K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2009, 12:40   #11
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
HeleneKr: Normal procedure er, at din sagsbehandler forelægger sagen for pensionsteamet, så man kan sådan set godt sige, at det er din sagsbehandler der bestemmer hvad der skal op og diskuteres og må gerne fremhæve alt i din favør.
Det havde hun gjordt, det var bare pensionsafdelingen, som ikke havde læst det hele, af det fremsendte til dem, men håber da en opdateret resourse profil gør det sidste, og at de så gider læse det den her gang.

Citat:
Enteneller: og super at du stadig er på sygedagpenge, det havde sparet mig for 200.000 kr. hvis jeg havde få forlænget mine i 2007. Du skal nok komme igennem nåle øjet og lad det ikke "tvinge" dig til an anden arbejdsprøvning eller aktivitet, 6 timer er meget lidt og du er nedkørt i forvejen, mere afprøvning, kan kun gøre det værre
.

Ja men hvis den ikke går igennem, stopper mine sygedagpenge, har dog lige en § 17 tilbage af muligheder, har været på sygedagpenge siden nov. 06, så der er ikke flere forlængelse mulighedder, og man ved da aldrig hvad de finder på at sige, men nej ville slet ikke kunne holde til en mere jobprøvning, da jeg intet kunne når jeg kom hjem, og bor alene med 3 børn, som jo også skal pases. Men takker for jeres opbakning herinde *SS* Og jeg krydser mine finger...
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 13:13   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej igen,

Det var da for sindssygt med det pensions nævn, de kan da ikke melde noget ud når de ikke har set på alle papirerne og anbefaleringerne samtidig lyder på ftp. Hvad kan deres begrundelse så være !!??. Ved godt de skal kigge i papirerne en gang til, men det burde de jo have gjort når det i deres første beslutning går i mod strømmen.

Ja jeg ved at sdp. stopper snart for dig, forhåbentlig får du også ftp. Jeg har selv 2 børn som dog bor hos deres far, da jeg ikke kunne klare dem end ikke hver anden uge. Heldigvis ønskede de også selv det og er meget glade for hinanden, jeg ser dem næsten hverdag alligevel, men der er ingen tvivl om at børn i alle aldre er fuldtids arbejde i sig selv.

Endnu engang held og lykke.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 13:53   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
MorWettendorff håber og tror at den går igennem når din sagsbehandler og hendes chef er indeover og din sagsbehandler nu har opdateret og bedt dem om en skriftlig redegørelse for hvorfor de ikke kan sende den videre ..

Det må tvinge dem til at forholde sig til den på en helt anden måde , så krydser alt hvad der kan krydses og håber at det at det ser ud til at du har en kompetent sagsbehandler er med til at gøre tricket ellers må du som du selv skriver ud i en §17 og på den måde få det igennem ankestyrelsen og forhåbentligt friskere øjne til at se på den ....
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 09:56   #14
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Takker for jeres svar, dejligt med opbakning, i den afskydelige ventetid.

Jeg sidder nu og venter på postmand per, så jeg kan få den resourse profil, og få den læst (og evt. rettet fejl) og få den sendt retur.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 11:20   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha ja, jeg husker tiden med gru. Og ham postmand Per var godt nok eftertragtet - stod fuldstændig febrilsk og fulgte hans rute indtil han lagde vejen forbi mig. Men der gik 8 dage længere end sagsbehandleren havde sagt. SVEDE!!!!
Og da jeg endelig stod med ressourceprofilen i hånden var jeg så panisk at jeg måtte læse den 4-5 gange før den begyndte at give mening

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 08:00   #16
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Efter modtagelse af resouseprofilen igår, fik jeg læst den flere gang, samt fik min mor til at læse den også, der var kun ganske små fejl, som jeg selvfølgelig fik skrevet rettelse til, selv om de var ubetydelig små, kan jeg kun sige at det samlede hun har skrevet var så flot skrevet, at jeg blev så rørt, at jeg næsten begyndte at græde, jeg har hele vejen været glad for min socialrådgiver, selv om hun var ung, og næsten nyulært da jeg fik hende, men hun har været den hjertelige type, som sætter sig ind i ens problemer, en rigtig forbedring, som den første jeg havde som var en ældre gammel i gårde socialrådgiver, som mente alle smerter kunne arbejdes væk. Så ikke altid de gamle er de bedste, i mit tilfælde er det den unge der er bedst. Så nu vil jeg tage ned og aflevere den til hende idag, så de kan tage den op igen.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 10:36   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Morw,

Hvor er det dejligt at høre, at du er tilfreds med din ressourceprofil og at den rammer dig så dybt. Det er jo nærmest ens liv og eksistens det tages op til revision kan jeg forestille mig.

Det er også godt at høre at du er glad for din socialrådgiver (sagsbehandler?), min den første var også ung og var super god. Dog er hun lige stoppet og desværre bremsede lægekonsulenten hende lidt i min sag og det følte hun vidst desværre som et nederlag. Jeg tror at de unge også brænder ekstra meget for deres sag hvor de kan se at ftp er den eneste vej, hvis de så også er gode til at formulere sig og forstår ens sag så er det jo bare dejligt.

Håber det bedste for dig, vi krydser fingre for at din sag nu går igennem.

kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 13:28   #18
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Øv fik idag brev med posten, om afslag.

Jeg modtog idag brev med posten.

Afgørelse om, at der ikke kan påbegyndes pensionssag.

Og jeg var ellers en af dem, der havde lægekonculenten på min side, og min socialrådgiver på min side, og mine læge papir der siger smerterne, og tilstanden, er stationær, og en arbejdsprøvning, der siger max 6 timer om ugen. Det var min socialrådgiver der havde indstillet mig til en § 18.

Så nu skal jeg ha sent en anke afsted, og så skal jeg også ha sent, en § 17 afsted.

Men øv en dårlig julegave at få..
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 13:33   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er sq noget undeligt noget , skrev de ikke nogen begrundelse ?

Hvis alt er på din side så er det jo bare afsted med en § 17 på forliggende grundlag sådan at pensionnævnet kan se den, det er jo det de er forhindret i nu ...

Så det kan jo være at den går igennem fint ved pensionsnævnet når alt taler til din fordel , sad og tænkte gad vide om det er den nyeste måde at forhindre folk i at få pension, man stopper den ved teamet og håber så at folk IKKE ved at det også kan ankes...

Håber at den går glat igennem ved en § 17 på forliggende grundlag ..
  Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 13:41   #20
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Deres begrundelse er, af på baggrund af de lægelige oplysninger, vurdere de ikke det er nok dokumenteret ( selv om de "lægerne" skriver af mine smerter er stationære), og de mener ikke mine at mine arbejdsevner er prøvet nok, nej da for, det viste jo kun at jeg fik det meget værer, og intet kunne når jeg kom hjem, ikke engang lave mad til mine børn, og det var deres eget (kommunens) arbejdsprøvningsted, jeg var i arbejdsprøvning, og jeg kom kun op på max 6 timer, med mange pauser. Men ja jeg giver ikke op, selv om det er svært, at finde styrken til at kæmpe, men skal jo kunne klare mig, har ligesom 3 børn, der har brug for deres mor.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
hvor stor chanche har jeg til at faa ftp zwinky At søge førtidspension 50 08-05-2011 00:48
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension