K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2010, 08:50   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har ikke lige overskuddet til at nærlæse alle indlæggende her i tråden.

MEN, hvis du søger en §17 og får afslag, så mister du (så vidt jeg husker) retten til sygedagpenge.

DERFOR, vent liige lidt med den §17.

Hold hellere din sagsbehandler til ilden, mail til hende med spørgsmål om hvad der nu skal ske.

Sørg for at al kontakt foregår pr. skrift, så du har bevis på hvad der er blevet sagt og lovet, og når det foregår pr. skrift risikerer du ikke lige så let, at sagsbehandleren kommer med "underlige" påstande.

Hvis du har modtaget breve fra din sagsbehandler er det muligt at hendes direkte tlf.nr. står på brevet, notér det på en lap papir, som du sætter på din fastnet tlf., og kod det ind på din mobil tlf., og så lader du simpelthen være med at tage din tlf. når det er det nr. der ringes fra.

Hvis din sagsbehandler ikke svarer dig, eller på anden måde sylter dig, så klag til hendes overordnede (jobcenterchefen?), men sørg for, at det fremgår tydeligt, at det er en klage, da den ellers bare lander på sagsbehandlerens bord.

Og når du afleverer noget på kommunen (f.eks. lægepapirer eller klager) så sørg for at få en kvittering på, at de har modtaget det.

Hvis først du ryger på kontanthjælp har du ikke noget at miste ved at søge en §17.

Kontakt evt. neuropsykologen og spørg om en arbejdsprøvning er kontraindiceret (betyder om en arb.prøvning vil være skadelig for dig), for hvis først han vil skrive det til kommunen, så må de ikke arb.prøve dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 10-09-2010 kl. 08:52.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 10:00   #12
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
TimeGuest, er du læge, psykiater, psykolog eller lignende?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 10:03   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du har modtaget breve fra din sagsbehandler er det muligt at hendes direkte tlf.nr. står på brevet, notér det på en lap papir, som du sætter på din fastnet tlf., og kod det ind på din mobil tlf., og så lader du simpelthen være med at tage din tlf. når det er det nr. der ringes fra.
Mange kommuner ringer fra anonymt nr. men et anonymt nr, der ringer i dagtimerne, plejer nu heller ikke at være behagelige/vigtige er min erfaring... så dem lader du bare ringe, hvis din kommune bruger anonymt nr (og plys evt familie venner osv om at hvis de ringer anonymt, tager du den ikke før efter kl 18, eller hvornår nu kommunen lukker senest)

Mht kvittering, kan du få outlook til at bede om det, når modtager så vil læse mailen, skal denne bekræfte, før mailen kan læses, hvilket faktisk er rimelig genialt, for "os", for så kan de ikke komme og påstå at de ikke har læst hvad man har skrevet
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 00:23   #14
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Timeguest - Tusind tak for din lange forklaring. Det løftede lidt mere sløret for mig, hvad jeg står overfor
Jeg har allerede fået tilkendt bostøtte af kommunen, men der er venteliste på ubestemt tid. Dette blev tilkendt før jeg fik Asperger diagnosen
Jeg havde på forhånd tilsendt omfattende beskrivelser til neuropsykologen - dagbog fra jobprøvning samt symptomliste. Ud fra disse havde han allerede sporet sig ind på Asperger inden han startede test og samtale med mig. De samme beskrivelser er også sendt til kommunen. Jeg kan godt se nu at der er meget klare beskrivelser af AS problematikker, så jeg tror egentlig at det burde være nok. Ressourceprofilen jeg lavede, er ligeledes meget omfattende. Men jeg vil tage dit råd til mig og kigge det hele over med nye øjne

Pudsigt er at jeg har arbejdet som underviser, og elskede mit job. Jeg fik en daglig social kontakt, som jeg kunne styre, samt bestemme suverænt indefor klasseværelsets mure. Men teamwork, møder, konstante nye retningslinier fra ministeriet fik mig ned med nakken, og har været medårsag til den kroniske stress, jeg nu lider af. Undervisning i sig selv er perfekt for en Asperger, men alt det andet, der følger med er i den grad stressende

Enteneller oa
Der er midtvejs godt nyt. Om det er fordi min sagsbehandler er træt af at min mor hele tiden holder hende til ilden, eller fordi hun virkelig er begyndt at se mig og udvikle en samvittighed, skal være usagt

I alle fald fik min mor fat på hende i dag, og fik den glædelige meddelelse at hun har bestilt tid hos lægekonsulenten på onsdag! Hun var dog stærkt i tvivl om hun kunne nå at færdiggøre min ressourceprofil (den er vist også på 10 sider hehe). Under alle omstændigheder sker der noget, og jeg regner med på torsdag at få at vide om de nu har alle de papirer, de har brug for

Jeg tudede! Til dels pgra lettelse, men også af angst for hvad de nu kan finde på, der mangler. Jeg vil så gerne prøve at give mig selv lidt håb om at mareridtet snart slutter, men jeg er også bange for at falde dybt, hvis der stadig er problemer. Så indtil videre trækker jeg vejret dybt

Under alle omstændigheder vil jeg stadig satse på at gå efter en paragraf 18 så længe sgsbehandleren er aktiv
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 03:17   #15
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Timeguest - Tusind tak for din lange forklaring. Det løftede lidt mere sløret for mig, hvad jeg står overfor
Jeg har allerede fået tilkendt bostøtte af kommunen, men der er venteliste på ubestemt tid. Dette blev tilkendt før jeg fik Asperger diagnosen
Jeg havde på forhånd tilsendt omfattende beskrivelser til neuropsykologen - dagbog fra jobprøvning samt symptomliste. Ud fra disse havde han allerede sporet sig ind på Asperger inden han startede test og samtale med mig. De samme beskrivelser er også sendt til kommunen. Jeg kan godt se nu at der er meget klare beskrivelser af AS problematikker, så jeg tror egentlig at det burde være nok. Ressourceprofilen jeg lavede, er ligeledes meget omfattende. Men jeg vil tage dit råd til mig og kigge det hele over med nye øjne

Pudsigt er at jeg har arbejdet som underviser, og elskede mit job. Jeg fik en daglig social kontakt, som jeg kunne styre, samt bestemme suverænt indefor klasseværelsets mure. Men teamwork, møder, konstante nye retningslinier fra ministeriet fik mig ned med nakken, og har været medårsag til den kroniske stress, jeg nu lider af. Undervisning i sig selv er perfekt for en Asperger, men alt det andet, der følger med er i den grad stressende
Godt at du har fået bostøtte - surt at der er ventetid.

Du vil givet kunne finde god forståelse for "din verden" hos Aspergerforeningen, http://www.aspergerforeningen.dk/ så prøv at give dem en chance :-)

Du siger du har undervist :-)

Her kommer jeg til at tænke på et lille videoklip med Vernon L. Smith, Nobel Prize i økonomi år 2004, hvor han netop fortæller om "my world" og kommer ind på begrebet: "mental diversity".

http://www.youtube.com/watch?v=w5bYbpdMy2c


Nu har du kendt dig selv hele livet - så her er intet nyt - det nye er, at du nu pludselig bliver præsenteret for en forklaringsramme, der giver dig nogle bud på, hvorfor du har oplevet noget nemt og andet svært.

Tilegn dig så megen viden som muligt om den måde at være i verden på - i et tempo der passer dig - og brug den viden til at gøre det så behageligt for dig selv som muligt.

Når man har en aspergerhjerne, er man ikke så specielt god til at multitaske, man vil heller gøre én ting af gangen i rækkefølge - derfor er det fint at lave en form for struktur i hverdagen, der tilgodeser netop den vinkel.

Dvs. dags- og ugeskemaer kan være en hjælp.

Hjælpemidler af alle typer, der kan gøre dit liv mere komfortabelt, skal du tage til dig - så du kan bruge dine ressourser på andet end at kæmpe dig igennem døgnet.

Er du støjfølsom, så brug høreværn ... de fås i ganske små "pølser" man lige ruller sammen og sætter i øret.

Er du lysfølsom, så brug solbriller og evt. sovemaske.


Har du søvnbesvær, så vil du blive glad for at kunne stave til: melatonin sammen med din læge.

Der er videnskavelig evidence for at lidt over 60 % med en højt fungerende ASF (som fx Aspergers Syndrom) har en genetisk induceret signifikant reduktion af: ASMT syntesen, der er det enzym, der indgår i sidste led af Serotonin -> Melatonin omdannelsen.

Melatonin kaldes populært: sovehormonet, men det er meget mere .., da det indgår i en række livsvigtige processer, herunder i immunsystemet, ligesom det er en kraftig antioxidant, der med fordel kan anvendes ved fx oxidativ stress (som følge af operative indgreb).


Citat:
Jeg tudede! Til dels pgra lettelse, men også af angst for hvad de nu kan finde på, der mangler. Jeg vil så gerne prøve at give mig selv lidt håb om at mareridtet snart slutter, men jeg er også bange for at falde dybt, hvis der stadig er problemer. Så indtil videre trækker jeg vejret dybt
Omvendt kan man jo spørge: Hvad er det værste, der kunne ske ?

Så har man ligesom et udgangspunkt og undgår at blive skuffet - for alt over det vil jo være bedre


Citat:
Under alle omstændigheder vil jeg stadig satse på at gå efter en paragraf 18 så længe sgsbehandleren er aktiv
Hvis forvaltningen selv vil rejse en §18 pensionssag, er det absolut at foretrække - så hold på den hest så længe som muligt.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 18:51   #16
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg er dybt rystet

VELKOMMEN TIL MIT MARERIDT

Jeg er så rystet at jeg i bogstaveligste forstand ryster, jeg har fået en knaldende hovedpine, og jeg har allermest lyst til at kaste op

I kender alle til at stå i uvisheden, og vente og vente. At blive mere og mere tyndslidt. Komme til punktet igen og igen, hvor man vitterligt tror at nu kan det bare ikke lade sig gøre til at finde flere kræfter at kæmpe for. At kaste al sin sidste energi på det, man håber er den allersidste runde. For så at finde ud af, at ikke engang bliver situationen løst. Men den står nu endnu værre en før

Dette er mit mareridt

Sgsbehandler drøftede min sag med lægekonsulent i går (for anden gang), og ringede i dag til min mor (hun forestår al kontakt, da jeg ikke kan).
Lægekonsulenten finder ikke grundlag for at starte en sag om førtidspension. Tværtimod. Da der nu er kommet en ny diagnose, nemlig Aspergers, forandrer det hele situationen. Jeg skal nu kontakte aspergerforeningen for at få værktøjer til at håndtere mine begrænsninger bedre, og så så han ingen grund til hvorfor jeg ikke skulle blive klar til arbejdsmarkedet igen
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Psykiaterens rapport er klar; min tilstand er stationær
Neurospykologens rapport er klar; jeg kan ikke arbejde i noget som helst erhverv i nogen som helst form, og han ikke kan pege på behandlingsmuligheder, som skulle gøre mig i stand til at klare arbejdsmarkedet
fordi jeg lider af panikangst og alvor kronisk stress

MENER LÆGEKONSULENTEN I RAMME ALVOR AT MIN ANGST OG STRESS GÅR VÆK BLOT VED AT FÅ NOGLE REDSKABER TIL MIN ASPERGERS?
Så havde jeg været et almindeligt menneske med angst og stress, så kunne jeg måske have fået fp??

Jeg har fået tilkendt bostøtte af kommunen fordi jeg ikke kan klare mig selv. Vi er netop startet i processen med at søge aflastningsfamilie til mine to børn. Jeg er enlig mor, og afhængig af mine forældre til noget så simpelt som at få mad på bordet. MEN ARBEJDE, DET KAN JEG SGU GODT, HVIS JEG BARE LIGE FÅR LIDT REDSKABER TIL AT KLARE MIN ASPERGERS???????
Nå ja, hans argument var også at jeg jo var en intelligent kvinde, så derfor kunne jeg godt klare det
Så det vil sige, hvis jeg ikke havde været så stædig for at klare mig på normale vilkår, taget en videregående uddannelse, og efterfølgende karrierejob (som jo har betydet jeg har levet med konstants stress hele livet) - men simpelthen bare havde droppet ambitionerne, så jeg ikke havde været så intelligent - så kunne jeg måske godt have fået fp??
Så fordi jeg er intelligent og har Aspergers, kan jeg sagtens vende tilbage til arbejdsmarkedet selvom jeg har alvorlig kronisk stress og panik angst??

Næste spørgsmål er så -når jeg nu ikke kan klare en hverdag selv, og jeg så skal gøres klar til arbejdsmarkedet, vil kommunen så sende mine børn i familiepleje først, eller venter de med at tvangsfjerne dem når misrøgten er åbenlys????? Jeg ville ønske det var en ulogisk, dramatisk ting at sige, men det er det desværre ikke. Det er den virkelighed jeg nu har fået serveret

Som om det ikke er nok... Jeg røg jo af sygedagpenge 31/7. Vi har indsendt klage i hht paragraf 17, og sgsbehandler fortalte min mor i dag:
Jeg ved godt vi har den nye lov, men der er truffet retslige afgørelser siden lovens indførelse, som går imod loven, så derfor behøver vi ikke rette os efter den!!!!!

HVIS NOGEN PÅ NOGEN MÅDER VED, HVILKE RETSLIGE AFGØRELSER HUN SNAKKER OM, VIL JEG MEGET GERNE VIDE DET. Kvindemennesket siger jo direkte at kommunen ikke behøver følge loven! Jeg vil meget gerne se bevis for det

Nå, men hun kan i grunden være ligeglad, da jeg nu overgår til ny sagsbehandler, da jeg nu tilhører kontanthjælpssystemet

Og så kan vi starte fuldstændig forfra...

Hjælp mig, en eller anden. Hvad fanden skal jeg nu gøre?
Det er ikke bare mit liv, der er på spil, det er også mine to børn og mine forældre. Vi kan simpelthen ikke mere. Det har stået på for mange år nu. Der er ikke flere kræfter
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 20:28   #17
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Hjælp mig, en eller anden. Hvad fanden skal jeg nu gøre?
Det er ikke bare mit liv, der er på spil, det er også mine to børn og mine forældre. Vi kan simpelthen ikke mere. Det har stået på for mange år nu. Der er ikke flere kræfter
Vi mangler i hvert fald ikke ønsket om at kunne hjælpe så meget som mulig ...


Først: Hvad er dit mål ?

Fleksjob, førtidspension eller andet ?


Dernæst kan vi forsøge med en: brainstorm, hvor der bliver budt ind med så mange muligheder og vinkler som muligt for at styre efter målet - herefter kan vi prøve at lave en foreløbig arbejdskonklusion, som du / dine partsrepræsentanter kan forsøge at handle ud fra.



Du og dine partsrepræsentanter skal være klar over, at forvaltningsmyndigheden i dagens Danmark siger og skriver så meget, herunder også forvrøvlet sludder uden egentlig forankring i virkeligheden, enten med det sigte at få dig vippet af den offentlig forsørgelse eller ganske enkelt fordi de er inkompetente.

Din og dine partsrepræsentanters opgave er derfor bla. at pille forvaltningsmyndighedens evt. forvrøvlede sludder fra hinanden og som tak for sidst "slå myndigheden oven i roen" med et bedre argument, gerne serveret af "Store Bjørn" med faglig ekspertise udi dit handicap.

På et tidspunkt kan man evt. også vælge at smide det juridiske kort ind i spillet.


BTW: Lægekonsulenten er blot en kommunalt ansat / konsulent, der tilfældigvis har blækklat & stempel fra et lægevidenskabeligt fakultet - men her arbejder som generalist uden for lægeløftets rammer og typisk uden en egentlig faglig forankring i de lægefaglige specialer, hvorom de - uden bemyndigelse - tillader sig at "mene" en hel masse.

Det er set 1000-vis af gange før, så intet nyt under solen her.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 21:12   #18
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Mit mål er førtidspension. Andet er ganske urealistisk. For pokker, jeg kan ikke engang klare min egen hverdag! Det er jo også derfor kommunen har tildelt mig bostøtte. Mine forældre er fuldstændig nedslidte af at skulle hjælpe mig så meget som de gør

Jeg har stået uden forsørgelse siden 31/7, bortset fra en mindre invalidepension. Jeg kan ikke få kontanthjælp, da jeg fik udbetalt noget invalidepension med tilbagevirkende kraft. Så jeg er allerede vippet at pinden mht offentlig forsørgelse

Måske jeg skulle nævne at jeg er fuldtidsalenemor. Jeg har ingen fædre, jeg kan sende børnene hen til, så derfor er situationen ved at være ret kritisk
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 21:43   #19
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
OK - så tager vi den derfra - og medicinen synes at være ekstern intervention i din forvaltningessag.


Nu vil jeg kraftig opfordre til, at du gør flg.:

1) Du melder dig ind i Landsforeningen Autisme (LA)

http://http://www.autismeforening.dk/

og Aspergerforeningen

http://http://www.aspergerforeningen.dk/

(Landsforeningen Autisme og Aspergerforeningen har en samarbejdsaftale - LA har så vidt jeg ved i omegnene af en 6800 medlemmer og Aspergerforeningen ca. 500 medlemmer)

2) Når du har meldt dig ind i LA, så tager du / dine partsrepræsentanter en snak med LA's socialrådgiver: Ulla Kjer om at gå ind i sagen - herunder støtte op om evt. at trække VISO ind i sagen.

VISO: http://www.servicestyrelsen.dk/ VISO har specielkonsulenter med autismespecifik viden.

VISO kunne være et godt bud på en overordnet tovholder i din sag - specielt da din sag omfatter andre end dig selv, er det vigtig at i får så god og præcis en rådgivning som overhovedet mulig til gavn for helheden.

3) Det kunne overvejes at trække yderlig faglig dokkumentation ind i sagen fra psykologer og psykiatere med autisme (og asperger) specifik viden.

4) Det punkt her ville jeg vente lidt med (da det koster kassen) - men det handler om at sagen interveneres af en advokat med erfaring i socialretslige sager.


Det er i første runde det jeg lige kan brainstorme mig frem til ... måske andre har supplerende / bedre bud ?

Sidst redigeret af TimeGuest; 16-09-2010 kl. 22:39. Årsag: Rettet LA's medlemstal
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 22:13   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Tassi

Du har klaget over sygedagpengestop. Der er snart næsten gået 4 uger (de har 4 ugers frist til at handle på den). Håber du snart høre noget fra jobcentret, om de fastholder deres afgørelse eller vil forlænge dine sygedagpenge... Få din mor til at ringe til dem og hør, om de er gået i gang med at revurdere din sygedagpengesag, som de har stoppet d. 31/7.....

De SKAL behandle din klage... Det har de PLIGT til!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
angst" stress" eller borderline ??? annech Spørgsmål ang fleksjob 7 16-11-2012 20:03
Asperger Pepsi Alt det andet 10 14-10-2011 05:03
angst og stress pist væk- tror kommunen kandelsdorff Alt det andet 8 03-09-2010 23:27
Hvordan er Jeres skånehensyn defineret? (stress/depression/angst) fighteren Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 5 28-01-2009 11:14
Stress, depression, angst og førtidspension fra Ankestyrelsen zuza Nyt om loven 1 14-12-2007 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension