K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2008, 08:41   #11
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Helene!
Jeg har desværre ikke så meget erfaring med ansøgning efter §17, så jeg kan ikke rigtigt råde dig. Syndes bare lige, at du skal have et par med på vejen! Ønsker dig alt muligt held og lykke med ansøgningen!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 09:25   #12
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Risa

Tusind tak skal du have... :-) Det er lige hvad jeg har brug for :-)

Hilsen Helene

Hejsa...

Her kommer lige en ny version af min førtidspensionsansøgning.... Håber I vil blive ved med at komme med input. Skal jeg skrive mere om min situation?? Og skal jeg skrive i ansøgningen at flere læge, psykolog, kursussteder har peget på førtidspension? Eller skal jeg blot lade det blive ved det det er? Det skal vel heller ikke blive for uoverskueligt... den kære kommunen skal jo helst ikke miste overblikket

Hilsen Helene



Vedr. Ansøgning om førtidspension pr. dags dato.


Jeg ønsker pr. dags dato at kommunen skal tage stilling til ansøgning om førtidspension jf. Bekendtgørelse af lov om førtidspension § 17.

Jf. Bekendtgørelse af lov om social pension § 16, stk. 1- skal personens arbejdsevne være varigt nedsat. Jf. ressourceprofil samlet vurdering den 12.09.08, citat:” De behandlingsmæssige muligheder synes udtømte og egen læge anfører nu at smertetilstanden er stationær.”

At min tilstand er stationær, dokumentere kommunen ligeledes selv, ved at de/vi ikke har kunnet fjerne eller blot formindske mine barrierer i forhold til arbejdsmarkedet på tre år eller mere. Desværre har intet af det vi har forsøgt har ført mig nærmere arbejdsmarkedet.

Det er nu mere end tre år siden jeg fik stillet diagnosen fibromyalgi/kronisk universelle smerter og mere end fem år siden, at sygdommen for alvor satte ind. Jeg har haft symptomer helt tilbage i begyndelsen af teenageårene og man må sige at tingene bare er blevet værre og værre.

Jeg har prøvet utallige af form for behandlinger, fysioterapi, kiropraktik herunder laserbehandling, varmvandsbassintræning, kropsterapi, psykolog, psykoterapi, kranio sakralterapi, kostomlægning, forsøgt mig med div. helsekost, mineraler og vitaminer i samarbejde med kostvejleder, behandling med antidepressiv, behandling med morficapræperater og muskelafslappende, jeg har lavet afspænding og vejrtræningsøvelser mm. Men desværre er det kun morfica og muskelafslappende, der kan tage toppen af smerterne.

Jeg har dog bla. fra kropsterapi/psykoterapi fået en masse psykisk hjælp til at håndtere mine smerter og lært bedre at håndtere folk omkring mig, mht. at takle de situationer, hvor folk ikke rigtig forstår min situation.





Jf. Bekendtgørelse af lov om social pension § 16, stk. 2 - nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. Jf. Ressourceprofil udviklingsmuligheder/barriere den 12.09.08, citat fra Rehvis: ”De arbejdsmæssige ressourcer er, som vi vurdere det, ubetydelige.

Jf. Ressourceprofil helbred den 11.09.08, citat fra egen læge: ”Jeg mener ikke, der er behandlingsmuligheder.”

Jf. ”mit smertehelved”, som er vedlagt, er det indlysende for de fleste, at mulighederne for tilbagevenden til arbejdsmarkedet ikke er til stede. Jeg har været igennem alle behandlingsmuligheder og der er ingen udsigt til forbedringer af min tilstand.


Jeg sætter nu min lid til det danske samfundssystem om at få tilkendt en førtidspension, så min sygdom ikke bliver værre endnu. Jeg har i forvejen søgt kommunen om tilkendelse af hjælpemidler og venter nu på svar, vedr. kørestol, badeskammel, ståstøttestol, glidelagen mv.


Jeg ser frem til at høre fra jer igen.
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses

Sidst redigeret af Stezu; 25-09-2008 kl. 12:47. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 09:59   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Helt super.
Jeg vil iøvrigt anbefale at du henviser til bilagside for relevante papir.Således at du nederest henviser til din bilagsside(side 2 feks).
Du laver så en bilagsskrivelse med de relevante bilag således at du sikre at de er omfattet.(feks Speciallægeerklæring xxx af dato osv)

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2008, 12:36   #14
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Okay tak :-)

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 11:06   #15
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej...

Så er den sendt af sted...

Skal kommunen så gøre mig opmærksom på forlængelsen af mine sygedagpenge, eller gør jeg klogt i selv at tage kontakt??

Mvh Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 00:04   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det er nok klogt at gøre kommunen opmærksom på dette.
Held og lykke.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 08:53   #17
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Pia...

Det gjorde jeg i går aftes, for kunne simpelthen ikke klare at gå rundt og tænke på om de nu ville snyde mig igen...

Men tak :-)

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 11:25   #18
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej

Jeg har brug for lidt opbakning og medfølelse...

Kan ikke holde ventetiden ud.... Det er langt over en måned siden jeg sendte ansøgning om førtidspension af sted til kommunen. Mine sygedagpenge blev forlænge jf. lovgivningen og det er også alt sammen godt nok.

Men jeg er bare så nervøs for hvad der kommer til at ske. Jeg har jo overladt min sag til advokaten og ved derfor ikke så meget om hvad der sker. Min advokat siger at jeg har krav på førtidspension, men det er ikke den opfattelse kommunen har...

Åhhh jeg ville bare ønske at jeg kunne få den ftp så jeg kunne begynde på en frisk med mit liv. Der er så mange fibromyalgiker der siger at overskudet bliver større når man først er færdig med at slås med kommunen og det overskud ville jeg bare så gerne snart prøve og få, for livet står næsten stille lige nu.

Har altså bare brug for at vide at andre også synes det er ulideligt og vente og vente på noget de ikke engang kender udfaldet på?

Hilsen En lidt frustreret Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 11:34   #19
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Hejsa.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på dengang, hvor der i medierne blev råbt op over , hvor forfærdeligt det måtte være for flygtninge at sidde spærret inde i flygtningelejere UDEN kendskab til deres fremtid. For mig at se, er vi alle her på siden taget som gisler i et forrykt kommunalt spil.
At vente - uden at vide hvad fremtiden bringer er for en stor del så nedbrydende for ens psycke, at de må grænse til krænkelse af menneskerettighederne.

Mange af de her
Annasen.





(husk skemaet nederst på siden
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 11:44   #20
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Helenevind

Du får lige et

Ventetiden er svært, har du slet ikke fået noget at vide om, hvorlang tid de skulle bruge på at behandle din sag? Ellers ring til advokaten og hør

Krydser fingre for at du får den.

Knus Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke oplysninger bruges til vurdering af førtidspension? Stjerner Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-04-2013 20:28
Ansøgning om førtidspension Putte2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-10-2012 20:48
Førtidspension. Ansøgning Adi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 21-02-2011 12:55
Afgørelse på sygedagpenge - vurdering ønskes Helenevind Alt det andet 9 22-11-2008 06:13
ansøgning om førtidspension nov. 96 bobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension