K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2009, 11:52   #31
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heslom Se meddelelser
Jeg er socialrådgiver og arbejder med matchkategorier.

Der er stor forskel på om man tilhører match 1 - 3 eller match 4 - 5. Der er en væsentlig skildren mellem match 3 og 4.

Matchkategorierne er til folk på kontanthjælp, det er en måde at beskrive vurderingen af forholdet til tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Hvis man er match 1 - 3 er man tilmeldt www.jobnet.dk og er forpligtet til at indlægge cv og holde det ajour, hvis man er match 4 og 5 er der en bredere vifte af tilbud til folk, hvor man ikke umiddelbart skal hurtigt tilbage på arbejdsmarkedet.

Håber det gav klarhed.
Alt klarhed i det offentlige system kan hjælpe

Kan du også fortælle mig om man også kan klage over sin match lad os sige at en med massive helbredsproblemer opdager at vedkommen er matchet 3 vil vedkommen så kunne klage over denne match på nogen måde grunden til at jeg spørger er fordi jeg har læste (og kan ved gud ikke finde det igen ) at nogen borger der er matchet højt pludselig får en laver match hvis der er fare for at miste refusion til borgeren .

Så kan man klage over sin match på nogen måde .. ?
  Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 11:55   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
he-he... jeg hedder ikke Heslom, men det må være muligt at klage, fordi/hvis der træffes afgørelser i sagen.

En afgørelse kan være, hvis man eks. skal sendes ud i et eller andet.

Overgår man til en anden §, så burde man få en afgørelse, som der kan klages over.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 14:31   #33
Heslom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Heslom er ny på vejen
Helt klart kan du klage - når man matches om fra 3 - 4 (eller 4 - 3) skal der ske en partshøring - dvs. du skal informeres om ændringen og de ændrede regler herved. Det er en afgørelse og du kan klage - har 4 uger, som i andre sager.

Anderledes er det mellem match 1 - 3 og 4 - 5. Altså mellem disse grupper, sker der ikke det store, som mellem 3 og 4.

Spørg endelig igen.
Heslom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 14:48   #34
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Heslom og velkommen til

Kan Du svare os på Hejdiens spørgsmål omkring hvor matchplacering kan findes ? Om der er et standard dokument/sted man kan søge aktindsigt i og få det at vide, for i mange tilfælde kan en evt. fejlmatchning i et langvarigt forløb være til alles fordel at få opklaret.

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 21:23   #35
Heslom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Heslom er ny på vejen
Hejsa, og tak:-)

Ens matchkategorisering står under "Visitation og kontaktforløb", (er nok forskelligt fra kommune til kommune hvad det hedder - nogle steder hedder det måske dialogguiden) så hvis I er kontanthjælpsmodtagere så ring til socialrådgiveren og bed om at få udskrevet matchvurderingen derfra, her har han/hun efter hver kontaktforløbssamtale (hver 3. måned) registreret jeres kategorisering til Arbejdsmarkedsstyrelsen, og altså match:-)
Heslom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 19:34   #36
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
heslom, jeg synes det er herligt du sådan klarlægge en hel masse spørgsmål qua dit job

Blot for at jeg fatsvage kvinde har forstået dig ret:

SKAL det fremgå -et eller andet sted(rp?) -hvilken matchkategori man er placeret i ?

Kan man FORLANGE at få dette oplyst ?

Fremgår det nogen som helst steder i lovgivningen/vejledninger etc -at det forholder sig som ovenstående ?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 20:02   #37
fønix
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
fønix er ny på vejen
hej buster

ja du kan til enhver tid få oplyse hvilke matchgruppe du
og det burde stå i din rp ellers får fat i sagsbehadler og be om at får det belyst og hvilke grund de har får dit match.

alt vel
fønix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 39 18-03-2012 18:04
match redy Alt det andet 23 16-02-2012 22:52
Match 3 Mario Alt det andet 53 19-01-2011 14:11
match 2 til FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-09-2010 20:34
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension