi har et system, hvor det i praksis ikke har nogen konsekvenser for kommunerne at begå en ulovlighed over for borgeren.

Det værste, der kan ske, er, at kommunen bliver pålagt at udbetale borgeren den ydelse, vedkommende hele tiden har haft ret til at få.

Kommunen har ganske enkelt ingen økonomisk tilskyndelse til at følge lovgivningen – snarere tværtimod.

Det her er jo ikke noget nyt... kommunernes sagsbehandling har i årevis været en lovløs jungle, hvor adskillige borgere er blevet mast i systemet...

Kommunerne sidder og tolker love og regler som fanden læser bibelen og det er rystende at ingen har grebet ind for længe siden, overfor de afskyeligt høje fejlprocenter... jeg mener ikke nogen kan nå de fejlprocenter bare ved at lave fejl... ingen kan da lave så mange fejl uden direkte at stræbe efter det

Er altså på tide de sløve politikere på borgen vågner op af evighedssøvnen og gør noget ved det... og straffen for kommuner skal ikke bare være en økonomisk straf... der skal rulle nogen hoveder i de kommuner der helt koldt og kynisk udnytter det her, ved med vilje at fejlfortolke love og regler for at opnå økonomiske fordele...


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 13:13   #3
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Unhappy sandheden overgår fantasien

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Det her er jo ikke noget nyt... kommunernes sagsbehandling har i årevis været en lovløs jungle, hvor adskillige borgere er blevet mast i systemet...

Kommunerne sidder og tolker love og regler som fanden læser bibelen og det er rystende at ingen har grebet ind for længe siden, overfor de afskyeligt høje fejlprocenter... jeg mener ikke nogen kan nå de fejlprocenter bare ved at lave fejl... ingen kan da lave så mange fejl uden direkte at stræbe efter det

Er altså på tide de sløve politikere på borgen vågner op af evighedssøvnen og gør noget ved det... og straffen for kommuner skal ikke bare være en økonomisk straf... der skal rulle nogen hoveder i de kommuner der helt koldt og kynisk udnytter det her, ved med vilje at fejlfortolke love og regler for at opnå økonomiske fordele...


....
de sløve politikere på borgen har da ingen interesse i at kommunerne overholder loven for det koster jo staten penge
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 14:40   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.791
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det var dog endnu en beskæmmende konstatering..

fra vores hverdag. Men interessant at netop Dragør og Taarnby kommune taber deres ankesager med henholdsvis 44% og 36,4 %.

Det vil jeg personligt gøre noget ved da jeg bor i området. Her mangler jeg en forklaring på HVORFOR?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner tjener på at lave fejl i kontanthjælpssager Webmaster K10 Nyheder 0 19-08-2013 06:40
Gratis retshjælp? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-08-2012 23:26
Gode kommuner/dårlige kommuner Kiha Politik og Samfund 13 09-10-2011 22:12
Jeg vil ikke begå en forbrydelse logikeren Dit og Dat 22 04-07-2011 19:09
Gratis retshjælp buster Dit og Dat 2 01-12-2008 21:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension